Op:stä ei saa enää edes tiliä jos ei ole luottotietoja!

  • Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti
ap
tuttavalla kävi vielä niin, että heillä on lainaa op:sta, mutta eivät saaneet ihan pientä summaa, koska olivat yhden lainan lyhennyksen maksaneet muutaman päivän myöhässä.
Toisesta pankista saivat heti.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä puolestani sain kyllä Nordeaan tilin auki, mutta en nettipankkitunnuksia koska luottotietoni ovat menneet.

Että kyllä sitä osataan muuallakin kuin op:ssa.
Että mitä??? Mä olen aina saanut ne nettitunnukset, EI NIILLÄ VOI mitään vahinkoa pankille tehdä!
Siis toi on jo väärin, koska monet hoitaa laskut sitä kautta edullisemmin, tee valitus.

 
leena
Näihin tilin saamisiin varmastikkin vaikuttaa se missä asioissa ne luottotiedot on menneet. Mä ku menin avaamaan mulle op:ssa tiliä ni se virkailija näytti et mitä merkintää siellä luottotiedoissa on
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja leena:
Näihin tilin saamisiin varmastikkin vaikuttaa se missä asioissa ne luottotiedot on menneet. Mä ku menin avaamaan mulle op:ssa tiliä ni se virkailija näytti et mitä merkintää siellä luottotiedoissa on
no siis perus laskuissa, vakuutuksia, vuokria
Ei mitään lainan velkoja.
Mulla on itellä auto nordea rahotuksen kautta.

Mitä haittaa luottotiedottomat voi pankille tehdä, kun rahaahan mekin oltais sinne laitettu.
 
mulla
heräs epäilyt siitä säilyttääkö OP jotain laittomia listoja luottotiedot joskus menettäneistä, kun en saanut ollenkaan asuntolainatarjousta vaikka muista pankeista sain. Mulla on 18-v. mennyt luottotiedot vanhempien mun nimillä tehneiden velkojen vuoksi, mutta se on jo vuosia sitten pyyhkiytynyt pois eikä jälkeä PITÄISI näkyä missään. Ja hain silloin opintolainaa OP:sta kun ne luottotiedot oli mennyt (silloin asia paljastuikin) ja ehkä pankki lisäs mut silloin jollekin mustalle listalle.
 
leena
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leena:
Näihin tilin saamisiin varmastikkin vaikuttaa se missä asioissa ne luottotiedot on menneet. Mä ku menin avaamaan mulle op:ssa tiliä ni se virkailija näytti et mitä merkintää siellä luottotiedoissa on
no siis perus laskuissa, vakuutuksia, vuokria
Ei mitään lainan velkoja.
Mulla on itellä auto nordea rahotuksen kautta.

Mitä haittaa luottotiedottomat voi pankille tehdä, kun rahaahan mekin oltais sinne laitettu.
Niinpä sanoppa se sinne pankkiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
kyllä op stä saa visa electronin ja tilin ja jopa lainaa vaik ois luottotiedot menny!!!! meil on miehen kanssa tilit siel ja ikinä ei ole ollu mitään ongelmaa. ja tiedän monia luottotiedottomia joilla on asuntolaina sielt ja pankkikortteja. ei todellakaan pidä paikkaansa. eri konttoreilla voi tietty mennä juonommin ja siksi ovat tarkkoja!!
No minusta on hiukan outoa, että luottotiedottomat saa luottokortteja ja asuntolainaa. Missä näin?
en nyt mainitse kaupunkia koska on niin pieni, mut tää pariskunta joka sai asuntolainan op vaik ovat luottotiedottomia niin heil on 2 takaajaa ja ihan helposti kuulemma saivat lainan. ja pari kaveria on saanu pankkikortin vaik on luottotiedot menny, ehkä heil on vaan joku sopimus pankin kanssa en tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä puolestani sain kyllä Nordeaan tilin auki, mutta en nettipankkitunnuksia koska luottotietoni ovat menneet.

Että kyllä sitä osataan muuallakin kuin op:ssa.
Että mitä??? Mä olen aina saanut ne nettitunnukset, EI NIILLÄ VOI mitään vahinkoa pankille tehdä!
Siis toi on jo väärin, koska monet hoitaa laskut sitä kautta edullisemmin, tee valitus.
Mäkin sanoin että on se nyt saakeli kumma jos ei niitä saa sillä miten mä niitä voisin väärinkäyttää siten että siitä Nordealle harmia koituis.

