Opettaja taas valmiina suunnitelmineen kesään 2015

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opetteja *anonyymi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tais lapsen opettajan loma siirtyä tai ainakaan kovin rennoin mielin ei lomalle lähde. Pitkään jatkunut koulukiusaamis kierre räjähti käsiin tällä viikolla. En tiedä kuin kauan tän selvittelyssä menee. Vai lyökö opettaja hanskat tiskiin lauantaina. ei voi kyl kesän ylikään antaa olla.
Rehtori voi tosiaan määrätä töihin kesäkeskeytyksen aikana esimerkiksi juuri tällaisissa tapauksissa. Olen itsekin joutunut selvittämään yhtä keissiä päättäjäisten jälkeisellä viikolla. Kiusaaja ei silloin saanut vastaansa kovin leppoisia aikuisia. :D

Huono provo aloittajalla. Olen myös ope ja lomaa todellakin tässä vaiheessa todella kiireisen kevään jälkeen odotan, mutta open palkoilla ei moista kesää vietetä.

[QUOTE="öhöm";30845286]Huono provo aloittajalla. Olen myös ope ja lomaa todellakin tässä vaiheessa todella kiireisen kevään jälkeen odotan, mutta open palkoilla ei moista kesää vietetä.[/QUOTE]

No eihän sen ap:n rahoituksen nyt tarvi palkasta olla peräisin, itsellenikin tuli juuri 6 ylimääräistä tonttua yhdestä tapaturmasta ja kyllä niillä maksettiin jo hiihtoloman reissua ja muuta, vielä riittää kesälomallekin ylimääräistä. Muutama vuosi sitten sain perintöä ja sitä ennen mies sai perintöä, jne. miksi se loma pitäisi palkasta säästää???

[QUOTE="öhöm";30845286]Huono provo aloittajalla. Olen myös ope ja lomaa todellakin tässä vaiheessa todella kiireisen kevään jälkeen odotan, mutta open palkoilla ei moista kesää vietetä.[/QUOTE]

Just joo varmaan onkin tosi huono palkka.... Lisää pitäis saada ja pidemmät lomat. Tosta helpompaa työtä ei varmasti ole. Lyhyet päivä arkisin ja niin pitkät lomat ettei kenelläkään ole lähelläkään sellasia. Tvstä muuten oppii paljon paremmin eli vois sanoa että ootte aika turhia ja saataisiin niitä säästöjä ja paljon vähentämällä opettajia. Koulu vois ainakin yläasteella olla ihan hyvin myös etänä paljon kun web kameralla voi tarkastaa että kakaroiden turvat on ruudussa koko ajan.

Just joo varmaan onkin tosi huono palkka.... Lisää pitäis saada ja pidemmät lomat. Tosta helpompaa työtä ei varmasti ole. Lyhyet päivä arkisin ja niin pitkät lomat ettei kenelläkään ole lähelläkään sellasia. Tvstä muuten oppii paljon paremmin eli vois sanoa että ootte aika turhia ja saataisiin niitä säästöjä ja paljon vähentämällä opettajia. Koulu vois ainakin yläasteella olla ihan hyvin myös etänä paljon kun web kameralla voi tarkastaa että kakaroiden turvat on ruudussa koko ajan.

Kiitos provosta. Minä tienaan bruttona 2600 euroa. Palkka riittää minulle, mutta eihän sitä nyt suureksi voi luonnehtia. Opettajien palkat jaetaan tasan koko vuodelle. Toinen vaihtoehto olisi maksaa suurempaa palkkaa työssäoloaikana ja kesäkeskeytyksen aikana ei mitään. Ensimmäinen vaihtoehto koettu kuitenkin paremmaksi. Tavallaan kuitenkin sama asia, jos ottaisit itse kesäksi palkatonta kesäloman päälle tai oikeastaan tulisit lomautetuksi, koska opettaja ei voi olla suuremman palkan toivossa kesää töissä. Ja lyhyet työpäivät :) jep jep.

Sinäkin voisit saada tämän älyttömän helpon työn, lyhyet työpäivät, mahtavat lomaedut ja valtavan palkan yksinkertaisesti opiskelemalla opettajaksi. Tänä keväänä jo myöhäistä, mutta ensi keväänä sitten pyrkimään. Onnea matkaan!

[QUOTE="öhöm";30845286]Huono provo aloittajalla. Olen myös ope ja lomaa todellakin tässä vaiheessa todella kiireisen kevään jälkeen odotan, mutta open palkoilla ei moista kesää vietetä.[/QUOTE]Miksei vietettäisi? Lapsettomalla keskituloisella pariskunnalla on Suomessakin ihan kohtalainen ostovoima. Kyse on siitä, mihin rahansa haluaa laittaa. Jollekulle reissaaminen on tärkeää, toisella on kallis harrastus, kolmas säästää muita enemmän. Kokenut matkailija osaa myös säästää matkoissa ja majoituksissa.

Minusta opettajan ammatti on alipalkattu, mutta jos on täydet opetustunnit ja tulot myös kesältä, kyllä tässä toimeen tulee.

Ihan samaa kuin M34 jo ehti sanoa, olin tulossa sanomaan. Normaalilla tyossa kayvalla ihmisella on varaa matkustella, jos haluaa. Moni ei halua, vaan laittaa rahansa mieluummin johonkin muuhun. Mika on ihan ok. Mies on aineenopettaja ja mina olen lastenhoitaja. Matkustellaan n. 3 kk vuodessa.

Onkohan opetus- ja kasvatusalalla jotenkin poikkeuksellisen paljon ihmisiä, jotka eivät halua omia lapsia, tai joille ei muusta syystä ole lapsia koitunut? Kun mietin omia kollegoitani, lapsettomat ovat yliedustettuina. Toisaalta ymmärtääkseni ainakin varhaiskasvatuksessa on myös paljon sellaisia luontaisia äitityyppejä, jotka saavat hoivaamisesta paljon kiksejä.

En meinaa tottua uuteen nimimerkkiini. Taas yhden vuoden lähempänä kuolemaa.

Mitä ihmettä nämä kirjoitukset on, että ap:n loma olisi ökyilyä tai kallista?! Siis menkää nyt hyvät ihmiset katsomaan vaikka lentojen hintoja Norwegianilla ja hotellien hintoja Trivagossa. Ei tarvitse olla mikään pankinjohtaja jotta kesällä voisi reissata. Lähinnä kai se on kyse ajasta, jota muilla ei ole noin yltäkylläisesti mitä opettajilla on.

Nukutaan pitkään, syödään hyvin, nautitaan kiireettömästä elämästä ja viikon reissu asuntoautolla Kuusamoon kalastamaan pojan kanssa. Pienempiä päivän reissuja varmaankin johonkin huvipuistoon kerta pari kesän aikana.

Yhteistyössä