Opettaja käärii koulussa 11v tyttöäni mattoon!!! "vaaraksi itselleen, ja muille"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiminlyöntiäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitähän te "ei saa koskea lapseen vaikka se kuinka riehuu" ihmiset sitten ehdotatte ratkaisuksi? Ainoa vaihtoehto on oikeasti se että ap ottaa lapsensa kotihoitoon ja opettaa itse. Ei tuollaista voi pitää muiden oppimista häiritsemässä; jos ei puhetta usko ja väkisin ei saa rauhoittaa, niin vähiin jää vaihtoehdot!

Olen itse ollut erityisluokalla masennuksen, koulukiusauksen ja pinnauksen vuoksi. Kyllä uskoisin tyttöä ja pitäisin kyseistä miesopettajaa vähintäänkin epäpätevänä, mutta uskoisin, että hän mahdollisesti saa myös kiksejä ap:n tytön pitelemisestä. Noita pervoja nimittäin nimenomaan hakeutuu erityis- ja kriisitaustaisten lasten kanssa työskentelemään, koska tietävät, että siellä pääsee paremmin toteuttamaan itseään.

Ja aatelkaa kun myynnissä on vielä ns. Painomattoja (5-10 kg) joita käytetään aistiyliherkkien lasten ja nuorten rauhoittamiseen :O

Huoh.
Erityisluokan avustajana voin sanoa ettei erityisluokkaan todellakaan (ainakaan meidän kaupungissa) pääse koulukiusaamisen takia. Lasta ehkä on kiusattu hänen erilaisuutensa vuoksi, johon vaikuttaisi liittyvän mahdollinen adhd tai asperger, noiden tietojen perusteella mitä ap antaa.

Mattoon kääriminen antaa turvan lapselle, ei satuta muita eikä itseään, ja aikansa rauhoituttuaan pystyy jatkamaan opiskelua koulupäivän loppuun.
Suosittelisin vanhemmille ja lapselle psykologia, ja muita terveydenhuollon tukipalveluja joissa voitte selvittää lapsenne diagnoosin. Jos mitään ei löydy, niin lapsi pääsee takaisin normiluokkaan ja eroon tuosta kamalasta MIESopettajasta.

Mä oon huomannut että tällä palstalla pidetään minkälaista käytöstä tahansa opettajalta normaalina. En tiedä mistä se johtuu, olisko suurin osa sisimmässään jotain lapsivihaajia vai mikä niillä on. Opettajien toimia ei saa täällä vahingossakaan kyseenalaistaa, vaikka olisi miten räikeää tahansa.

Ihan kylmät väreet menee selkää pitkin kun miettii että nää kirjoittajat on itse äitejä ja heistä mattoon kääriminen on ok ja opettaja on aina oikeassa.

Mä oon huomannut että tällä palstalla pidetään minkälaista käytöstä tahansa opettajalta normaalina. En tiedä mistä se johtuu, olisko suurin osa sisimmässään jotain lapsivihaajia vai mikä niillä on. Opettajien toimia ei saa täällä vahingossakaan kyseenalaistaa, vaikka olisi miten räikeää tahansa.

Ihan kylmät väreet menee selkää pitkin kun miettii että nää kirjoittajat on itse äitejä ja heistä mattoon kääriminen on ok ja opettaja on aina oikeassa.

Päinvastoin. Tällä palstalla pidetään normaalina sitä, että lapset saavat uittaa käsiään kaupan kurkkupurkeissa ja tökkiä reikiä jauhelihapakkauksiin. Ymmärrystä ei riitä sille aikuiselle, joka asiasta on mennyt huomauttamaan lapsen äidille.

[QUOTE="Sari";28358424]Päinvastoin. Tällä palstalla pidetään normaalina sitä, että lapset saavat uittaa käsiään kaupan kurkkupurkeissa ja tökkiä reikiä jauhelihapakkauksiin. Ymmärrystä ei riitä sille aikuiselle, joka asiasta on mennyt huomauttamaan lapsen äidille.[/QUOTE]

Mistäs sä nyt ton repäsit? Eipä ihme, jos mattoon kääriminen on okei, jos et erota eri tarinoita toisistaan, vaan yhdistät tuonkin kurkkuja räplänneen lapsen tähän mattoasiaan.

toi mattoon kääriminen on hyvin ahdistavaa ja aiheuttaa erilaisia pelkotiloja lapselle. Mieti nyt itsekin miltä se tuntuisi? Kyllä pitää miettiä muita keinoja.

