Opintotukikuukaudet, jos on suorittanut jo yhden AMK:n tutkinnon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tietämätön"

Vieras
Osaako joku kertoa, kuinka paljon on opintotukikuukausia jäljellä, jos on käynyt yhden AMK:n tutkinnon (3,5v) ? Siis riittääkö ne vielä toiseen ammattikorkeakoulututkintoon? Olen lisäksi käynyt joskus aikoinaan puolisen vuotta toisen asteen koulua, mutta eihän ne tukikuukaudet ole kuluttaneet mun tukikuukausia, vai? En oikein osannut/ymmärtänyt kun noita kelan sivuja luin, että miten ne tukikuukaudet nyt oikein menee..

[QUOTE="Tietämätön";21975668]Osaako joku kertoa, kuinka paljon on opintotukikuukausia jäljellä, jos on käynyt yhden AMK:n tutkinnon (3,5v) ? Siis riittääkö ne vielä toiseen ammattikorkeakoulututkintoon? Olen lisäksi käynyt joskus aikoinaan puolisen vuotta toisen asteen koulua, mutta eihän ne tukikuukaudet ole kuluttaneet mun tukikuukausia, vai? En oikein osannut/ymmärtänyt kun noita kelan sivuja luin, että miten ne tukikuukaudet nyt oikein menee..[/QUOTE]

soita kelaan ja kysy tilanteesi. tähän ei voi vastata, kun kerran toisen asteen kouluakin olet käynyt. itse suoritin ensin amk-tutkinnon (4 vuotta), jonka jälkeen tein heti perään yliopistossa maisteritutkinnon (siihen multa meni myös 4 vuotta). omalla kohdallani tukikuukaudet riittivät yliopistossa vielä 3 vuodeksi.

Taitaa riippua myös vähän, koska nuo edelliset koulut on käyty. Nuo maksimimäärät tuli mielestäni joskus kymmenisen vuotta sitten. Jos on saanut opintotukea sitä ennen, ei ne vähennä kokonaismäärää.

Yhteistyössä