Op:stä ei saa enää edes tiliä jos ei ole luottotietoja!

  • Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelijä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
tääl on jatkuvasti luottotietojutuista aiheita ni kuinka nopeesti ni luottotiedot voi mennä? ku tuntuu et tääl on kauheesti juttua niistä. Itellä on joskus ollu jotkut laskut myöhässä mut ei mun tietäkseen ainakaan luottotiedot ole menny, vai miten niist ilmoitetaan jos ne menee?????
menee siinä aika kauan, mulla tais mennä vuos, ennen kun oli ihan ulosotossa asti.
nii no ajattelinkii,et ei ne varmaa ihan heti mee ku mulla on saattanu olla kuukauden myöhässä joku lasku ni sit vast tulee maksu kehotus, ja sit oon maksanu ni oon käsittäny et sit se on sillä selvä eikä se sit mihinkää mee! tai sit mä oon vaa niin hölmö et en ta´jua et jos se on menny luottotietoihin, ei mulle oo ainakaan koska sanottu mistää et olis luottotiedot menny!!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
tääl on jatkuvasti luottotietojutuista aiheita ni kuinka nopeesti ni luottotiedot voi mennä? ku tuntuu et tääl on kauheesti juttua niistä. Itellä on joskus ollu jotkut laskut myöhässä mut ei mun tietäkseen ainakaan luottotiedot ole menny, vai miten niist ilmoitetaan jos ne menee?????
menee siinä aika kauan, mulla tais mennä vuos, ennen kun oli ihan ulosotossa asti.
nii no ajattelinkii,et ei ne varmaa ihan heti mee ku mulla on saattanu olla kuukauden myöhässä joku lasku ni sit vast tulee maksu kehotus, ja sit oon maksanu ni oon käsittäny et sit se on sillä selvä eikä se sit mihinkää mee! tai sit mä oon vaa niin hölmö et en ta´jua et jos se on menny luottotietoihin, ei mulle oo ainakaan koska sanottu mistää et olis luottotiedot menny!!!!
meillä on nettilasku ehtiny mennä perintääkin, mutta sen kun on maksanu, niin aukee netti, siinä aukeamisessa menee vaan vähän pidempään
 
ihmettelijä
no täytyy vaa toivoo et ei oo menny mihinkää ja koittaa jatkossa maksaa laskut ajallaa, mut se on joskus aika hankalaa ku on noilla kelan onnettomilla tuloilla ja mies saa normaalia duunarin palkkaa!!!!
 
meillä näin
Kyllä mun mies sai electronin ja pankkitunnukset kun op:lle siirty asiakkaaks vaik luottarit on menny. Ei tosin oo mikään kovin hyvä pankki ku niil on nyt ollu aika paljon tietoliikennejärjestelmissä ongelmia. Nordeasta olen minä saanut tilin avattua, nettipankki tunnukset,electronin ja jopa vakuutuksen vaik ei oo luottareita.
 
ihmettelijä
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
no täytyy vaa toivoo et ei oo menny mihinkää ja koittaa jatkossa maksaa laskut ajallaa, mut se on joskus aika hankalaa ku on noilla kelan onnettomilla tuloilla ja mies saa normaalia duunarin palkkaa!!!!
sanos muuta :)
tasan ei käy onnenlahjat!!!!!:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Luottotietojen menemisestä ei tule erikseen mainintaa. Sen sijaan perintäyhtiöt tai ulosotto ilmoittavat sinne että nyt tällä ja tällä olis nää laskut maksamatta, ja ne tiedot kerätään rekisteriin. Mutta jos esim tekee maksusuunnitelman heti ulosoton kanssa, ne tiedot ei mene.
Tulee oikeudesta ilmotus

Kun luottotiedot menevät, niin siitä tulee asiakastiedolta kirje. Jos sinne menee lisää merkintöjä, niistä ei tule uutta ilmoitusta.
 
minä
Osuuspankit on itsenäisiä pankkeja, joilla on omat pankinjohtajat. Osuuspankki ei siis ole vain yksi pankki kuten esin.Sampo ja Nordea. Tästä johtuen eri Op:ssa asiat voivat mennä hyvinkin eri tavalla. Yleiset säännöt on toki olemassa, mutta niitä luetaan ja noudatetaan eri tavalla johtajasta riippuen...
 
