Opettajan tekstarit...

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
Meillä tytöllä nyt kuumetta ja laitoin sitten opettajalle tekstarin, että on tänään poissa koulusta. Toivottelin myös hyvät viikonloput samalla.

( meillä ei vielä ole käytössä VILMAa eikä muutakaan sähköistä järjestelmää )

Taitaa opettajalla olla puhelimessa valmiina vastausviesti Ok !

Tuon vastauksen olen saanut joka kerta opettajalta kun on pitänyt ilmoittaa.

Eikös se ole kuitenkin niin, että lyhyestä virsi kaunis.

Meillä on käytössä helmi ja silti opettaja pyytää laittaan tekstarin koska saattaa katsoa viestit vasta iltapäivällä.
Itseäni ei ole häirinnyt tuo ok vastaus.
Miksi pitäisi jaaritella vastauksessa?

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
ok on meilläkin tullut vastaukseksi jokaiselta opettajalta. se on riittänyt erinomaisesti. ymmärrän ettei opettajilla ole aikaa alkaa jutustelemaan työpäivänä.

Niin onhan se tietty hyvä että ei turhia jaarittele, enkä nyt enempää odotakaan.
Mutta kait se johtuu siitä että toituin tytön päiväkoti/eskari aikaan siihen että vastaavassa tilanteessa viestissä oli jotain muutakin. (jos soitin niin silloinkin toivotettiin parenemisia ) Tyyliin toivotettiin parenemisia tms.

Ja se miksi en oopettajalle soittanut, noh, en vaan oikein osaa puhua tuon opettajan kanssa.

( Mulla taitaa olla joku asennevamma tuota opettajaa kohtaan )

Täh. Itse en vastaisi mitään. Omalla kustannuksella joutuu lähettä. Älä hyvä ihminen tekstaile turhista, soita niin ei opettajan raha pala. ja pidä kuria omallesi.

Niin onhan se tietty hyvä että ei turhia jaarittele, enkä nyt enempää odotakaan.
Mutta kait se johtuu siitä että toituin tytön päiväkoti/eskari aikaan siihen että vastaavassa tilanteessa viestissä oli jotain muutakin. (jos soitin niin silloinkin toivotettiin parenemisia ) Tyyliin toivotettiin parenemisia tms.

Ja se miksi en oopettajalle soittanut, noh, en vaan oikein osaa puhua tuon opettajan kanssa.

( Mulla taitaa olla joku asennevamma tuota opettajaa kohtaan )

No päiväkodissa on kännykkä, joten voivat tekstailla työaikana kunnan piikkiin, joka aika tietenkin sekin on pois varsinaisesta työstä, eli lasten hoitamiselta.

Nyt pitämään kuria sille pennulle, kuulostat tosi röyhkeältä vanhemmalta.

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Minusta ok-viesti on oikein riittävä, tieto on mennyt perille.

Siis miten liittyy aiheeseeen? Opettajahan tekee enemmän kuin hänen tarvitsisi. Missä muussa ammatissa joutuu tekstailla omalla kustannuksella? ja ap valittaa, kun opettaja käyttää omia rahojaan hänen penskan asioihin.

Suurimmalla osalla vanhemmmista on realiteetit täysin kadoksissa. Sinne vai koululle pitämään kuria kurittomille penikoille.

Siis miten liittyy aiheeseeen? Opettajahan tekee enemmän kuin hänen tarvitsisi. Missä muussa ammatissa joutuu tekstailla omalla kustannuksella? ja ap valittaa, kun opettaja käyttää omia rahojaan hänen penskan asioihin.

Suurimmalla osalla vanhemmmista on realiteetit täysin kadoksissa. Sinne vai koululle pitämään kuria kurittomille penikoille.
Anteeksi, mille omalle halusit pidettävän kuria? Omalle tekstarinkirjoitustavalle vai lapselle vai mille? Jos lapselle, niin oli vaan todella irrallinen aiheesta tai jotenkin töksähtävä. Vähän kuin jos joku kysyisi, että mistä saan koiralle rokotuksen, siihen vastattaisiin, että pidähän se piski ruodussa.

• Tykkää
No, ap vaikuttaa vanhemmalta, joka kuvittelee, että oma penikka on ainoa ja opettajalla on äärettmästi aikaa ja rahaa juuri hänen penikalle.
Penikat tällaisilla vanhemmilla yleensä todella röyhkeitä.

