Huoltajuudesta kysymys.Tärkeää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroava äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja paskapuhetta:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Yhteishuoltajuus on oiva juttu mun mielestä, tällöin määrätyistä asioista vanhemmat päättävät yhdessä ja lapsen sairaalatiedot saa molemmat ja jos se lähivanhempi sattuu kuolemaan lapsi saa jatkaa elämäänsä toisen vanhempansa luona eikä joudu vieraiden käsiin.

Eli kun me ollaan miehen kaa yhdessä mutta minulla on yksinhuoltajuus,niin mies ei saa pitää lapsia jos nyt kuolisin?

Kyllä saa, aivan varmasti!!! Täällä vaan joku asioista oikeasti tietämätön kertoo satuja.

Ajatelkaas tilanne, päihdeongelmainen tai muuten 'epäkelpo isä saa lapset luokseen, äidin kuoltua, koska on ollut yhteishuoltajuus. Vastaavasti kunnollinen ihanne isä menettää lapsensa kun ovat sopineet yksinhuoltajuudesta. Yksinhuoltajuus on solmittu käytännön syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja varaudu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä tiedän että jos jollain tavoin menettäisin kykyni huolehtia lapsistani he eivät missään tapauksessa tule siirtymään siittäjänsä huollettavaksi

Paitsi jos hänen sen hetkinen elämäntilanne on sossun silmin ok... Ja taustalla ei ole insestiä, pedofiliaa tai suoraan lapsiinsa kohdistunutta väkivaltaa...

on ja siksi asia on hoidettu niin että minulle jotain sattuessa huoltajuus siirtyy muulle läheiselle

Nuo on juuri niitä poikkeuksia joilla biovanhempi voidaan ohittaa, onneksi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Yhteishuoltajuus on oiva juttu mun mielestä, tällöin määrätyistä asioista vanhemmat päättävät yhdessä ja lapsen sairaalatiedot saa molemmat ja jos se lähivanhempi sattuu kuolemaan lapsi saa jatkaa elämäänsä toisen vanhempansa luona eikä joudu vieraiden käsiin.

Jos lähivanhempi kuolee siirtyy lapsi toiselle vanhemmalleen vaikkei yhteishuoltajuutta olisikaan! Asiaan vaikuttavat aivan muut seikat kuin huoltajuus muoto.

Eikä siirry

Aika useasti käy yyhoon lapsille kuoleman jälkeen niin, että heidät huostaanotetaan ja etävanhempi taistelee sitten huoltajuudesta oikeudessa. Tämän kaiken voi kuitenkin hoitaa niin, että jos yksinhuoltaja hakee oheishuoljuuden esim. lapsen etävanhemmalle jonka oikeus vahvistaa. Näin ollen lapsi siirtyy suoraan etävanhemmalle jos oletettu kuolitapaus tapahtuu.

Jos lähivanhempi kuolee siirtyy lapsi toiselle vanhemmalleen vaikkei yhteishuoltajuutta olisikaan! Asiaan vaikuttavat aivan muut seikat kuin huoltajuus muoto.

ei todellakaan siirry, ja tämä oli yksi parhaimmista syistä pitää yhteishuoltajuus.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

ei todellakaan siirry, ja tämä oli yksi parhaimmista syistä pitää yhteishuoltajuus.

Juurikin sisko kävi lastenvalvojalla sekä oikeusaputoimistossa. Hän on tyttönsä yksinhuoltaja. Lapsen isä on narsistinen persoona ja siskoni haluaisi varmistaa ettei lapsi siirry missään tilanteessa isälleen. Olisi laittanut äitimme oheishuoltajaksi. Sekään ei mene isän edelle, vaikka siskollani on yksinhuoltajuus!!!!! Oli sanottu, että jos isä on lainedessä kelvollinen huoltaja ei sitä voida ohittaa. Vaan tilanteen niin vaatiessa sossuntäti haastattelee isän ja jos hän toteaa isän kelvolliseksi, oikeus vahvistaa huoltajuuden.

Käsittelyn ajaksi lapsi siirtyy jollekkin omaiselle, esim. mummolle tai laitokseen. Mutta itse huoltajuuden siirto etävanhemmalle on kuulemma pelkkä muodollinen läpihuutojuttu.

Totesi myös, yhteishuollossa, jos vanhemmat asuneet eri osoitteissa on käytäntö aivan sama.

Borkku tarkoittaa varmaan sitä, että jos on yhteishuoltajuus ja lähivanhempi sairastuu tai kuolee, etävanhempi saa lapsen ilman, että siitä tarvitsee ilmoittaa lastenvalvojalle tai muillekaan viranomaisille. Aivan samalla tavalla kuin yhteishuoltajat voivat aivan milloin tahansa keskenään päättää, että lapsi muuttaakin toisen vanhemman luokse asumaan. Ja silloin vain lapsen osalta tehdään muuttoilmoitus ja ilmoitetaan Kelaan, että lapsilisät tästä lähtien sille toiselle vanhemmalle.

Alkuperäinen kirjoittaja eroava äiti:
Meillä on 6 kk vauva,elämme avoliitossa ja lapsesta on yhteishuoltajuus.Nyt eroamme,tuleeko minusta (äiti) automaattisesti yksinhuoltaja kun lapsi asuu minun kanssani ja eroamme avoliitosta?Vai jatkuuko yhteishuoltajuus,voinko hakea jostain yksinhuoltajuutta?

Ei sinusta tule yksinhuoltajaa. Jos on tarvetta, niin yksinhuoltajuus pitää lähteä hakemaan ensin lastenvalvojan kautta. Jos isä ei suostu yksinhuoltajuuteen, niin oikeuteen sitten.
Kukaan virallisista tahoista ei oikein suosittele yhteishuoltajuuden muuttamista yksinhuoltajuudeksi ellei siihen ole todella, todella painavia syitä.

Miksi haluat yksinhuoltajuuden?

Yhteistyössä