H
"hmm"
Vieras
Eli, olen juuri valmistunut kandiksi ja menisi reilu vuosi että saisin maisterin paperit. Minulla on yksvuotias tyttö ja haaveissa olisi toinen lapsi. Nyt mietinkin mitä kannattaa tehdä. Menenkö töihin ja hankin työkokemusta, saan lapsen ja jatkan sen jälkeen opiskelua vai opiskelenko nyt jo valmiiksi ja hankin sen jälkeen työpaikan ja siirrään lapsentekoa vai yritänkö lasta heti valmistumisen jälkeen?
En yhtään tiedä mitä kannattaisi tehdä kun toisaalta olisi kiva olla vähän aikaa työelämässä ja tienata vähän rahaa ja ottaa vähän iisimmin, toisaalta taas olisi kai järkevää hankkia maisterin tutkinto nyt samalla. Mutta pelkään taas sitä että en löydäkään mitään työpaikkaa kun olen valmistunut tai joudun tekemään jotain mikä ei vastaa koulutusta. Nyt olisi mahdollisuus "päästä sisään" yritykseen ja sitten myöhemmin saada tuolta parempi työpaikka.
Mitä sinä tekisit tässä tilanteessa?
En yhtään tiedä mitä kannattaisi tehdä kun toisaalta olisi kiva olla vähän aikaa työelämässä ja tienata vähän rahaa ja ottaa vähän iisimmin, toisaalta taas olisi kai järkevää hankkia maisterin tutkinto nyt samalla. Mutta pelkään taas sitä että en löydäkään mitään työpaikkaa kun olen valmistunut tai joudun tekemään jotain mikä ei vastaa koulutusta. Nyt olisi mahdollisuus "päästä sisään" yritykseen ja sitten myöhemmin saada tuolta parempi työpaikka.
Mitä sinä tekisit tässä tilanteessa?