Opetus: Älä tee lasta, jos mies ei oikeasti halua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei lapsi ole huonon suhteen pelastus. Eikä ikinä kannata petoksella lasta hankkia, se ei ole reilua lasta eikä miestä kohtaan. Mä säälin sellaisia naisia joiden pitää olla epärehellisiä lastenhankinnass.a

Mun mies ei kyllä halua vasektomiaan jos joskus tuntuisi, että lapsiluku olisi täynnä. SIllä mieli voi vielä muuttua. Enkä kyllä itsekään halua mennä solmimaan johtoja. Jotenkin kuvottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras nyt:
Niin mutta aina jos se vahinko käy niin mies ei ehdottomasti ole ikinä enää halunnut lapsia ja siksi on sitten parisuhde ihan perseellään. Miksi silloin ei voi käydä laittamassa putkia poikki, jos ehdottomasti ei ikinä enää halua lapsia? Puolin ja toisin siis.
No oleellista on juuri tuo "ei ikinä eikä koskaan". Ueimmat miehet eivät kuitenkaan juuri nyt halua lisää lapsia. Äh, huonosti ilmaistu, koska varmaan tälläkin hetkellä moni mies nimenomaan haluaisi lisää lapsia =) Mutta tarkoitan siis sitä, että jos mies ei halua nyt lähitulevaisuudessa tai tämän naisen kanssa enempää lapsia, miksi hänen pitäisi laittaa piuhat poikki? Sterilisaatio on kuitenkin kondomiin verrattuna aika lopullinen.

Mä olen ollut varma siitä, että lapsilukuni on täynnä, jo toistakymmentä vuotta. Miksi en ole mennyt pistämään klipsejä piuhoihin? Koska en voi olla varma siitä, ettenkö vielä jonain päivänä muuttaisi mieltäni. En siis tee mitään sellaista peruuttamatonta, jota jonain päivänä kenties katuisin katkerasti.

Minä olen 100 varma, etten halua lisää lapsia. Siltikään en mene mihinkään klipsein laittoon. Ensinnä, koska mirena on hyvä, melkein ei yhtään kuukautisia. Sterilisaatio saattaa lisätä vuotoja. Ja sitä tuskin puretaan sen takia...
Toiseksi. pelkään nukutetuksi tulemista. Eikä mua ronkita missään paikallispuudutuksessa.

Mutta mä oonki jo päättäny, että jos kaikesta huolimatta vahinko käy, niin meille ei siltikään tule kolmatta lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Minä olen 100 varma, etten halua lisää lapsia. Siltikään en mene mihinkään klipsein laittoon. Ensinnä, koska mirena on hyvä, melkein ei yhtään kuukautisia. Sterilisaatio saattaa lisätä vuotoja. Ja sitä tuskin puretaan sen takia...
Toiseksi. pelkään nukutetuksi tulemista. Eikä mua ronkita missään paikallispuudutuksessa.

Mutta mä oonki jo päättäny, että jos kaikesta huolimatta vahinko käy, niin meille ei siltikään tule kolmatta lasta.

Entä jos huomaat raskauden vasta myöhään etkä saa aborttia? Adoptioon?

Eikös tuon pitäisi olla ihan itsestäänselvyys, että jos toinen ei oikeasti halua lapsia, niin toinen ei "hups vahingossa" niitä hanki? Mä ainakin saisin melkoisen hepulin, jos huomaisin olevani raskaana, kun mies olisi "unohtanut käydä" steriloitavana. Mikä oikeus naisella sitten olisi "unohtaa" a) hankkia ehkäisy ja b) mainita puolisolleen, että meillä ei muuten ole mitään ehkäisyä käytössä? Mun mielestäni se on tosi halpamaista. Se on sitten asia ihan erikseen, jos käytössä oleva ehkäisy pettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Eikös tuon pitäisi olla ihan itsestäänselvyys, että jos toinen ei oikeasti halua lapsia, niin toinen ei "hups vahingossa" niitä hanki? Mä ainakin saisin melkoisen hepulin, jos huomaisin olevani raskaana, kun mies olisi "unohtanut käydä" steriloitavana. Mikä oikeus naisella sitten olisi "unohtaa" a) hankkia ehkäisy ja b) mainita puolisolleen, että meillä ei muuten ole mitään ehkäisyä käytössä? Mun mielestäni se on tosi halpamaista. Se on sitten asia ihan erikseen, jos käytössä oleva ehkäisy pettää.

peesi

Yhteistyössä