Opamox ja alkuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älkää tuomitko...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

älkää tuomitko...

Vieras
Olen joutunut syömään alkuraskaudessa (vk.4-12) n. 5 kertaa Opamox 15 mg x 3 tbl. Minulla on erittäin paha paniikkihäiriö.

Onko joku muu joutunut käyttämään kyseistä lääkettä erityisesti alkuraskauden aikana? Olen valvonut öitä ja miettinyt mitä vahinkoa olen mahdollisesti vauvalleni aiheuttanut.
Soitin teratologiseen tietopalveluun ja kysyin sieltä lääkkeen käytöstä alkuraskauden ja raskauden aikana muutenkin. He vakuuttelivat että lääkettä on käytetty raskauden aikana eikä ole todettu mitään epämuodostumien ym. riskiä. Netistä olen myös tutkinut asiaa. Silti pelkään onko lääke vaikuttanut vauvan keskushermostoon tai rakenteisiin... Kaipailisin kokemuksia muilta.

Ei ole omia kokemuksia ko. lääkkeestä, mutta jos alan asiantuntijat sanovat, että tuote on turvallinen, ole rauhallisin mielin. Parhaiten autat omaa (ja lapsen) vointia olemalla murehtimatta ja panikoimatta turhia ja käyttämällä lääkettä, jos sitä tarvitset.

Mulla on kohta vuoden ikäinen terve tyttö, ja jos raskausajasta jotain muuttaisin, niin sen, että hermoilisin ja pingottaisin vähemmän ja ottaisin rennosti... On sellaisia asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa (niin kuin tuo sinun lääkkeesi) ja niitä, joihin voi, eli oma suhtautuminen asioihin. Voimia ja hyvää vauvamaha-aikaa sinulle! :)

Yhteistyössä