Pankit osaa kyllä olla veemäsiäkin
Pankeilla tuntuu olevan joku oma lakinsa joissa ihmisen naaman mukaan jaetaan kuka saa ja mitä:(

Aikoinaan kun me asuntoa ostimme,kysyimme tarjousta Nordeasta.
Minulla mennyt luottotiedot ja silloin oli vielä se merkintä,no kerroin sen heti,koska ajattelin etä sillä olisi joku suurempikin merkitys.
Miehellä vakiduuni ja minä kotona äitiyspv. rahalla jonka jälkeen kotihoidontuelle.

No tulot laskettiin niin yllätys olikin suuri,MINÄ luottotiedoton kotiäiti olisin saanut asuntolainan mutta vakiduunissa oleva mieheni ei,syy kuulemma se kun vakiduunia ei tänäpäivänä ole?!?!
Ei vaikka mies oli siinä ollut jo 4vuotta ja työnantaja vahvisti paikan olevan vakipaikka,ja sitä ennen vaihtoi työpaikan myös vakiduunista eli ei päivääkään ole ollut työtön.

No summa oli asuntoa ajatellen pieni mutta minun tuloihini verrattuna ISO,eli 70 000 tuhatta olisi minun onnettomalla rahalla Nordeasta tullut mutta miehen reilun 6000tonnin kuukausipalkalla ei tullut mitään.

Oli siis enemmän kuin outoa...

No kysyimme sitten toisesta pankista niin saimme paljon isomman lainan joka yksin miehen nimiin (käytämme ensiasunto etua,eli siksi vain toisen nimissä) ja niitä ei edes kiinnostaneet minun tuloni koska olen pienillä kelan tuilla.
 
no ompas..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
onko tämä nyt ihan fakta??
Fakta on. Just eilen kävin.
Oltais otettu nordean sijasta op käyttöön, kun olis miehen tili tullut päivää aikasemmin.
no saman mittainenhan se on se kukausi johon tili pitää riittää, maksettiin se palkka sitten tänään taikka huomenna. kumma perustelu pankin vaihdolle.
 
vieras
vaihoin kans op ja en ois muuten saanu nettipankkitunnuksia ellei mulla ois ollu pohjoplassa vakuutukset useamman vuoden,ja syy oli että luottotiedoissa merkintä,näin oulussa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no ompas..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
onko tämä nyt ihan fakta??
Fakta on. Just eilen kävin.
Oltais otettu nordean sijasta op käyttöön, kun olis miehen tili tullut päivää aikasemmin.
no saman mittainenhan se on se kukausi johon tili pitää riittää, maksettiin se palkka sitten tänään taikka huomenna. kumma perustelu pankin vaihdolle.
No on sillä merkitystä tuleeko jo perjantaina vai vasta maanantaina. Meillä kun jokatoinen viikonloppu menee rahaa 50? enemmän, joten paljon vaikuttaa miten viikonloput menee.
 
vieras
ei ole mitään yleistä sääntöä perintään ja ulosottoon menolle. joku yritys voi lähettää vaikka sata maksumuistutusta ja sitten vasta perintään, joku toinen voi lähettää vain yhden ja sen jälkeen perintään. ja yritys päättää missä vaiheessa antaa perintätoimistolle käskyn hommata rahat ulosoton kautta.
 
Onpa hassua.
Moon ottanut op:sta tilin ja mulla oli silloin luotot menneet, ei mitään ongelmia. Electron lähti mukaan ja nettitunnukset jne. Ainoa missä molen moiseen törmännyt, on Sampo. Mulla oli tili siellä, mutta ne ei suostuneet antaa mulle electronia kun ei ollut luottoja.. ihan niinku sillä vois vinguttaa tiliä miinukselle :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pankit osaa kyllä olla veemäsiäkin:
Pankeilla tuntuu olevan joku oma lakinsa joissa ihmisen naaman mukaan jaetaan kuka saa ja mitä:(

Aikoinaan kun me asuntoa ostimme,kysyimme tarjousta Nordeasta.
Minulla mennyt luottotiedot ja silloin oli vielä se merkintä,no kerroin sen heti,koska ajattelin etä sillä olisi joku suurempikin merkitys.
Miehellä vakiduuni ja minä kotona äitiyspv. rahalla jonka jälkeen kotihoidontuelle.