Pakkoko taas on ruveta hysterisoimaan? Ap ottakoon yhteyttä rehtoriin ja pyytäköön neuvottelutuokiota hänen ja kyseisen opettajan kanssa. Paikalle voisi hommata vielä koulupsykologin ja -terveydenhoitajan/-lääkärin. Siinä sitten voitte yhdessä käydä läpi, mitä tapahtuu ja miksi, mikä on koulun käytäntö ja mitä mieltä asiasta ovat terveydenhuollon ammattilaiset. Tai jos lapsi on käytös- ja keskittymishäiriöidensä vuoksi muualla hoidossa, niin kyseiseltä terveydenhuollon yksikön hoitavalta lääkäriltä voisi kysellä, mitä mieltä tämä on jutusta.

Mutta älkää nyt hemmetissä opettajasta pedofiiliä leipoko aloituksen perusteella. Tämä on jo mennyt ihan naurettavaksi.

• Tykkää
Reactions: Minna77
Lapsi kääritään mattoon silloin kun on vaaraksi itselleen tai muille. Itselleen lapsi on vaaraksi jos juoksentelee pitkin luokkaa ja pahimmassa tapauksessa satuttaa myös jotakin toista. Tämä on ihan fakta että kyseistä keinoa käytetään psykiatrisessa hoidossa, lastenkodeissa kuten myös kotioloissa jos ei rauhoittuminen onnistu muuten. Tämän tiedän siitä että joudumme käyttämään itse tuota taktiikkaa vanhimpaan lapseen joka on vaikeasti traumatisoitunut sekä käytös häiriöinen. Kun kyseessä on jo isompi lapsi on aikuisen mahdotonta yksin tai edes kaksin pitää lasta paikoillaan.

Lapsi joka on täysin tolaltaan/käytös erittäin epäsopimatonta ei pysty rauhoittumaan ennen ns kiinnipitoa. Koulussa tuskin on mahdollista 5 opettajan olla paikalla pitämässä lapsesta kiinni ilman mattoa jolloin se olisi turvallista. Lasta ei tässä tilanteessa alisteta mikäli toimitaan oikein, kiinnipidon alkaessa lapselle kerrotaan että pois pääsee kun on rauhoittunut ja ei ole uhkaava muita tai itseään kohtaan. Oikein tilanteessa toimittaessa lapselle/nuorelle ei puhuta kiinnipidon aikana ja tilanne käydään lapi jälkeen päin.

Sinä nyt olet sellainen maailmoja halaava kristuksen morsian, joka on traumatisoitunut omana kouluaikana vähän jyrkemmän opettajan käytöksestä, että näet pahoja opettajia sielläkin missä niitä ei oikeasti ole. Nykykoulujen ongelma ei ainakaan ole liian kova kuri ja järjestys.

Ap, ei täällä kukaan osaa sulle vastata. On totta, että tällaisia keinoja käytetään ääritilanteissa jopa erityisluokissa, mutta sitä, onko ne tyttösi kohdalla olleet tarpeellisia, ei voi täällä kukaan tietää. Sinuna ottaisin yhteyttä rehtoriin ja pyytäisin ihan hyvässä hengessä palaveria, jossa käytäisiin läpi tyttäresi hankalaa käytöstä, siihen johtavia tilanteita, taustoja jne.... Jokainen tapaus on niin yksilöllinen, että vaikea arvioida tietämättä asian kaikkia puolia. Yhtä hyvin voi olla niin, että tyttäresi ongelmat tulevat esille vain ryhmässä, ts. Ryhmätilanteissa on sellaisia tekijöitä, jotka laukaisevat tytössäsi tällaisen häiriökayttäytymisen, siksi ongelmat eivät näy kotona, ja sinun on vaikea edes niitä uskoa. Tai yhtä hyvin ongelma voi olla sinä, että opettajalla ei todella ole otetta ja keinoja hallita tytärtäsi muutoin, kuin sortumalla kerta toisensa jälkeen äärimmäisiin keinoihin. Itse ainakin tältä työkokemukselta uskallan sanoa, ettei tuo mattoon kääriminen nyt mikään päivittäinen ja normijuttu ole erityisluokassakaan, eli enemmän äärimmäiseksi kenoksi sen mieltäisin.

Ja lisää poppareita... Kas kun ei kääritä niitä lapsia jeesusteipillä niin pysyivät sitten hiljaa paikoillaan. Ei helvetti tää oo totta :O Miten olis ihan auktoriteetin opettelu???

Tuntuu välillä, että ne jotka eivät saa lapsiaan käyttäytymään, käyvät hakemassa kaikenmaailman diagnoosit joiden varjolla voi löydä hanskat naulaan kurin osalta ja sanoa, että kun meidän lapsella nyt on toi hörpelinpörpelin syndrooma ja siks se ei osaa käyttäytyä. Sit siihen otetaan sopansekoittajaks opettaja joka auktoriteetin ja aivojen puutteessa käärii lapsia mattoon. Voi pyhä isä - mä olen melkein sanaton... Miten helvetissä tää yhteiskunta on tullut tällaiseks???

