Opettajilla on varmaan pitenmät äitiys lomatkin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kun ne osn niin eri asemassa noiden lomiensa kanssa!. Opetusta vaan jotain viis tuntia päivässä, kaikki viikonloput vapaana ja pitkät joululomat ja pääsiäislöimat ja kesälomat ja syyslomat ja hiihtolomat.
 
opiskele vaikka ite sit opettajaks...
saa olla mun puolesta, monet muut saa samoista tunneista enempiki palkkaa ni kannattaa varmaan niillekki olla sit katellinen :D
Ite en varmaan jaksais olla opettajana ainakaan koko ikää... Omatki lapset tulee joskus kiukutteleviks teineiks ja se taitaa riittää...
:D
 
Salama McQueen
Joo. Niinpä. :D Onneksi on ammatinvalinnan vapaus, myös sinulla, hyvä provo. Mene lukioon korottamaan arvosanasi, hae opettajankoulutukseen ja hakeudu siihen helppoon ammattiin. ;)
 
eräs opettaja
Tervetuloa vaan joukkoon, jos noin kiinnostaa! Täällä yksi koulutettu aineenopettaja vailla töitä. Vakituisen paikan saa vasta vähintään viiden vuoden kokemuksen jälkeen. Sitä ennen tuurilla pääsee sijaistamaan vuodeksi tai puoleksi. Kesäksi pistetään tietysti pois. Että onhan tää "lomaa" tää kesän työttömyyskin.
 
vieras
Mun mies on opettaja ja työaika sillä on klo. 8-16.00 ja kesälomaa on kuukausi ja talvilomaa viikko. Mistä sä oot keksiny et opettajilla olis lomaa aina silloin kuin oppilaillakin? No myönnettäköön et mäkin luulin ensin niin..
 
poikia3
Minä kyllä kuulin surukseni sellaisesta törkeyden huipusta, että ihan suututti.

Opettajilla on siis virat, kun opettaja jää äitiyslomalta hoitovapaalle, tämä palaa töihin kesälomaksi (siis käytännössä lomailee ja saa palkan) ja jatkaa hoitovapaalla syksyllä koulun alkaessa.

Tämän takia sitten sijaiseksi palkattu opettaja joutuu työttömäksi kesäksi, koska ei ole virkaa, jonka sijaisena olisi, edes sillä lomalla.

Minusta suorastaan hävettävää touhua, ja tapahtui meidän koululla, oman lapseni sijaisopelle tämä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä kyllä kuulin surukseni sellaisesta törkeyden huipusta, että ihan suututti.

Opettajilla on siis virat, kun opettaja jää äitiyslomalta hoitovapaalle, tämä palaa töihin kesälomaksi (siis käytännössä lomailee ja saa palkan) ja jatkaa hoitovapaalla syksyllä koulun alkaessa.

Tämän takia sitten sijaiseksi palkattu opettaja joutuu työttömäksi kesäksi, koska ei ole virkaa, jonka sijaisena olisi, edes sillä lomalla.

Minusta suorastaan hävettävää touhua, ja tapahtui meidän koululla, oman lapseni sijaisopelle tämä :(
Minullakin on tuttu opettaja joka tuopsta aikanaan kertoi. Itse hän sanoi kokevansa sen niin epäoikeudenmukaiseksi että jätti palaamatta töihin kesäksi niin että sijainen sai kesälomansa.

Muuten koen ettei minusta opettajaksi olisi ja siksi kai turha heitä kadehtia. Itseasiassa minua varmaanrasittaisi työ joka on kokoajan "päällä". Helpompi olla työpaikalla se 8h/päivä ja pitää vapaa-aika sitten vapaa-aikana ilman kokeiden korjaamisia ja seuraavan päivän suunnittelemisia sun muita työasioiden miettimisiä.

Nuo pitkät kesälomat tietty on hieno homma eikä niihn meidän alalla pääse. Onneksi kuitenkin vuorotyöläisenä on mahdollisuudet sumpilaa vuorojaan niin että saa niitä vapaita vaikka haluamiinsa ajankohtiin ympäri vuoden.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä kyllä kuulin surukseni sellaisesta törkeyden huipusta, että ihan suututti.

Opettajilla on siis virat, kun opettaja jää äitiyslomalta hoitovapaalle, tämä palaa töihin kesälomaksi (siis käytännössä lomailee ja saa palkan) ja jatkaa hoitovapaalla syksyllä koulun alkaessa.

Tämän takia sitten sijaiseksi palkattu opettaja joutuu työttömäksi kesäksi, koska ei ole virkaa, jonka sijaisena olisi, edes sillä lomalla.

Minusta suorastaan hävettävää touhua, ja tapahtui meidän koululla, oman lapseni sijaisopelle tämä :(
No mikäs kesällä on työttömänä ollessa, saa kivat työttömyyskorvauksetkin kun on juuri töissä ollut :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä kyllä kuulin surukseni sellaisesta törkeyden huipusta, että ihan suututti.

Opettajilla on siis virat, kun opettaja jää äitiyslomalta hoitovapaalle, tämä palaa töihin kesälomaksi (siis käytännössä lomailee ja saa palkan) ja jatkaa hoitovapaalla syksyllä koulun alkaessa.

Tämän takia sitten sijaiseksi palkattu opettaja joutuu työttömäksi kesäksi, koska ei ole virkaa, jonka sijaisena olisi, edes sillä lomalla.

Minusta suorastaan hävettävää touhua, ja tapahtui meidän koululla, oman lapseni sijaisopelle tämä :(
No mikäs kesällä on työttömänä ollessa, saa kivat työttömyyskorvauksetkin kun on juuri töissä ollut :)
Valitettavasti tämä on ihan tavallista, vaikka vastoin liiton suositusta. Eikä ole edes siitä viranhaltijasta kiinni, vaan koulu/kunta päättää että lomalla oleva palaa kesäksi töihin, muuten joutuisivat maksamaan kahdelle palkkaa kesältä, eikä sellaiseen ole varaa nykymaailmassa.

 
HelppoHeluna
Opettajat ovat pääosin hienoa porukkaa ja ansaitsevat kyllä lomansa:)! Ja täytyypi muistaa, ettei se open loma aina mitään lomailua ole...silloin suunnitellaan myös opetusta, korjaillaan kokeita jne.

Terv. Tuleva luokanope
 
Fleur de la Cour
Mä kovasti tykkään ainaskin mun duunista vaikka painan kolmivuoroduunia, olen töissä aina juhlapyhinä eikä mulla edes ole nyt tänä kesänä lainkaan kesälomaa.. ikinä en alkais opettajaksi!
 

Yhteistyössä