opiskelu vauvan kanssa

  • Viestiketjun aloittaja twister86
  • Ensimmäinen viesti
itse olin olin amiksen ekalla kun kun tulin raskaaksi,pidin vuoden äippä lomaa ja sitten takas koulunpenkille, Aloitin kokonaan alusta opinnot, raskastahan se oli ensimmäiset parivuotta olin yh..
Jokainen on tietysti erilainen ja tekee omat ratkasunsa ja mun päätös oli jatkaa opinnot niin pian ku mahdollist.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2005 klo 17:09 twister86 kirjoitti:
Onko täällä ketään joka olis opiskellu yliopistossa tai jossain muualla ja samalla hoitanu pientä vauvaa?? Onnistuuko?
Juu, minä olen. :wave: Opiskelen yliopistossa, ja tyttö syntyi kolmannen opintovuoden syksyllä. Nyt tytöllä ikää vajaat 8 kk, ja olen pikkuhiljaa opiskellut eteenpäin, kirjatenttejä ym. Ja tulipa tekaistua proseminaarikin tuossa keväällä. Aikamoista takkuamista se kyllä välillä oli, mutta lopputulos onneksi hyvä.

En ole joutunut tinkimään vauvan kanssa vietetystä ajasta, vaan olen opiskellut aina silloin, kun tyttö nukkuu tai on isin/isovanhempien kanssa. Ei se mitään helppoa ole ollut, koska tuntuu ettei ole omaa vapaa-aikaa välillä ollenkaan... Mutta kyllä se onnistuu, jos tarpeeksi haluaa. Ja mielellään saisi olla joku, joka auttaa vauvan kanssa, esim. osallistuva mies...

Toista lasta en kuitenkaan ehkä opiskeluaikana enää ajatellut yrittää, ellei sitten iske ihan kauhea vauvakuume... ;) Tuntuu, että vauvan ja taaperon kanssa se olis jo mahdotonta. Tai tiedä häntä. No, kohtapuoliin pitäis jo saada nuo kandin paperit, ja gradunteko häämöttää. Hauska nähdä, miten siitä selvitään. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2005 klo 21:36 Sori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2005 klo 20:39 anne-68 kirjoitti:
On kokemusta,oli sekä vauva että 6v lapsi,mies matkatöissä.Yöt meni lukiessa,iltapäivät treenatessa,päivät loulussa...Aikaa lasten kanssa oleskeluun ei ollut kuin viikonloppuina,mut niistä otettiin sit kaikki irti.eikä heille traumoja ole jäänyt.Kaikki on asenteesta kiinni,toiset ottaa sen niinkuin se tulee,toisethan nyt valittaa aivan kaikesta.Mut mä siis sanon että jos sulla yksi lapsi vaan on niin eihän se mikään homma ole edes.Järjestelykysymys.Mäkin olisin voinut treenata hiukan vähemmän,mut se oli mun addiktioni sillon...Univelkaa voi kerääntyä,mut siihen nyt ei ole ennenkään kuoltu.Lycka till siis.
Tuota, rupesin aivan ihmettelemään että kuinka anne68 voi tällaista kirjoittaa?eikö sinun olisi pitänyt haukkua kaikki TEINI äidit jotka lähtee opiskelemaan...olen aina ajatellut noista muiden ketjujen kirjoituksistasi, että olet varmaankin itse sitten toosii hyvä äiti, mutta hei et täydellinen olekkaan.....jos ei ole kerta saanut edes aikaa lapsilleen!!mahdatkohan edes olla vm-68? tämä ei sitten ole mitään kritiikkiä, ihmettelyä vain
minä ihmettelen myös.. anne-68 on aina niin jyrkästi arvostelemassa ja tuomitsemassa joten en olisi uskonut häneltä tulevan tuollaista kommenttia.
 
