Opettajan ammatti

Olen nyt kaksi kertaa törmännyt sattumalta entiseen yläasteen opettajaani, molemmat kerrat olivat "anniskelualueella" -ensimmäinen eräällä tanssilavalla ja toinen paikallisessa baarissa. Molemmilla kerroilla olemme iloisesti moikanneet ja jutelleetkin muutaman sanan. Mutta kun esittelin hänet mm. miehelleni entisenä/vanhana (en muista kumpaa sanaa käytin) opettajanani niin hän heti äkkiä päälleni puhuen sanoi, ettei sitä nyt niin kovaa tarvitse mainostaa..
Eli kysymys kuuluu: häpeääkö opettajat ammattiaan / haluavat salata sen jos vain mahdollista??
Olen aina pitänyt opettajia arvossa ja hämmästelin kovasti kyseisen ihmisen käytöstä. Tuli vähän sellainen olo, että mitäs tässä nyt sitten pitäisi sanoa..!?!?!
 
sipsi
No, ehkä hän ajattelee, että opettajan täytyisi käyttäytyä joidenkin mielestä aina "esimerkinomaisesti" ja anniskelualuetta voidaan pitää ei-sopivana paikkana kansankynttilälle :)

En itsekään hirveästi pidä siitä, että minua vapaa-aikana tituleerataan opettajaksi.... Vaikka toki en mitenkään ammattiani häpeä, päinvastoin :)
 
v
Veikkaan, että ihmisillä on tapana niin karkeakielisesti arvostella kansankynttilöiden, kuten pappien ja opejen vlevollisuuksia että unohdetaan ihan heidänkin olevan ihmisiä. Moni saattaa vaivaantua juuri siitä, että toivottavasti ei vaan ala juorut leviämään että nyt se ope istui terassilla räkäkännissä... Mun tyttäreni kummisetä on ope-( ikää alle 30v) ja viettää ihan normia elämää koulun ulkopuolella. Ei varmaan kellekään tulis mieleen että 30v mies ois absolutisti, tms. Ollaan oltu ulkona niin että hän joi olutta terassilla ja sanoi että viereisessä pöydässä on hänen oppilaita vanhempineen. Ei näkynyt haittaavan kumpiakaan.

Myös mun rippipappini on useesti käynyt työpaikallani ostamassa bisseä, rento ja mukava, erittäin asiallinen heppu

Joillekin tuntuu vaan olevan jotenkin vaikeaa niellä se että opet, yms. ovat normaaleja ihmisiä
 
halipupu
Onko sulle sitten käynyt useinkin samalla tavalla? Meinaan vaan, että yksittäisestä tapauksesta ei kannata yleistää liikaa. Ei kaikki opettajat ole samanlaisia, kuten eivät myöskään muiden ammattiryhmien edustajat esim. poliisit, palomiehet jne.
 
joo
Olen ope. Kukaan ei koskaan kysy ammatistani mitään. Joku putkiasentaja kyllä saattaa kylässä ollessa puhua omasta työstään tuntitolkulla. Uudet tuttavat kysyvät ammattiani, vastaan, että ope. Eivät kysy mikä ole tms. Kukaan ei halua puhua ammatistani.

Meitä on monta, jotka emme mainosta ammattiamme. Ihmiset suhtautuvat nimittäin tosi oudosti. Jokainenhan osaa ope olla sillä perusteella, kun on itsekin koulussa ollut.

Minä taas olen alkanut suhtautua samalla tavalla rakentajiin, sähkömiehiin yms., koska mitä koulutusta noihin hommiin tarvii, kun jokainen osaa. Minä ainakin, kun olen talon rakentanut ;)
 

Yhteistyössä