Oppisopimuksella kahvilaan, mikä ammattinimike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on jo ravintola-alan perustutkinto, mutta olen ollut kotiäitinä niin kauan, että työllitymismahdollisuudet on huonot. Olen ajatellut oppisopimuksen olevan hyvä mahdollisuus päästä työelämään.

Olen aina pitänyt kahvila tyyppisestä työstä, mutta en oikein tiedä voiko siihen kouluttautua opparilla, mikä sitten olisi ammattinimike, kun siitä valmistuisi?

Toinen vaihtoehto olisi suurtalouskokin ammattitutkinto.

Opiskele ihmeesä se suurtalouskokin tutkinto. Tulevaisuuttasi ajatellen hyödyt em. tutkinnosta taatusti enemmän. Kahvilassa työskentelyä varten et mitään oppisopimusta tarvitse.

Minun mielestäni oppisopimus on hyvä juttu. Siinä saa työtä, kokemusta ja palkkaa. Perustutkinto sinulla jo on, joten siitä on hyvä jatkaa.

Lue täältä lisää:
http://www.uranus.fi/koulutus/artikkelit/open.php?id=29348&SESSID=4a63gv3pmek29up44g9ijdpj10bi90hn

Koska sinulla on jo ennestään tutkinto, niin teoriaopintoja ei varmaan tarvitse suorittaa paljoa. Minä olen aikoinani ollut oppisopimuksella ja siihen ei kuulunut lainkaan teoriaopintoja. Nykyään voi olla toisin.

[QUOTE="vieras";24228410]Opiskele ihmeesä se suurtalouskokin tutkinto. Tulevaisuuttasi ajatellen hyödyt em. tutkinnosta taatusti enemmän. Kahvilassa työskentelyä varten et mitään oppisopimusta tarvitse.[/QUOTE]

Tiedän että kahvilassa työskentelyyn riittäisi jo tämä olemassa oleva perustutkinto, mutta työllistyminen on aika epätodennäköistä, kun on kotiäitinä ollut pitkään.

Sama vaikka minne hakis töihin, ei kukaan ota. Oppisopimus on ainoa vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24229488:
Siis mitä sä siellä kahvilassa haluat tehdä? Leipoa pullaa, seistä tiskillä vai hoitaa kirjanpitoa?

Sellanen lounaskahvila tyyppinen työ, lounasruokien tekoa, ehkä leipomista ja myyntiä/asiakaspalvelua, mitä nyt kahvilassa tehdään.

ap

Yhteistyössä