Opettajan mielestä lapseni haisee pissalle! Miten on mahdollista?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh?

Vieras
Hän oli laittanut viestiä, että tulisi kiinnittää huomiota mahdolliseen tulehdukseen, sillä pissan haju on voimakasta.

Itse teen hoitotyötä ja luulen kyllä tuntevani pissan hajun ja tunnistavani vti:n oireet! Haistelin jopa likapyykissä olevat vaatteet ja mitkään niistä ei pissalle haise. Lapselle ei myöskään satu pissavahinkoja, sillä housut ovat aina kuivat. Ja pissavahingon jälkeenhän se haju niihin jäisi... mutta yhdetkään pikkarit eivät siis haise. Lapsi vaihtaa KAIKKI vaatteet päivittäin. Alushousut pesen +60 asteessa, muut pääasiassa +40ast.

Mä en ymmärrä. Kuinka me ei itse haisteta pissan hajua, jos se on mukamas niin voimakasta?

[QUOTE="Vieras";27253947]Minkä ikäinen lapsi on?[/QUOTE]

Ekaluokkalainen.

Ja ei todellakaan olla totuttu pissan hajuun, sillä töissäkin sen erotan kyllä selvästi. Lapsi juo minusta ihan normaalia määriä, ainakin kotona. KOulussahan on vain yksi ruokailu, joten en tiedä minkä verran siellä juo.

Mä olen ihan oikeasti kuin puulla päähän lyöty...

Ekaluokkalainen.

Ja ei todellakaan olla totuttu pissan hajuun, sillä töissäkin sen erotan kyllä selvästi. Lapsi juo minusta ihan normaalia määriä, ainakin kotona. KOulussahan on vain yksi ruokailu, joten en tiedä minkä verran siellä juo.

Mä olen ihan oikeasti kuin puulla päähän lyöty...

Aika usein ei itse tiedä haisevansa "kuselta". Ja tuo lainattuna siksi, että haju voi olla haistajalleen myös jokin muu tuoksu, esim. hiki. Hien hajukin aika usein leimataan kusen hajuksi.

On olemassa kokonaisia perheitä jotka haisevat eivätkä itse tiedä siitä mitään. Harvinaisen usein syy löytyy kotona kasvavasta homesienestä. Eli pyykkiä kuivatessa siihen tarttuu homeen haju. Kesällä hajuhaitta usein poistuu kun pyykkiä kuivataan ulkosalla.

[QUOTE="vieras";27254010]Koko perhe saattaa haistaa ulosteelle. Tällaisi perheitä valitettavasti on.[/QUOTE]

On, olen työssäni huomannut. On myös heitä, joiden vaatteet eivät koskaan ole puhtaat, samat vaatteet saattavat olla viikonkin päällä ym.
Meille ei kukaan muu ole koskaan huomauttanut, että haisisimme jotenkin pahalle :O Ei muidenkaan lasten opettajat, pk:n henkilökunta tai ylipäätään kukaan. Peseydymme päivittäin ja käytämme aina puhtaita vaatteita.

Peseydymme päivittäin ja käytämme aina puhtaita vaatteita.

Voi olla juurikin tuo home joka saa vaatteet haisemaan ja vielä sellainenkin twisti jutussa, että haju tulee pahimmin esiin vain kun vaate kostuu esim. kun lapsi hikoilee koulussa, niin alkaa haisemaan voimakkaasti.

Koita kuivata vaatteita ulkona tai kuivauskaapissa ja säilöä niitä eri paikassa, niin veikkaisin että hajuhaitta poistuu.

Tästä näkee nyt ihan selvästi että opettajalla on jotain narsistisia piirteitä ja lapsi on uhri. Sinuna ottaisin heti yhteyttä rehtoriin jotta narsisti saisi potkut!

Mä olen huomannut, että puhtaat, sisällä pienessä tilassa kuivatetut vaatteet saattavat haista näin syksyisin silloin kun ei olla vielä lämmitetty. Kosteus tms? Sitten kun lämmitetään taas, vaatteet eivät haise. Tai jos kuivaan ne toisessa tilassa.

Mutta että hometta? Apua :(

Joidenkin ihmisten hengitys haisee virtsalle. Olen tuota miettinyt joskus että mistä moinen voi johtua- olisko syynä jokin ravintolisä tai vitamiinit? (Ainakin b-vitamiini taitaa liikaa syötynä tulla ihan ihonkin läpi sellaisena pistävänä virtsamaisena hajuna). Mutta jos ette itse haista eikä kukaan muukaan kuin tuo yksi opettaja niin on aika outoa?

Aika usein ei itse tiedä haisevansa "kuselta". Ja tuo lainattuna siksi, että haju voi olla haistajalleen myös jokin muu tuoksu, esim. hiki. Hien hajukin aika usein leimataan kusen hajuksi.

On olemassa kokonaisia perheitä jotka haisevat eivätkä itse tiedä siitä mitään. Harvinaisen usein syy löytyy kotona kasvavasta homesienestä. Eli pyykkiä kuivatessa siihen tarttuu homeen haju. Kesällä hajuhaitta usein poistuu kun pyykkiä kuivataan ulkosalla.
Hmmm.... jos pesytyu ja vaihtaa usein alushousit ei sen sit pitäs haisee pissalle mä en ymmärrä yks sanoi mulle kerran hyi tuolla haisee pissa mutt mä tiedän että oon hygieeninen olen joka päivä suihkussa ja joka ilta ja aamu vaihdan bokserit joten ei voi todella haisee mutta se voi olla pellelyä olin eka luokalla ja yks tyttö sanoi sen, sen jälkeen ainakan kulaan ei oo valittanuy tai sanonut ei ees ope

Hän oli laittanut viestiä, että tulisi kiinnittää huomiota mahdolliseen tulehdukseen, sillä pissan haju on voimakasta.

Itse teen hoitotyötä ja luulen kyllä tuntevani pissan hajun ja tunnistavani vti:n oireet! Haistelin jopa likapyykissä olevat vaatteet ja mitkään niistä ei pissalle haise. Lapselle ei myöskään satu pissavahinkoja, sillä housut ovat aina kuivat. Ja pissavahingon jälkeenhän se haju niihin jäisi... mutta yhdetkään pikkarit eivät siis haise. Lapsi vaihtaa KAIKKI vaatteet päivittäin. Alushousut pesen +60 asteessa, muut pääasiassa +40ast.

Mä en ymmärrä. Kuinka me ei itse haisteta pissan hajua, jos se on mukamas niin voimakasta?
Olin kotitalous tunnilla kun semmonen seksikäs tyttö istui vieressäni se sanoi hyi tuolla haisee pissa se tarkoitti mua voi vittu ett mua hävetti mutt sinnittelin siellä vaan mulla on sisua eli en ollu vaihtanut alushousuja niin usein kun ois pitänyt nuo oli ollu päällä 4 päivää ja on kai niihin myös tullu yks tai pari siemensyöksyä no se oli ennen se nyt oon oppinut että vaihdan nykyään heti jos on ollu siemensyöksy yöllä tai jos on ollu kalsaeit liian kauan päällä esin yli 3 päivää en mee

Mun lapseni imeskelee sormiaan hermostuneena (yök) ja ne kuolatut sormet haisee vähän samaan tapaan pistävän tunkkaiselle kuin pissa.

Aloittajan lapsi on toivottavasti päässyt jo vaivastaan, oli vaiva sitten ope tai omat pulmat.

Yhteistyössä