*
Pitkään sairastaneena ja kassapeloista päässeenä (minulla siis todella pahat oireet olivat). Voisitko aloittaa itse tilanteiden kohtaamisen? Minä aloin aluksi kävelemään vain kaupoissa - ihan vain katselemassa. Kävin monta kertaa viikossa. Sitten ostin vain jotain pientä, esim. purkka paketin ja maksoin rahalla, joka oli valmiina minulla.Alkuperäinen kirjoittaja *:Juuri noihin oireisiinkin se beetasalpaaja auttaa. Sehän se on se ensimmäinen lääke jännitykseen eikä koukuta. Minullakaan ei ole paniikkihäiriö, jännitys vain.Alkuperäinen kirjoittaja sama:Ja näköjään kirjoitusvirheitäkin jo tulee ihan liikaa ;(Alkuperäinen kirjoittaja nostaja:En. Mullahan ei varsinaista paniikkihäiriötä ole, eli sydän ei jyskytä tms. mutta koko ajan tunne että joku tuijottaa ja pitää oustona ja pelkään katsoa ihmisiä silmiin. Lisäksi pelkään, että kasvonilmeeni näyttävät jotenkin kummalta ja kaikki huomaavat jännityksen Koko ajan pelkään, että joku tuttu tulee vastaan yms ja joudun "rupattelemaan" kun kokoa ajan vaan siinä tilanteessa mietin miltä mahdan näyttää ja huomaavatko jännitykseni Kassatilanteet ja maksaminen ihan mahdottmia ilman rauhoittavia, onneksi mies hoitaa ne.Alkuperäinen kirjoittaja *:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Niin, en osaa sanoa...Kerran kokeilin kauppareissua ilman rauhoittavaa vaan tuon Cipralexin voimin ja vähän auttoi eli en saanut sellaista "paniikki" tunnetta aikaan niinkuin ennen Cipralexia. Bentsottomina päivinä en käy kaupassa tai muualla ihmisten ilmoilla kun mahdollisuus vielä olla kotona vaikka se ei ainakaan tilannettani parannaAlkuperäinen kirjoittaja pehmix:Mä kyl suosittelisin et jatkaisit jotain SSRI-lääkettä, niistä ei tule riippuvaiseksi ja niitäkin voi käyttää raskauden aikana. Jos niiden avulla saisit vähennettyä bentsojen käyttöä edes kerta viikkoon, niin se olisi jo hyvä alku. Huomasitko muuten eroa sen 4 kk aikana, että vähenikö bentsojen käyttö?Alkuperäinen kirjoittaja Ketjun nostaja:Cipralex20mg oli taas käytössä 4kk, mutta lopetin heti kun sain tietää raskaudesta. Olisi Teratologisen mukaan saanut sitäkin jatkaa, mutta en halunnut ja yritän pärjätä oxaminilla.Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:15 mg se munkin annos näytti olevan, piti käydä kaapista katsomassa. Sulla on toleranssi kasvanut, tottakai kun olet niin kauan käyttänyt. Onko sulla mitään muuta lääkettä, esim. SSRI bentsojen lisäksi?Alkuperäinen kirjoittaja Näin:Pienin oxamin annos on 15mg ja otan 3-4 kerralla että edes vaikuttaa.Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:Mulla myös käytössä Oxamin, muistaakseni 10 mg, otan vain silloin kun ahdistaa ihan järkyttävästi, eli ehkä kerran 1-2 kuussa. Varmasti vaikea päästä eroon, jos on noin kauan käyttänyt!
Olethan saanut kuitenkin beetasalpaajat?