N
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:Vaatii kesäopintoja, esim. kesätenttejä/muita suorituksia kesältä (esim. rästikurssit), haetaan samalla lomakkeella kuin keäsopintukikin. Kuluttaa tukikuukausia, joten kannattanee nostaa sekä opintotuki että asumislisä.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:Vaatii kesäopintoja, esim. kesätenttejä/muita suorituksia kesältä (esim. rästikurssit), haetaan samalla lomakkeella kuin keäsopintukikin. Kuluttaa tukikuukausia, joten kannattanee nostaa sekä opintotuki että asumislisä.
Ei pakosti, tunnen yhden joka sai koska oli lukuvuoden aikana saanu tarpeeks opintopisteitä, eikä siis opiskellu yhtään kesällä. Kela tarkastaa vaan et niitä opintopisteitä on kertyny tarpeeks, ei milloin ne on kertyny.
Ite meen 2. tenttiin kesällä ja saan täyden opintotuen. Jos en jostain syystä pääsekään tenttejä läpi en joudu maksaa takas opintotukea koska oon vuoden aikana saanu tarpeeks opintopisteitä (minimi keskimäärin 4,8/tukikuukausi). Kelan sivuilla lukee että ne ei tarkasta erikseen jokaisen kuukauden opintosuoritusta vaan lukuvuoden yhteenlasketun opintopistemäärän ne tarkastaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:Vaatii kesäopintoja, esim. kesätenttejä/muita suorituksia kesältä (esim. rästikurssit), haetaan samalla lomakkeella kuin keäsopintukikin. Kuluttaa tukikuukausia, joten kannattanee nostaa sekä opintotuki että asumislisä.
Ei pakosti, tunnen yhden joka sai koska oli lukuvuoden aikana saanu tarpeeks opintopisteitä, eikä siis opiskellu yhtään kesällä. Kela tarkastaa vaan et niitä opintopisteitä on kertyny tarpeeks, ei milloin ne on kertyny.
Ite meen 2. tenttiin kesällä ja saan täyden opintotuen. Jos en jostain syystä pääsekään tenttejä läpi en joudu maksaa takas opintotukea koska oon vuoden aikana saanu tarpeeks opintopisteitä (minimi keskimäärin 4,8/tukikuukausi). Kelan sivuilla lukee että ne ei tarkasta erikseen jokaisen kuukauden opintosuoritusta vaan lukuvuoden yhteenlasketun opintopistemäärän ne tarkastaa.
Mun on nyt kyllä vaikea uskoa tätä. (olen ammattikorkeakoulussa) Jokainen meillä saa lukuvuodessa sen 60 opintopistettä, 30 syksyllä ja 30 keväällä. Kyllä meille on selvästi sanottu, että kesäopintotuen saamisen edellyttää kesäopintoja. Ja näin myös itse toimin, opiskelen kesällä, saan opintotuet siksi. Jos tuo pitäisi paikkansa, meidän ammattikorkeakoulusta plumpsahtaisi 10 000 opiskelijaa, jotka vaatisivat täydet opintotuet ylimääräisille 3 kuukaudelle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei tarkista Kela erikseen niitä kesäopintoja, vaan sen että tulee vuoden aikana tarpeeksi. Olen itse nostanut kesäopintotukea parina vuonna, eikä suorituksia kuitenkaan tullut, eikä siitä mitään kyselyjä tullut kun olin tehnyt tarpeeksi ahkerasti vuoden aikana muuten.
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:Vaikuttaa myös tukikuukausiin, et jos haet niin niitä on sit vähemmän (niitä saa maks 55/tutkinto). Jos oot lukuvuoden aikana saanu 57 op tai enemmän voit hakee ihan täyttä opintotukea kesäks...