Ora Malla vai Brio Pony?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummat ostan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kun aikanani samaa kyselin, niin sain vastaukseksi, että oran mallaan ei mahdu isompi lapsi, eli ovat ponyja pienemmät.. Meillä nuo ponyt nyt harkinnassa, koska kyseessä 2,5 vuotias lapsi ja rattaita vielä tarvitaan melko pitkään..

Tätä minäkin olen epäillyt, kun on Malloja katsonut, mutta mitään käytännön kokemusta ei ole kummastakaan. Kai ne ponyt on parhaat.

Meillä on ponyt. Ja pois en antais. Vaikka aika vähäisellä käytöllä jo ovat, aamuisin tarhaan ja sitte jos mennään kauemmas kauppaan kun lähikauppaan, tai junalla mummilaan. Muuten tuo pieni mies jo kävelee.

Ja meillä sellanen pikkupiian sadesuoja, joka tarkotettu avorattaisiin, siinä huppu lapsen päätä varten, eli ei tarvi kuomua sateellakaan olla. tällainen:

Meillä on 2 vuotta ollut käytössä ja tykkään kovasti.
Pieni vika niihin tuli, eli tavarakorista katkesi yksi metallitappi mikä pitää korin rungossa kiinni.
Mutta toinen on jäljellä ja toiselta puolelta nippusiteellä kiinni.:-)
Hyvin toimii!!
Nyt vaan haluan toisen väriset Brio Ponyt.
Nuo olisi myynnissä nuo vanhat sitten, kun uudet saapuu.

Alkuperäinen kirjoittaja millimenninkäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja millimenninkäinen:
meillä on oran mallat ja hyvät on!!!
mahtuu isompikin lapsi vielä..

Kuinka iso teillä matkustaa niissä? Mahtuuko yli 3-vuotias?

meidän 4 1/2 v tyttökin välillä istuu niissä ja hyvin mahtuu.. hiukan kyllä jo näyttää hassulta.. :D

On varmaan TOSI pieni 4½-vuotias :o . Me meinaan oltiin ostamassa Malloja pojalle kun hän täytti 1 v, ja jo tuolloin ne olivat tosi ahtaat. Toppapuvussa olevan lapsen sai sulloa rattaisiin, ja poisnostaminen oli hankalaa, jalat jäi jumiin koska se turvakaaren ja istuimen välinen rako josta jalat menee oli todella ahdas. Eikä ne kovin leveätkään olleet, nuo Mallat. Eli ahdasta oli jo vuoden vanhalle lapselle :/ .
Ostettiin Ponyt, ja ne ovat kyllä paljon tilavammat. Poika on nyt reilu 2 v ja mahtuu mainiosti, 4 v isosiskokin mahtuisi jos vielä rattaita käyttäisi. Lisävarusteeksi ostin kuomun reilu 30 ? hintaan.

mie kans vertailin sillon juuri malla ja pony malleja kun olin avorattaita ostamassa. päädyin brioon ja syy oli se, että oran kärryt olivat jotenkin jäykemmät,niissä ei ollut jousitukset niin hyvät kuin ponyissa. ja tähän kestävyyteen,meillä on käytössä myös omat yli 20vuotta vanhat brio ponyt(liekkö sillonen nimi ollut sitty) ja ovat kyllä lujaa tekoa, ei ole tarvinnut mitään osia vaihdella tms. paitsi kankaat. Tosiaan brio ponyihin menee sellainen 4vee tarpeen vaatiessa. Suosittelen ponyja=)

Suosi suomalaista ja osta Orat! Meillä on Oran joku vanha malli n. vuodelta 70 ja on ihan parhaat menopelit!

Tehdäänkö näitäkään enää Suomessa?

Meillä on kahdet Ponyt, ostin juuri toiset käytettynä 65 eurolla.
Todella hyvät ja kevyet. Pojalla on ikää ensi kuussa 3 v ja mahtuisi niihin varmaan vielä monta vuotta, jos tarvetta olisi.

Meillä kans Emmaljungan Softyt. Uutena ostettu 2,5-vuotta sitten ja olleet päivittäisessä KOVASSA käytössä eikä MITÄÄN VIKAA! En tiedä miksi näiden tekeminen lopetetaan, varmaan kun Scooter on tehnyt niin suuren suosion. Mutta oli näitä vielä viime viikolla lastentarvikkeessa... jos noi meidän softyt joskus hajoaa lopullisesti niin ostan kyllä uudet vastaavat!

Hei, joku on nostanut mun aloittaman vanhan ketjun. :D Ajattelin tulla kertomaan, että päädyttiin Brio Raceihin ja on olleet todella hyvät. Teimme vertailua Ponyjen ja Racejen välillä ja jälkimmäiset voitti mm säädettävän työntöaisan takia ja muutenkin olivat paremmat työntää. Niissähän ei ihan samaa runkoa ole. Aivan loistavat ja kulkevat hyvin myös talvella. Olemme tykänneet ja voin suositella. :)

Nostanpa tätä vanhaa ketjua...
Olen juuri pähkäilemässä samaa asiaa, Ora Mallat vai Brio Ponyt. Miten avorattaat kulkevat lumessa tai sohjossa? Entä mahtuvatko tuollaiset avorattaat hyvin auton tavaratilaan?
Paljonko maksaisitte maksimi käytetyistä Brio Ponyista?

Alkuperäinen kirjoittaja apuja!!!:
Nostanpa tätä vanhaa ketjua...
Olen juuri pähkäilemässä samaa asiaa, Ora Mallat vai Brio Ponyt. Miten avorattaat kulkevat lumessa tai sohjossa? Entä mahtuvatko tuollaiset avorattaat hyvin auton tavaratilaan?
Paljonko maksaisitte maksimi käytetyistä Brio Ponyista?

Hyvin kulkevat sohjossa ja lumessa, ja menevät (meillä kokemusta Ponyista) kasattuna pieneen tilaan, joten mahtuvat mainiosti auton takaluukkuun.
Minä maksoin uusista Ponyista jotain 120-130 euroa jos muistan oikein, hyväkuntoisista käytetyistä max. pari vuotta vanhoista voisin maksaa 70 euroa.

Yhteistyössä