No tulot laskettiin niin yllätys olikin suuri,MINÄ luottotiedoton kotiäiti olisin saanut asuntolainan mutta vakiduunissa oleva mieheni ei,syy kuulemma se kun vakiduunia ei tänäpäivänä ole?!?!
Ei vaikka mies oli siinä ollut jo 4vuotta ja työnantaja vahvisti paikan olevan vakipaikka,ja sitä ennen vaihtoi työpaikan myös vakiduunista eli ei päivääkään ole ollut työtön.

No summa oli asuntoa ajatellen pieni mutta minun tuloihini verrattuna ISO,eli 70 000 tuhatta olisi minun onnettomalla rahalla Nordeasta tullut mutta miehen reilun 6000tonnin kuukausipalkalla ei tullut mitään.

Oli siis enemmän kuin outoa...

No kysyimme sitten toisesta pankista niin saimme paljon isomman lainan joka yksin miehen nimiin (käytämme ensiasunto etua,eli siksi vain toisen nimissä) ja niitä ei edes kiinnostaneet minun tuloni koska olen pienillä kelan tuilla.
En kyllä ymmärrä miten niin ei vakityöpaikkaa ole. Eihän tuolla logiikalla voi antaa kenellekään lainaa.
 
kyllä se on faktaa...

Mä en saanu avattua paikalliseen vihreelehtipankkiin koska luotot kuralla.. samoten isäni ei saanu nordeaan.

Kuulemma tiukentaneet kriteerejään.. Isälle oltiin sanottu ettei ole kannattava asiakas, eli kun ei saa lainaa niin ei ole pankille kannatava asiakas.

Mulla on tiliasiat 400km päässä, pienen kunnan pankissa ja siellä on asiat hoituneet AINA moitteettomasti. tunnukset sain mukisematta ja toisen tilin avasin netissä ja tilasin siihen toisen kortin.

Ihmettellyt kanssa et miksi ei pankkitiliä jonne mahdolliset tulot voi laittaa niin ei avata. ja mitä damagee nettitunnuksilla voi tehdä pankille..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itseasiassa electronilla saa tilin miinukselle.
Miten muka?
sen kun tietäis, nuorena tyttönä en tiennyt tarkkaan tilin saldoa ja kävin ostoksilla niin miinukselle meni. olisko sitten ollut niin, ettei varmennusta syystä tai toisesta tapahtunut
jos linjat ja yhteydet toimii niin ei saa miinukselle mutta jos on ollut jotain häikkää niin sit menee mut vikatapauksissa voi saada.
 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
kyllä op stä saa visa electronin ja tilin ja jopa lainaa vaik ois luottotiedot menny!!!! meil on miehen kanssa tilit siel ja ikinä ei ole ollu mitään ongelmaa. ja tiedän monia luottotiedottomia joilla on asuntolaina sielt ja pankkikortteja. ei todellakaan pidä paikkaansa. eri konttoreilla voi tietty mennä juonommin ja siksi ovat tarkkoja!!
No minusta on hiukan outoa, että luottotiedottomat saa luottokortteja ja asuntolainaa. Missä näin?
Peesi! Mä en haluis olla sellasen pankin asiakas joka toimii näin leväperäisesti...
 
