Jännittää
Käyttääkö joku? Mulla ollu pian 2v käytössä, enemmän tai vähemmän. Pidän välipäiviä, mutta joskus joudun ottamaan kolmekkin kerralla (15mg) tähän jännittämiseen ym ahdistukseen
Sinä joka 5 pvässä olet joutunut ottamaan? Ja tuosta raskausajan käytöstä, itse käytin lähes koko raskausajan. Ensimmäisillä 3kk pienin mahd. annos sen jälkeen annos oli 1-3pvä. Saa käyttää myös imetysaikana ja eipä ole vauvaan mitenkään vaikuttanut, tosin huono omatunto koko ajan :/Alkuperäinen kirjoittaja Mää:No mä olen parhaillaan joutunu ottaa viis.
Eipä ainakaan meiän vaaviAlkuperäinen kirjoittaja Keiju-75:Siis ettekö te raskausaikana käyttävät yhtään huomioi että sikiö tulee jatkuvasta rauhottavien käytöstä riippuvaiseksi?!!! :/
Mutta kun ilman rauhoittavaa annosta, en uskaltautuisi koko terapiaan jota ei täältä edes saa ;(Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:siis...eikö edes raskausaikana voisi harkita mielummin terapiaa kun lääkkeitä, mistä kukaan ei voi tietää mitä vauvalle tapahtuu niistä?
siis ei se pilleripurkki onnea tuo, terapia taas voi auttaa pitkällä tähtäimellä. eikä tule huono omatunto.
Pienin oxamin annos on 15mg ja otan 3-4 kerralla että edes vaikuttaa.Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:Mulla myös käytössä Oxamin, muistaakseni 10 mg, otan vain silloin kun ahdistaa ihan järkyttävästi, eli ehkä kerran 1-2 kuussa. Varmasti vaikea päästä eroon, jos on noin kauan käyttänyt!
Sulla ei varmaan ole ikinä ollut mitään mielenterveyden häiriötä.... Lääkkeet ovat suurimmalle osalle ihmisistä tukihoito, ja etenkin paniikkihäiriössä todella tärkeä. Ihmisestä tulee täysin toimintakyvytön, ja terapiaankin kykenemätön ilman bentsoja. Jos lääkäri niitä näkee hyväksi määrätä ja ilman ei pärjää, niin silloin niitä on käytettävä. Tottakai lisäksi se terapia, mutta se ei ole mikään yhden yön ihme... :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:siis...eikö edes raskausaikana voisi harkita mielummin terapiaa kun lääkkeitä, mistä kukaan ei voi tietää mitä vauvalle tapahtuu niistä?
siis ei se pilleripurkki onnea tuo, terapia taas voi auttaa pitkällä tähtäimellä. eikä tule huono omatunto.
Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:siis...eikö edes raskausaikana voisi harkita mielummin terapiaa kun lääkkeitä, mistä kukaan ei voi tietää mitä vauvalle tapahtuu niistä?
ja lääkitys sitten on se yhden yön ihme vai?Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:Sulla ei varmaan ole ikinä ollut mitään mielenterveyden häiriötä.... Lääkkeet ovat suurimmalle osalle ihmisistä tukihoito, ja etenkin paniikkihäiriössä todella tärkeä. Ihmisestä tulee täysin toimintakyvytön, ja terapiaankin kykenemätön ilman bentsoja. Jos lääkäri niitä näkee hyväksi määrätä ja ilman ei pärjää, niin silloin niitä on käytettävä. Tottakai lisäksi se terapia, mutta se ei ole mikään yhden yön ihme... :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:siis...eikö edes raskausaikana voisi harkita mielummin terapiaa kun lääkkeitä, mistä kukaan ei voi tietää mitä vauvalle tapahtuu niistä?
15 mg se munkin annos näytti olevan, piti käydä kaapista katsomassa. Sulla on toleranssi kasvanut, tottakai kun olet niin kauan käyttänyt. Onko sulla mitään muuta lääkettä, esim. SSRI bentsojen lisäksi?Alkuperäinen kirjoittaja Näin:Pienin oxamin annos on 15mg ja otan 3-4 kerralla että edes vaikuttaa.Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:Mulla myös käytössä Oxamin, muistaakseni 10 mg, otan vain silloin kun ahdistaa ihan järkyttävästi, eli ehkä kerran 1-2 kuussa. Varmasti vaikea päästä eroon, jos on noin kauan käyttänyt!
Bentso vaikuttaa puolessa tunnissa... Eli ei tarvitse edes yhtä yötä siihen ihmeeseen. Olen kyllä ihan samaa mieltä kanssasi terapian tarpeellisuudesta ja siitä, ettei lääke ratkase koko ongelmaa, mutta lääkevastaisuus ei ainakaan auta ihmistä, joka varmasti jo muutenkin kokee syyllisyyttä lääkkeen käytöstä...Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:ja lääkitys sitten on se yhden yön ihme vai?
toki myönnän että lääkitystä usein tarvitaan terapian tueksi, mutta pelkkä lääkitys ei auta pidemmän päälle. eikä poista ongelmaa. lääkitys hoitaa vaan oiretta, ei sairautta.
ja se tuntuu unohtuvan liian usein sekä lääkäreiltä että potilailta.
nykyään kaikkeen pitäisi löytyä se ihmepilleri, ettei ihminen vaan joutuisi tekemään töitä kuntoutumisen eteen. :/