Mutta kun ei, niin ei. Tosin snaoivat että saisin ne nettipankkitunnukset sitten josakin vaiheessa myöhemmin kunhan he näkevät että tilille tulee säännöllisesti jokin talletus (palkka tms.) mikä mun mielestä on ihan älytön pyyntö.

Ois vaan kiva ollut kun ois ollut samassa pankissa tili isännän kanssa nopeita tilisiirtoja varten.

Pahoittelivat sitten tilannetta ja tarjoutuivat antamaan filmtownin lahjakortin jonka seurauksena mulla kilkahti lopullisesti.

Lähdin pankista sitten ovet paukkuen ulos ilman niitä tilipapereita eli mulla on nyt sitten heillä avattuna tili (ehdittiin siis kaikki paprut yms. tekemään) muttei käryäkään siitä mun tilinumerosta. Joskaan en sillä mitään edes tee sillä heidän asiakkaakseen en edes koskaan aio siirtyä.
 
aika hassu juttu kun sain sieltä jopa lainan kun erosin hullusta exstä ja luottot on mennyt..
ja electroni kortin sain..sampo olikin sitten et sieltä et todellakaan tipu mitään electroneja jos on luotot menny..en vaan tajua miksei kun ei sitä voi miinukselle viilata?
 
hmm
siis nyt näyttää siltä, että pankit avaa tilejä naamapärstän mukaan kelle sattuu eikä niillä ole mitään yhtenäistä ohjetta joka kunnassa. Toi on ihan selvää syrjintää jne.
 
ap
kun menimme, avas jo tilin ja aloin pyydellä nettipankkitunnuksia ja korttia, pelkkä automaattikortti olis riittäny. Sanoi että luottotiedoissa kun on merkintää, niin täytyy käydä esimieheltä kysymässä, saako antaa. Oli hetken pois ja sanoi ettei onnistu. Siihen perään sanoi, että nyt käy sitten niin, että tilin jonka jo avasi, poistaa saman tien.
 
ihmettelijä
tääl on jatkuvasti luottotietojutuista aiheita ni kuinka nopeesti ni luottotiedot voi mennä? ku tuntuu et tääl on kauheesti juttua niistä. Itellä on joskus ollu jotkut laskut myöhässä mut ei mun tietäkseen ainakaan luottotiedot ole menny, vai miten niist ilmoitetaan jos ne menee?????
 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
tääl on jatkuvasti luottotietojutuista aiheita ni kuinka nopeesti ni luottotiedot voi mennä? ku tuntuu et tääl on kauheesti juttua niistä. Itellä on joskus ollu jotkut laskut myöhässä mut ei mun tietäkseen ainakaan luottotiedot ole menny, vai miten niist ilmoitetaan jos ne menee?????
No mulle ei ainakaan ilmotettu mitenkään. Porukoilla oli auto mun nimissä ja jättivät vakuutusmaksut maksamatta kun olin alaikänen (en availlut niitä laskuja vaan porukat) ja sitten kun muutin pois kotoo 18 v ja menin hakeen opintolainaa niin karu totuus paljastui. Ja kyse oli tosiaan yhden auton vakuutusmaksuista, autokin oli jo myyty ja poistettu rekisteristä.
 
opiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
tääl on jatkuvasti luottotietojutuista aiheita ni kuinka nopeesti ni luottotiedot voi mennä? ku tuntuu et tääl on kauheesti juttua niistä. Itellä on joskus ollu jotkut laskut myöhässä mut ei mun tietäkseen ainakaan luottotiedot ole menny, vai miten niist ilmoitetaan jos ne menee?????
No mulle ei ainakaan ilmotettu mitenkään. Porukoilla oli auto mun nimissä ja jättivät vakuutusmaksut maksamatta kun olin alaikänen (en availlut niitä laskuja vaan porukat) ja sitten kun muutin pois kotoo 18 v ja menin hakeen opintolainaa niin karu totuus paljastui. Ja kyse oli tosiaan yhden auton vakuutusmaksuista, autokin oli jo myyty ja poistettu rekisteristä.
reilut vanhemmat sulla..NOT.
 
eräs taas
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
tääl on jatkuvasti luottotietojutuista aiheita ni kuinka nopeesti ni luottotiedot voi mennä? ku tuntuu et tääl on kauheesti juttua niistä. Itellä on joskus ollu jotkut laskut myöhässä mut ei mun tietäkseen ainakaan luottotiedot ole menny, vai miten niist ilmoitetaan jos ne menee?????
No mulle ei ainakaan ilmotettu mitenkään. Porukoilla oli auto mun nimissä ja jättivät vakuutusmaksut maksamatta kun olin alaikänen (en availlut niitä laskuja vaan porukat) ja sitten kun muutin pois kotoo 18 v ja menin hakeen opintolainaa niin karu totuus paljastui. Ja kyse oli tosiaan yhden auton vakuutusmaksuista, autokin oli jo myyty ja poistettu rekisteristä.
reilut vanhemmat sulla..NOT.
Juu, kylhän se vähän pisti itkettämään. Onneksi oman paikkakunnan pankinjohtaja ei nähnyt mitään syytä evätä multa valtion takaamaa opintolainaa kun selitin asian.
 
