Opiskelu ja hoitomaksut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Nyt kaivataan kokemuksia asiasta jos toinen vanhempi on opiskelija ja toinen työssä ja silti on täydet hoitomaksut!Älytöntä...koulun penkille pitäis lähtee ja aikuisopintorahaa saisin mut sit mies joutuu maksaan vielä hoitomaksut nyt tän hetkinen tilanne on et oon kotona ja saan saman verran rahaa kun opiskelijana saan!Miten sitä pärjää??Pakkohan sit on ruveta tekeen keikkatyötä mut en vaan käsitä tota hoitomaksu asiaa?!Mun ei tarvi jatkokouluttautua kun vuosi mut silti tiukaks menee.Miten te muut ootte pärjänny ja mitä ootte keksiny ratkaisuksi?Jos alan töissä tehdä 6h päivää oon melkein samassa tilanteessa kuin opiskelija ja jos meen iltakouluun töiden lisäksi ei vissiin nää ukkoa ja lapsia enää viikolla!!Apua,kertokaa hyviä vinkkejä ja neuvoja!!!!

Hei! Meillä just samanlainen tilanne. Itse opiskelen ja saan opintotukea 195e/kk, mutta miehen tulojen vuoksi maksamme täyttä hoitomaksua eli edes opintutuki ei riitä. Tiukempaahan se on, mutta hyvin kuitenkin ollaan pärjätty:talolainaa lyhennelty, kahden auton vakuutus ja käyttömaksut maksettu yms.
Ihmettelen vaan sitä, että jos sinulle olisi tarjolla osaaika työtä kuten ymmärsin, niin saisithan siihen työkkäristä lisäosaa, ja eikös se olisi verrattevissa kokopäiväiseen palkkaan?

Todella suuri epäkohta laissa, kyllä perheelliset täytyisi ottaa eritavalla huomioon tälläisissa tilanteissa.

Hei! Meillä just samanlainen tilanne. Itse opiskelen ja saan opintotukea 195e/kk, mutta miehen tulojen vuoksi maksamme täyttä hoitomaksua eli edes opintutuki ei riitä. Tiukempaahan se on, mutta hyvin kuitenkin ollaan pärjätty:talolainaa lyhennelty, kahden auton vakuutus ja käyttömaksut maksettu yms.
Ihmettelen vaan sitä, että jos sinulle olisi tarjolla osaaika työtä kuten ymmärsin, niin saisithan siihen työkkäristä lisäosaa, ja eikös se olisi verrattevissa kokopäiväiseen palkkaan?

Todella suuri epäkohta laissa, kyllä perheelliset täytyisi ottaa eritavalla huomioon tälläisissa tilanteissa.

Yhteistyössä