:o
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaihoin kans op ja en ois muuten saanu nettipankkitunnuksia ellei mulla ois ollu pohjoplassa vakuutukset useamman vuoden,ja syy oli että luottotiedoissa merkintä,näin oulussa.
Outoa,mullakin merkintä luottotiedoissa,kyllä kuitenkin sain nettipankkitunnukset ja visa electronin. Oulussa siis.
 
saapas eipäs
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Osuuspankit on itsenäisiä pankkeja, joilla on omat pankinjohtajat. Osuuspankki ei siis ole vain yksi pankki kuten esin.Sampo ja Nordea. Tästä johtuen eri Op:ssa asiat voivat mennä hyvinkin eri tavalla. Yleiset säännöt on toki olemassa, mutta niitä luetaan ja noudatetaan eri tavalla johtajasta riippuen...
Esim. Oulun Osuuspankki EI anna luottonsa menettäneelle electronia eikä myöskään nettitunnuksia. Asiaa kysyttäessä sanottiin sen olevan heidän aluepankkinsa käytäntö ja se siitä. Naapurikunnasta Haukiputaa OP antoi kortin ja tunnukset mukisematta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja luotettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Maija:
OP on paras pankki, asiat hoituu mutkattomasti ja palvelu ensiluokkaista!!
Voi tietty johtua siitä, että mä en oo ollu niin tyhmä et oisin ryssiny luottotietoni.....
samaa mieltä!
Mulla ei ole luottotiedoissa ollut ikinä mitään vikaa ja muutenkin huolehdin raha-asioistani. Mutta niinpä vaan kun haettiin asuntolainaa, niin OP:ssa oli kohtelu tosi ynseää eikä sitä meille myönnetty, syystä että mun työpaikkani ei ollut vakituinen vaan määräaikainen. Miehellä oli kyllä vakituinen työpaikka. No onneksi Sammosta saatiin laina, ja joka ikinen erä on ajallaan maksettu...
 
Pankit osaa kyllä olla veemäsiäkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pankit osaa kyllä olla veemäsiäkin:
Pankeilla tuntuu olevan joku oma lakinsa joissa ihmisen naaman mukaan jaetaan kuka saa ja mitä:(

Aikoinaan kun me asuntoa ostimme,kysyimme tarjousta Nordeasta.
Minulla mennyt luottotiedot ja silloin oli vielä se merkintä,no kerroin sen heti,koska ajattelin etä sillä olisi joku suurempikin merkitys.
Miehellä vakiduuni ja minä kotona äitiyspv. rahalla jonka jälkeen kotihoidontuelle.

No tulot laskettiin niin yllätys olikin suuri,MINÄ luottotiedoton kotiäiti olisin saanut asuntolainan mutta vakiduunissa oleva mieheni ei,syy kuulemma se kun vakiduunia ei tänäpäivänä ole?!?!
Ei vaikka mies oli siinä ollut jo 4vuotta ja työnantaja vahvisti paikan olevan vakipaikka,ja sitä ennen vaihtoi työpaikan myös vakiduunista eli ei päivääkään ole ollut työtön.

No summa oli asuntoa ajatellen pieni mutta minun tuloihini verrattuna ISO,eli 70 000 tuhatta olisi minun onnettomalla rahalla Nordeasta tullut mutta miehen reilun 6000tonnin kuukausipalkalla ei tullut mitään.

Oli siis enemmän kuin outoa...

No kysyimme sitten toisesta pankista niin saimme paljon isomman lainan joka yksin miehen nimiin (käytämme ensiasunto etua,eli siksi vain toisen nimissä) ja niitä ei edes kiinnostaneet minun tuloni koska olen pienillä kelan tuilla.
En kyllä ymmärrä miten niin ei vakityöpaikkaa ole. Eihän tuolla logiikalla voi antaa kenellekään lainaa.

No en minä vaan tiedä,kerroin vain miten meille siis kävi:(
Eli olisi antaneet vain MINULLE lainan MINUN tuloihini,koska minulla kuulemma vakitulot,kelan rahat on kuulemma AINA vakituloa ja siksi olisin minä saanut lainan.
Sitä ei tajuttu nykyisessäkään pankissamme että mitenkä ei muka miehelläni heidän logiikalla ollut vakipaikka,eli et siis ainut kuka jää nyt sanattomaksi niin meidän kuin sukumme kuin nykyisen pankkimmekin lisäksi,näin siis Nordeassa.
Tosin nythän voimme kaikki vähätuloiset jotka elää kelan tuilla niin hakekaa lainaa vain Nordeasta,se kyllä antaa luotto koska onhan teillä vakinainen tulo.
 

Yhteistyössä