anne-68
SORIlle tiedoksi vaan:miksi mun olis pitänyt HAUKKUA teiniäidit jotka lähtee opiskelemaan??Mikä logiikka??Kysymys kuului MITEN ONNISTUU OPISKELU VAUVAN KANSSA,eikö?Siihen vastasin,mitä muuta olis pitänyt alkaa kommentoimaan tai haukkumaan?Sähän tässä aloit kritisoimaan ettei mul ollut aikaa lapsilleni...Kenellä opiskelevalla,yksin arkea pyörittävällä,äidillä on?Siis siinä mittakaavassa kuin sä ilmeisesti tarkoitat?Jätit kaiketi lukematta etteivät lapseni ole traumoja saaneet siitä kolmesta vuodesta jonka opiskelin?Ja katsos kun joskus on ihmisen punnittava tekojen hyöty/haitta omaan ja lastensa elämään.Minä punnitsin niinkuin monet muutkin jotka ovat vaivautuneet itselleen ammatin hankkimaan,ja tulin siihen tulokseen että pitkät koulupäivät ovat sen arvoisia että ne kannattaa koulussa olla,ihan jo lasten tulevaisuuden takia.Näet kun toiset meistä haluavat elättää itse muksunsa...Ja siitä treenaamisesta:toiset meistä katsovat myös paremmaksi saada itsensä myös fyysisesti hyvään kuntoon raskauden jälkeen,ihan omaksi iloksi(mikä tietysti hyvänä olona lapsiinkin heijastuu..)Toiset ovat siihen kuluvan ajan mieluummin baareissa,kuulutko itse niihin?Et nyt aloit väärästä asiasta vääntämään hankalaa,kokeile ihmeessä myöhemmin uudelleen.Ja ihan oikein olit asian aiemmin nähnyt:minä OLEN täydellinen äiti.Käykö kateeksi?Juu ja en toki ole syntynyt -68,ihan hatusta heitin,niinkuin kaikki me joitka nikeissä tällaisia vuosilukuja käytämme...Sanotaanko vaikka mexicon olympialaisten muistoa kunnioittaakseni?Oliko muuten oma äitisi syntynyt vielä silloinkaan? Tuskin itse olet vanhempi kuin 17 vuotias tyttäreni(jonka sain muuten 20 vuotiaana...ynnääppä.)
 
sori
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2005 klo 18:48 anne-68 kirjoitti:
SORIlle tiedoksi vaan:miksi mun olis pitänyt HAUKKUA teiniäidit jotka lähtee opiskelemaan??Mikä logiikka??Kysymys kuului MITEN ONNISTUU OPISKELU VAUVAN KANSSA,eikö?Siihen vastasin,mitä muuta olis pitänyt alkaa kommentoimaan tai haukkumaan?Sähän tässä aloit kritisoimaan ettei mul ollut aikaa lapsilleni...Kenellä opiskelevalla,yksin arkea pyörittävällä,äidillä on?Siis siinä mittakaavassa kuin sä ilmeisesti tarkoitat?Jätit kaiketi lukematta etteivät lapseni ole traumoja saaneet siitä kolmesta vuodesta jonka opiskelin?Ja katsos kun joskus on ihmisen punnittava tekojen hyöty/haitta omaan ja lastensa elämään.Minä punnitsin niinkuin monet muutkin jotka ovat vaivautuneet itselleen ammatin hankkimaan,ja tulin siihen tulokseen että pitkät koulupäivät ovat sen arvoisia että ne kannattaa koulussa olla,ihan jo lasten tulevaisuuden takia.Näet kun toiset meistä haluavat elättää itse muksunsa...Ja siitä treenaamisesta:toiset meistä katsovat myös paremmaksi saada itsensä myös fyysisesti hyvään kuntoon raskauden jälkeen,ihan omaksi iloksi(mikä tietysti hyvänä olona lapsiinkin heijastuu..)Toiset ovat siihen kuluvan ajan mieluummin baareissa,kuulutko itse niihin?Et nyt aloit väärästä asiasta vääntämään hankalaa,kokeile ihmeessä myöhemmin uudelleen.Ja ihan oikein olit asian aiemmin nähnyt:minä OLEN täydellinen äiti.Käykö kateeksi?Juu ja en toki ole syntynyt -68,ihan hatusta heitin,niinkuin kaikki me joitka nikeissä tällaisia vuosilukuja käytämme...Sanotaanko vaikka mexicon olympialaisten muistoa kunnioittaakseni?Oliko muuten oma äitisi syntynyt vielä silloinkaan? Tuskin itse olet vanhempi kuin 17 vuotias tyttäreni(jonka sain muuten 20 vuotiaana...ynnääppä.)
Juu juu, kunhan vain ällistyin kommentistasi sivusta seuraajana mitä olet noihin muihin AIVAN asiallisiin ketjuihin kirjoittanut niin enemmän sinä kritiikkiä minusta oletr antanut....sen taki halusinkin tästä ketjusta vastauksesi lukea kun ajattelin että sinullaolisi taas jotain pahaa sanottavaa.....Niin ja mähän olen oikeasti sulle kateellinen kun olet noin hyvä kaikessa ja onnistunut....ja ei ole mitään ihmeellistä jos nimimerkin jälkeen tulevia kahta numeroa luulee syntymävuodeksi...vai miltä näyttäisi kun olisin sori87 mutta oikea ikäni olisikin 22......... \|O
 