ihmettelijä
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
tääl on jatkuvasti luottotietojutuista aiheita ni kuinka nopeesti ni luottotiedot voi mennä? ku tuntuu et tääl on kauheesti juttua niistä. Itellä on joskus ollu jotkut laskut myöhässä mut ei mun tietäkseen ainakaan luottotiedot ole menny, vai miten niist ilmoitetaan jos ne menee?????
No mulle ei ainakaan ilmotettu mitenkään. Porukoilla oli auto mun nimissä ja jättivät vakuutusmaksut maksamatta kun olin alaikänen (en availlut niitä laskuja vaan porukat) ja sitten kun muutin pois kotoo 18 v ja menin hakeen opintolainaa niin karu totuus paljastui. Ja kyse oli tosiaan yhden auton vakuutusmaksuista, autokin oli jo myyty ja poistettu rekisteristä.
onpa sulla mukavat porukat!!! miten monta erää oli maksamatta vai meneekö se kerta rysäyksellä joa et heti maksa kyseistä laskua???
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
tääl on jatkuvasti luottotietojutuista aiheita ni kuinka nopeesti ni luottotiedot voi mennä? ku tuntuu et tääl on kauheesti juttua niistä. Itellä on joskus ollu jotkut laskut myöhässä mut ei mun tietäkseen ainakaan luottotiedot ole menny, vai miten niist ilmoitetaan jos ne menee?????
menee siinä aika kauan, mulla tais mennä vuos, ennen kun oli ihan ulosotossa asti.
 
hmm
Luottotietojen menemisestä ei tule erikseen mainintaa. Sen sijaan perintäyhtiöt tai ulosotto ilmoittavat sinne että nyt tällä ja tällä olis nää laskut maksamatta, ja ne tiedot kerätään rekisteriin. Mutta jos esim tekee maksusuunnitelman heti ulosoton kanssa, ne tiedot ei mene.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Luottotietojen menemisestä ei tule erikseen mainintaa. Sen sijaan perintäyhtiöt tai ulosotto ilmoittavat sinne että nyt tällä ja tällä olis nää laskut maksamatta, ja ne tiedot kerätään rekisteriin. Mutta jos esim tekee maksusuunnitelman heti ulosoton kanssa, ne tiedot ei mene.
Tulee oikeudesta ilmotus
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
tääl on jatkuvasti luottotietojutuista aiheita ni kuinka nopeesti ni luottotiedot voi mennä? ku tuntuu et tääl on kauheesti juttua niistä. Itellä on joskus ollu jotkut laskut myöhässä mut ei mun tietäkseen ainakaan luottotiedot ole menny, vai miten niist ilmoitetaan jos ne menee?????
No mulle ei ainakaan ilmotettu mitenkään. Porukoilla oli auto mun nimissä ja jättivät vakuutusmaksut maksamatta kun olin alaikänen (en availlut niitä laskuja vaan porukat) ja sitten kun muutin pois kotoo 18 v ja menin hakeen opintolainaa niin karu totuus paljastui. Ja kyse oli tosiaan yhden auton vakuutusmaksuista, autokin oli jo myyty ja poistettu rekisteristä.
onpa sulla mukavat porukat!!! miten monta erää oli maksamatta vai meneekö se kerta rysäyksellä joa et heti maksa kyseistä laskua???
ei mee, kun niitä kerääntyy monta erää ja sitten vasta menee...siitä tulee 3 muistutusta ja sit menee perintään ja sieltä ulosottoon, sitten ne alkaakin liikkua perintätoimiston ja ulosoton väliä, ei siis koko ajan oo siellä ulosotossa vaikka merkintä on
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Luottotietojen menemisestä ei tule erikseen mainintaa. Sen sijaan perintäyhtiöt tai ulosotto ilmoittavat sinne että nyt tällä ja tällä olis nää laskut maksamatta, ja ne tiedot kerätään rekisteriin. Mutta jos esim tekee maksusuunnitelman heti ulosoton kanssa, ne tiedot ei mene.
mulla tuli lappu kotiin. n.2 vuotta sitten, luottotietojen menettämisestä
 

Yhteistyössä