No, ap vaikuttaa vanhemmalta, joka kuvittelee, että oma penikka on ainoa ja opettajalla on äärettmästi aikaa ja rahaa juuri hänen penikalle.
Penikat tällaisilla vanhemmilla yleensä todella röyhkeitä.
Olisiko sinun mahdollista mennä vielä vähäksi aikaa nukkumaan ja ottaa sitten toinen yritys tähän päivään?

• Tykkää
Meillä on opettaja sanonut että tekstari on ihan hyvä tapa ilmoittaa poissaolot mutta sanoi myös ettei vastaa ilmoituksiin koska joutuisi sen tekemään omalla kustannuksella.

Käytössä on myös Wilma ja sinne ilmoitettuihin sairastumisiin tulee kyllä aina pikaiset paranemistoivotukset opettajalta.

Minusta opettajan ei tarvitse vastata viesteihin mitään. En itsekään vastailisi, jos minulla olisi valvottavana 25 oppilasta. Ei tarvitse montaakaan "Ok"-viestiä laittaa per vanhempi, että puhelinlasku olisi kymmenissä euroissa.

Ole tyytyväinen, että ylipäätään kuittaa saaneensa viestin. Meillä ne opettajat, joilla ei ole koulun puolesta puhelinta, eivät edes kuittaa, kun joutuisivat itse maksamaan siitä. Ovat kyllä ilmoittaneet sen etukäteen. Jos haluat jotain enemmän, niin soita opettajalle, mutta varaudu, ettei ehdi vastaamaan puheluusi.

Ja tuo ok löytyy valmiista tekstiviestipohjista.

[QUOTE="mä";24638906]Minusta opettajan ei tarvitse vastata viesteihin mitään. En itsekään vastailisi, jos minulla olisi valvottavana 25 oppilasta. Ei tarvitse montaakaan "Ok"-viestiä laittaa per vanhempi, että puhelinlasku olisi kymmenissä euroissa.[/QUOTE]

Minulla ainakin mahdollisuus laittaa netin kautta ilmaiset tekstiviestit.

[QUOTE="mä";24638906]Minusta opettajan ei tarvitse vastata viesteihin mitään. En itsekään vastailisi, jos minulla olisi valvottavana 25 oppilasta. Ei tarvitse montaakaan "Ok"-viestiä laittaa per vanhempi, että puhelinlasku olisi kymmenissä euroissa.[/QUOTE]Kun omat poikani olivat alakouluikäisiä, oli yhteisesti sovittu systeemi, että tekstarilla ilmoitetaan poissaoloista, Wilma ei ollut silloin vielä käytössä. Opettajilla oli työkännykät ja he vastasivat ok, kun huomasivat viestin. Ja jos lasta ei kuulunut kouluun eikä viestiä ollut vanhemmilta, kysyttiin koulusta päin, missä lapsi on. Tämä oli pienten koululaisten kanssa hyvä systeemi, koska osalla lapsista oli melko vaarallinen koulumatka. Isompien lasten kanssa tuollaista paimentamista ei enää tehty. Jos on sovittu joku muu systeemi, sitten toimitaan sen mukaan.

Ja puhelinlaskun lisäksi, jos opettaja alkaa satuilemaan esim. seitsemän poissaolijan vanhemmalle jotain liirumlaarumia niin johan siinä vierähtää osa tunnista turhaan. Et kai ap kuvittele olevasi ainoa vanhempi, joka opettajalle jotain viestittelee? Olisiko syytä pysähtyä hetkeksi miettimään, montako tekstaria opettaja voi saada ennen tunnin alkua näin flunssa-aikana?

[QUOTE="mä";24638906]Minusta opettajan ei tarvitse vastata viesteihin mitään. En itsekään vastailisi, jos minulla olisi valvottavana 25 oppilasta. Ei tarvitse montaakaan "Ok"-viestiä laittaa per vanhempi, että puhelinlasku olisi kymmenissä euroissa.[/QUOTE]

Ei niihin viesteihin tarvitse vastata. Miksi ap ei voi käyttää s-postia asiansa toimittamiseen?

Meille on sanottu, että tekstari on hyvä tapa ilmoittaa ja näin olen tehnyt. Opettaja yleensä vastaa, että ok mutta perässä on ilmoitettuna läksyt tai että joku tuo läksyt ja toivottaa paranemisia.

Yhteistyössä