Itse olen ajatellut lukiota alkaa suorittaa syksyllä. Tyttö on nyt 1v2kk ja tahdon kotona kuitenkin olla vielä jonkin aikaa sillä tyttö kehittyy ja kasvaa nyt niin vauhdilla, että jään paljosta paitsi jos alan nyt kokopäiväisesti opiskelemaan. Ajattelin iltalukiota käydä tai sitten etänä, vielä en tiedä. Mutta haaveena tuo valkolakki olisi joskus päähän painaa. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.06.2005 klo 11:21 Äiskäpäiskä kirjoitti:
mä lähen syksyllä kouluun kun poika on 1v. Sitä ei voi vissiin rinnastaa tähän koska en pidä poikaa enää vauvana enkä ainakaan pienenä sellaisena.
ihan mielenkinnosta, onko se sun enimmäinen tai ainoa lapsi? mietin vaa ku mulla on vajaa yks, ja vajaa kaks vuotiaat lapset, ja kyllä se 1v on ihan täys vauva vielä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 12:21 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.06.2005 klo 11:21 Äiskäpäiskä kirjoitti:
mä lähen syksyllä kouluun kun poika on 1v. Sitä ei voi vissiin rinnastaa tähän koska en pidä poikaa enää vauvana enkä ainakaan pienenä sellaisena.
ihan mielenkinnosta, onko se sun enimmäinen tai ainoa lapsi? mietin vaa ku mulla on vajaa yks, ja vajaa kaks vuotiaat lapset, ja kyllä se 1v on ihan täys vauva vielä.
on ihan ainokainen tällä hetkellä. Niin se kai on että jos on siinä vieressä vanhempi lapsi niin se nuorempi näyttää vielä ihan vauvalta. Riippuu tietenkin lapsesta... Nehän kehittyy kuitenkin loppupeleissä niin eri aikaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 15:56 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 12:21 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.06.2005 klo 11:21 Äiskäpäiskä kirjoitti:
mä lähen syksyllä kouluun kun poika on 1v. Sitä ei voi vissiin rinnastaa tähän koska en pidä poikaa enää vauvana enkä ainakaan pienenä sellaisena.
ihan mielenkinnosta, onko se sun enimmäinen tai ainoa lapsi? mietin vaa ku mulla on vajaa yks, ja vajaa kaks vuotiaat lapset, ja kyllä se 1v on ihan täys vauva vielä.
on ihan ainokainen tällä hetkellä. Niin se kai on että jos on siinä vieressä vanhempi lapsi niin se nuorempi näyttää vielä ihan vauvalta. Riippuu tietenkin lapsesta... Nehän kehittyy kuitenkin loppupeleissä niin eri aikaan.
noinhan se on. muistan ku tää meidän kuopus synty, ni yhtäkkiä esikko (joka oli siihen asti ollu suvun vauva) olikii niin iso. toisaalta taas nyt ku neiti on sen ikänen, mitä esikko oli tytön syntyessä, tuntuu että tää se on ihan täys vauva, siinä on loppujen lopuksi vielä niin paljon hoidettavaa. ja ku vertaa tähän vuotta vanhempaan, joka edes jonkun verran ilmaisee itseään ja yrittää kommunikoida ihan samalla kielelläkin, kun toisen ainoat sanat on anna, äiti ja kakka. mietin että miten sen vois laittaa hoitoon, kun siellä ei oo ketään tuttua ihmistä joka on oppinu tulkitsemaa meidän neitiä, joka ei paljoa sanallisesti itseään ilmaise.
mut mä oonkii varmaan turhan herkkä näiden hoitamisasioiden kanssa, ku miettii etten esikkoakaan ois vielä 11kk vanhana jättäny hoitoon yöksi, vaikka olin sen ite nukuttanu, ja lähdössä synnyttämään.... kunnon kanaemo ;)
 
mimmero
Moi...
Mä suosittelen etälukiota,läsnäolopakkoa ei ole niin paljoa,mutta toki itsenäisesti täytyy sitten opiskella ahkeraan.Itse aloitin etälukion,kun lapset olivat 1,3,5 ja 7-vuotiaita ja hyvin se sujui...toki myönnän että toisinaan oli epätoivon hetkiä ;)
Jokatapauksessa keväällä 2004 pääsin ylioppilaaksi ja nyt opiskelen ammattikorkeakoulussa...että kyllä se onnistuu,vaikka on lapsiakin.Tsemppiä.
 

Yhteistyössä