Opettajia paikalla????! Äitiyslomasta/hoitovapaasta kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti-ope
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti-ope

Vieras
Äitiyslomani loppuu syksyllä ja nyt haen hoitovapaata... Meinasin olla alustavasti pois ainakin ensi lukuvuoden ja nyt mietin että laitanko paperiin niin että haen hoitovapaata syksystä syksyyn vai syksystä siihen kun opetus ja työs keväällä loppuvat. voinko tässä tapauksessa saada ensi kesältä palkan jos tulen töihin suoraan kesälomalle???

ja kysymys tosiaankin opeille. asiattomat kommentit opettajien lomista ym jääkööt kirjoittamatta kiitos.

Ota kesältä palkka kotiin, sijainen ei sitä kuitenkaan saa (nimim. kokemusta on). Jos sinä et kesän palkkaa ota, se jää kaupungille/kunnalle säästöksi. OAJ on hoitanut hommat niin, että virassa oleva voi sen palkan ottaa kesältä itselleen ja palata töihin kun opetus loppuu eli tietysti otat rahat itsellesi, koska se on mahdollista.

No minä ainakin olen hakenut hoitovapaan aina elokuun puolesta välin (tai siis koulujen alkamispäivästä) kevätjuhliin saakka. Ihan samoin kuin vanhempainvapaankin ;)

Opettajan on todellakin mahdollista palata töihin myös hoitovapaalta, vaikka lomaahan ei hoitovapaan ajalta kerrykään. Opettajalla on siis oikeus keskeyttää perhevapaansa kesän ajaksi.

Henkilökohtaisesti olen palannut "töihin" kesäksi vain vanhempainvapaan keskellä, ja vain laskennallisen vuosiloman ajaksi (eli 16.6. alkaen n. 6 viikoksi). Mutta nämähän on niitä asioita, jotka jokaisen on pähkäiltävä omassa päässään, miten oikeaksi kokee. Ja totta tuokin, että monissa kunnissa sijainen otettaisiin silti vain koulujen työajoiksi, vaikka viranhaltija hakisikin palkatonta koko kesän ajaksi.

Yhteistyössä