OPISKELIJAT!!! Mihin ammattiin te valmistutte ja koska?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mitkä ovat jatkosuunnitelmat opintojen jälkeen?

Mulla vuosi koulua ja sitten valmistun suurtalouskokiksi. Jos en saa töitä valmistumisen jälkeen, niin jatkan varmaan vuoden vielä koulua ja valmistun vielä ravintolakokiksikin. Yksi myös mikä kiinnostaa on kondiittori, sitä varten pitäisi käydä kaksi vuotta koulua. Ens keväänä laitan hakupapereita eri koulutuksiin, ihan varmuuden vuoksi.

Valmistun sairaanhoitajaksi 3 vuoden päästä.
Olen töissä lähihoitajana huumenuorten kunt.kodissa ja siellä luultavasti saan jatkaa valmistumisen jälkeenkin(ja koko opiskeluajan koulun ohella). Tai sit yritän palata vanhaan rakkaaseen työhön sairaankuljetuksessa.

Osastosihteerin kurssi, sihteerin näyttötutkinto.

Taitaa riittää vähäks aikaa sitte, mulla on jos näytöt läpäsen niin sitte 5 koulutusta + yks osa-aika työ mikä ei liity noihin mitenkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
En kuulu tähän ketjuun, mutta kurkkasin kuitenkin.

Aika erilaiset haaveet sinulla. Kondiittoriksi, tai ravintolakokiksi. Kondiittori olis varmaa aika hauskaa ja luovaa puuhaa.

No tykkään leivonnasta ja ruoanvalmistuksesta. Ravintolakokiksi jos haluan, niin tosiaan vain vuosi lisää eikä se ole pitkä aika. Harmi vain kun koulu sitten 80km päässä :(

Terveydenhoitajaks kolmen vuoden kuluttua. Sit pari vuotta sen jälkeen olis tarkotus jatkaa kätilös jos löytyy aikuiskoulutuksena. Nytkin olen aikuisopiskelija, eli olen lähihoitaja sitten -95. Jossain vaiheessa voisin sit vielä harkita hoitotiedettä yliopistolla, mut sinne on vielä pitkä matka.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Aika erilaiset haaveet sinulla. Kondiittoriksi, tai ravintolakokiksi. Kondiittori olis varmaa aika hauskaa ja luovaa puuhaa.

No tykkään leivonnasta ja ruoanvalmistuksesta. Ravintolakokiksi jos haluan, niin tosiaan vain vuosi lisää eikä se ole pitkä aika. Harmi vain kun koulu sitten 80km päässä :(

Kyllä se kaksikin vuotta nopsasti menee.

Aika pitkä matkahan tuo, ette voisi hetkellisesti muuttaa lähemäs?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Kyllä se kaksikin vuotta nopsasti menee.

Aika pitkä matkahan tuo, ette voisi hetkellisesti muuttaa lähemäs?

No ei ole oikein innostusta muuttaa täältä pois ja likan isä ei koskaan antaisi viedä likkaa toiselle paikkakunnalle. Mä taas en likkaa jätä.

Lakimieheksi noin kolmen vuoden päästä. Tosin en yhtään vielä tiedä, mille puolelle sitä sitten lähtisi, lähes kaikki kiinnostaa vielä kovasti tässä vaiheessa. Eikä mulla sen suurempia jatkosuunnitelmia valmistumisen jälkeen ole, töihin lienee kova hinku siinä vaiheessa...:D

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Valmistun opettajaksi heti kun yliopistoväki malttaa palata juhannuslomilta. Sitten vaan töitä, töitä ja töitä. :D Ja opiskelua lisää jossain välissä.

Profiilin kuvauksesta ei kyllä uskois, että opeksi.. " olen epäsosiaalinen.."

No vielä en ole edes aloittanut opintojani, mutta jos kaikki menee hyvin (kuten oletan ja toivon), niin terveydenhoitajaksi 4v. päästä valmistun. Koulun jälkeen mulla ois toiveena päästä terveydenhoitajan töihin, jollekin osa-alueelle. Kyllä ne tieten sairaanhoitajan työtkin menee, mutta väliaikaisena toivoisin kuitenkin olevan noin. Että jossain vaiheessa kuitenkin sitten th:n hommia voisi tehdä, vakituisena. Haaveena tietenkin äitiysneuvola, sen takia hainkin kouluun, mutta uskon, että tuohon hommaan ei taida ihan helpolla päästä, on se varmaan niin suosittu.
Olen miettinyt, jos jotain erikoistumisopintoja kävis vielä päälle, mutta vielä ei ole tullut vastaan sellaista erikoistumista, joka todella kiinnostais. Kätilöksi mullakin ois ollut hinku lukea, mutta ei mulla riitä edes pääsykokeisiin nuo minun ammattikoulun paperit, ne kun on sellasta keskitasoa. Aikuiskoulutsta kätilöksi taitaa muuten olla vain stadiassa (vai metropolia)

No eipä ravintolakokin ja kondiittorin työ paljon poikkea toisistaan, molemmat luovia ammatteja, suurtalouskokki on taas asia erikseen...molemmissa saa näyttää käden taitonsa. Itselläni on sekä ravintolakokin että leipuri-kondiittorin tutkinto takana.

Yhteistyössä