Oppisopimuksella ammattiin opiskelevat??

Löytyykö täällä mammoja jotka opiskelee oppisopimuksella tai on opiskelleet? Mitä alaa opiskelette ja oletteko viihtyneet hyvin? Onko jotain minkä takia et suosittelis? Oliko paikkaa vaikea löytää?

Itse tässä kovasti mietin, kun ei töitä ala löytyä että jos pääsis uuteen ammattiin opiskelee opppisopimuksella, mutta ala vielä ihan hukassa. Liian moni kiinnostaisi! Mutta en tiedä miten paikkoja tänä päivänä oikein tarjolla sit.
 
v
Oppisopimus voi olla hyvä idea. Moni työnantaja on kiinnostunut saamaan halpaa työvoimaa ja siten sinulla voi olla paremmat työllitymismahdollisuudet ainakin oppisopimuksen ajaksi. Oppisopimuksen jälkeen voi olla vaikeampaa.

Minä olen aikoinaan opiskellut oppisopimuksella konttorityöntekijäksi. Koulutus sai alkunsa siitä, että sain äitiysloman sijaisuuden ja työpaikalla keksivät, että oppisopimushan on hyvä keino saada vähän palkkarahoja. Työsuhteeni kesti vain oppisopimuksen ajan. Sen jälkeen lähdin opiskelemaan.
 
Itse just siksi olisin kiinnostunut oppisopimuksella kouluttautumisesta, kun haluaisi uuden ammatin, mutta pelkästään opiskelemaan ei tällä hetkellä ole rahallisesti mahdollisuutta. Siksi tuo, että samalla saa myös palkkaa olisi sopiva! Lisäksi pelkästään kovin teoripohjainen opiskelu ei kiinnosta.

Vielä kun vaan keksis mikä olisi sellainen ala mitä oppisopimuksella haluaisi/pystyy opiskella. Ja paikan vielä löytäisi. Ensi kuussa on joku infotilaisuus, että sinne nyt ainakin täytyy mennä.
 

Yhteistyössä