5v kiinteä korko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdottomasti ei kannata ottaa mikäli olet aikeissa myydä kyseisen asunnon kiinteän koron aikana (5v). Muutenkaan ei välttämättä, korkojen on oletettu pysyvän matalalla ainakin vuoden tai pari.
Mutta jos oloasi asuntovelkaisena helpottaa, että tiedät tarkalleen paljonko korkosi on seuraavat vuodet, ota mikäli asumisaika täyttyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27253068:
Miten sitten 5v kiinteä korko vois olla fiksumpi veto, kuin 3kk? Ja ei tästäkään oo kauaa, kun tätä samaa asiaa veivattiin, ookko sama, kuin tuo exä synnytyksessä ketjun aloitaja :)

"ookko sama, kuin tuo exä synnytyksessä ketjun aloitaja" -> en ole.

Se on juuri minun kysymykseni: olisiko kiinteä korko fiksumpi vaihtoehto? (lue turvallisempi)...3kk euribor voi vaihtaa 3kk välein jos korot lähtevät nousuun...12kk euriborin kanssa täytyy odottaa enemmän, joten korot saattaa nousta pilviin ennen tarkistuspäivä!

"ookko sama, kuin tuo exä synnytyksessä ketjun aloitaja" -> en ole.

Se on juuri minun kysymykseni: olisiko kiinteä korko fiksumpi vaihtoehto? (lue turvallisempi)...3kk euribor voi vaihtaa 3kk välein jos korot lähtevät nousuun...12kk euriborin kanssa täytyy odottaa enemmän, joten korot saattaa nousta pilviin ennen tarkistuspäivä!
Mä oonkin sit ihan holtiton lainanottaja :) kaikki as-lainat 3kk euriborilla, ajatuksena, kyllä ne joskus lyhenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27253197:
Mä oonkin sit ihan holtiton lainanottaja :) kaikki as-lainat 3kk euriborilla, ajatuksena, kyllä ne joskus lyhenee.

yritän nyt päättää ennen tarkistuspäivää.. apua :s

Lyhyin mahdollinen korko tulee aina pitkällä tähtäimellä halvimmaksi. Nuo kiinteät korot on vain huijausta. Jos joku niissä voittaa niin se on pankki. Eli 1kk euribor vaan jos mahdollista.

Voit vaikka laskea kuinka isoja säästöjä olisit euroaikana tehnyt jos vertaa 1kk ja 12kk euriboria. Kyse on ISOISTA summista (esim. 220 000 lainassa 12v aikana n. 13 000 euroa...)

[QUOTE="heivaan";27253239]Lyhyin mahdollinen korko tulee aina pitkällä tähtäimellä halvimmaksi. Nuo kiinteät korot on vain huijausta. Jos joku niissä voittaa niin se on pankki. Eli 1kk euribor vaan jos mahdollista.

Voit vaikka laskea kuinka isoja säästöjä olisit euroaikana tehnyt jos vertaa 1kk ja 12kk euriboria. Kyse on ISOISTA summista (esim. 220 000 lainassa 12v aikana n. 13 000 euroa...)[/QUOTE]

olet oikeassa, ja voin ainakin vielä vaihtaa 12kk euriboriin tai kiinteään jos/kun korot nousee paljon.

Kiitos kaikille :)

ps. 1kk euribor ei ole enää mahdollista saada minun pankissa

Yhteistyössä