Alkuperäinen kirjoittaja Teinien äiti;28358743:
Ja lisää poppareita... Kas kun ei kääritä niitä lapsia jeesusteipillä niin pysyivät sitten hiljaa paikoillaan. Ei helvetti tää oo totta :O Miten olis ihan auktoriteetin opettelu???

Tuntuu välillä, että ne jotka eivät saa lapsiaan käyttäytymään, käyvät hakemassa kaikenmaailman diagnoosit joiden varjolla voi löydä hanskat naulaan kurin osalta ja sanoa, että kun meidän lapsella nyt on toi hörpelinpörpelin syndrooma ja siks se ei osaa käyttäytyä. Sit siihen otetaan sopansekoittajaks opettaja joka auktoriteetin ja aivojen puutteessa käärii lapsia mattoon. Voi pyhä isä - mä olen melkein sanaton... Miten helvetissä tää yhteiskunta on tullut tällaiseks???

Opettaja voisi aivan hyvin olla etänä paikalla, niin ei ainakaan koskettelisi. Jos kuria ei synny, niin ei mahda mitään.

tumblr_lt0yxd0r2R1qfaanho1_400.jpg

• Tykkää
Reactions: Littledeath

Niitä diagnooseja ei saada tuosta noin vaan eikä ostella, niinkuin erinäisiä tutkintotodistuksia.
Miten lapset tottelisivat auktoriteetteja, kun saavat kotoa omilta vahemmiltaan mallin ettei mistään eikä kenestäkään muusta tartte välittää, kuin vain omasta itsestään?
Kun nykyajan aikuisetkaan ei osaa käyttäytyä julkisella paikalla saati sitten kotonaan, niin miten lapsetkaan osaisivat? Eihän heitä kukaan opeta!

Mites käytät auktoriteettiasi vaikkapa lapseen joka hakkaa omaa päätänsä lattiaan, kunnes on tajuton? Tai lapseen, joka uhkailee tappavansa luokkatoverinsa ja pitelee aseena rikottua lasipulloa?

Pumpulissa elävällä voi olla vaikea tajuta, että tänä päivänä kouluissa on todellakin paljon vaikeasti häiriintyneitä lapsia. Jota todellakin on PAKKO (joskus jopa voimakeinoin) estää satuttamasta itseään. Tai niitä muita.

Se on niin helppoa jeesustella sieltä lasitornista.

Ja siltikin ap:lle suosittelisin myös rauhallista keskustelutuokiota, jossa mukana lapsen opettaja, rehtori, koulun terveydenhoitaja, koulupsykologi, kuraattori jne. Ja yhdessä mietitte mitä voitaisiin tehdä silloin kun tytön käytös on hallitsematonta.

Mitäkö olen asiasta mieltä...?!

HÄpeäisin silmät päästäni jos lapseni kiroilisi koulussa ja uhmaisi opettajan auktoriteettia. Katsoisin todellakin peiliin!

opettajien kurinpitokeinot ovat nykyään todella vähissä. hulluja vanhempia oppilaiden pimein eikäopettajauskallatehdä mitäänilman että joutuu pelkäämään, koska vanhemmat ovat taas kimpussa syyttäen ja sättien.

Samaa mieltä tuon yhden edellä kirjoittajan kanssa; vanhemmat hakemalla hakevat lapsilleen kaiken maailman diagnooseja vapautuksen kasvatusvastuusta. Maksimaalinen osa näistä aspergereista on vain huonosti kasvatettuja kakaroita.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Olen täysin samaa mieltä, että kaikki lähtee sieltä kotoa. Ihan kaikki! Enkä todellakaan ihmettele, että opettajat ovat kusessa oppilaiden kanssa - eihän lapsi joka saa tehdä kotona mitä haluaa, edes kykene ymmärtämään, että koulussa pitäisi osata käyttäytyä.

Mutta se, että kääriskellään lapsia mattoon, kuulostaa itseasiassa lähinnä oksettavalta. Miksi ei vanhemmille ilmoiteta, että lapsi on tervetullut kouluun vasta kun vanhemmat ovat tämän ojennukseen laittaneet? Olin itse ekalla luokalla todella villi = tämän päivän vanhempi olisi hakenut mulle hölönpölön diagnoosin ja olisin jatkanut hölmöilyjä. Onnkesi oli opettaja joka käski minut kotiin ja ilmoitti, että olen tervetullut kouluun vasta sinä päivänä kun osaan käyttäytyä. Kyllä pelotti mennä kotiin kesken päivän ja kertoa tapahtunut. No, menin kouluun seuraavana päivänä ja siitä eteenpäin osasin käyttäytyä. Se oli mielestäni auktoriteetin osoittamista ja silti opettaja ei ikinä muistutellut asiasta vaan suhtautui minuun upeasti ja kannustavasti.

En siis todellakaan hyväksy sitä, että opettajalla ei ole oikeuksia laittaa lapsia kuriin, mutta tuo mattokääriminen on milestäni pöyristyttävää!

Yhteistyössä