Olisiko jollakin muuten rakentavia ehdotuksia siihen, mitä meidän opettaja-parkojen pitäisi tehdä ylipitkien kesälomiemme aikana, kun opetettaviakaan ei ole lasten lomaillessa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt äiti;22404210:Kesällä ei saa lomauttaa, koska se on loma-aika. Lomalta ei lain mukaan saa lomauttaa ketään.
Kesän muun ajan (kesäkuun loppu/elokuunalku) lomauttamisten mahdottomuus liittyy taas siihen, että opettajan palkka jakaantuu koko vuodelle, vaikkei opetustyötä ole 12kk/12kk, eli kesäajan työt on jo ikäänkuin tehty sisään.
Sekään lomautusasia ei kyllä ole opettajien, tai edes OAJ:n päätettävissä, vaan ihan lakisääteistä asiaa.
Jos opettajilta kysytään, niin varmasti olisivat mielummin kesällä lomautettuna, kuin kouluaikana, pääsisi itse paljon helpommalla.
Ei opettaja voi jättää lomautuksen aikana jäämättä tekemiä töitä tekemättä, vaikka laki sanoisi mitä. Pakko ne asiat on opettaa siinä järjestyksessä kun loogista on.
Olisiko jollakin muuten rakentavia ehdotuksia siihen, mitä meidän opettaja-parkojen pitäisi tehdä ylipitkien kesälomiemme aikana, kun opetettaviakaan ei ole lasten lomaillessa?
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt äiti;22404210:Kesällä ei saa lomauttaa, koska se on loma-aika. Lomalta ei lain mukaan saa lomauttaa ketään.
Kesän muun ajan (kesäkuun loppu/elokuunalku) lomauttamisten mahdottomuus liittyy taas siihen, että opettajan palkka jakaantuu koko vuodelle, vaikkei opetustyötä ole 12kk/12kk, eli kesäajan työt on jo ikäänkuin tehty sisään.
Sekään lomautusasia ei kyllä ole opettajien, tai edes OAJ:n päätettävissä, vaan ihan lakisääteistä asiaa.
Ja kuka mulle siitä maksaisi palkkaa? Enkä muuten usko, että kaikkien opettajien kannattaisi tuota kuitenkaan tehdä - en siis puhu nyt vain itsestäni, vaan koko opettajakunnasta.
Muoks. Ilmaiseksi en siis työtäni tee, kyllä palkkaa pitää saada.
Mutta silloin opettajia rangaistaisiin siitä, että oppilaiden kesäloma on pidempi kuin lakisääteinen vuosiloma. Mitäs järkeä siinäkään?
Olen joo niin tyhmä etten tajua sitä, että jos vuositulot kerran pysyvät samana, niin kuka hyötyy ja millä tavalla siitä, että opettajat eivät saa palkkaa kuin 10 kuukauden ajan vuodessa kun muiden ammattien harjoittajat saava 12 kuukaudelta.
Ole kiltti ja selitä pian, mun tarvii lähteä nukkumaan ihan just.