Oppisopimuksella terveydenhoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lh

Vieras
Olen lähihoitaja valmistunut sahun koulutusohjelmasta ja haluaisin opiskella vielä lisää, mutta talous ei anna myöten hypätä koulunpenkille..joten onko mahdollista opiskella oppisopimuksella terveydenhoitajaksi tai kätilöksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Monimuoto koulutus onnistuu, eli välillä töissä ja välillä koulussa. Itse opiskelen sh.

Täh..mikäs se sellainen on? saako työajalta palkan?Paljon sun kk tulot sitten on? kun miettii hän joka avopuolison kanssa asuu osakkeessa josta lainan lyhennykset ja yhtiövastikkeetkin pitäisi maksaa..ettei voi jäädä kokonaan tod koulunpenkille...

Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Monimuoto koulutus onnistuu, eli välillä töissä ja välillä koulussa. Itse opiskelen sh.

Täh..mikäs se sellainen on? saako työajalta palkan?Paljon sun kk tulot sitten on? kun miettii hän joka avopuolison kanssa asuu osakkeessa josta lainan lyhennykset ja yhtiövastikkeetkin pitäisi maksaa..ettei voi jäädä kokonaan tod koulunpenkille...

Onhan noita koulutuksia tosi monessa amk:ssa. Meillä oppitunteja 3-5 kuukaudessa ne on palkattomia päiviä, muuten tein normaalisti töitä. Harjoittelut myös palkattomia , mut jos työhistoriaa riittävästi saa koulutusrahastolta ( http://www.koulutusrahasto.fi/?1;2;2000;900.2000.html ) tukea sille ajalle. Ja sit veronpalautuksina näkyi nuo palakttomat päivät, oli mukava ylläri (kun en mennyt veroprosenttie muuttelemaan).

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ei korkeakoulupohjasia ammatteja pysty opiskelemaan oppisopimuksella.

Entäs noin monimuoto opiskeluna?

oot ilmeisesti lähäri ammatiltaan:) sit luulis et monimuotoisena opiskeluna onnistuu, mut suoraan opparilla ei pääse.

ymmärtääkseni siihen tarvitaan just pohjakoulutus.

ei korkeakoulupohjasia ammatteja pysty opiskelemaan oppisopimuksella.

Entäs noin monimuoto opiskeluna?

oot ilmeisesti lähäri ammatiltaan:) sit luulis et monimuotoisena opiskeluna onnistuu, mut suoraan opparilla ei pääse.

ymmärtääkseni siihen tarvitaan just pohjakoulutus.

lähäri juu oon...

Yhteistyössä