OP:n tililtä kadonnu rahat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä

Vieras
siis miten voi olla mahdollista että mun tilillä oli eilen rahaa kaikki 4,60? ja tänä aamuna siellä oli pyöreet 0?!! :o

korttia en ole käyttänyt,mulla on electron.
eilen illalla siis tarkistin verkkopankissa saldon ja sen jälkeen en ole mitään ostanut ja rahat on siis kadonnut tililtä.

miten tämä voi olla mahdollista??

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
siis miten voi olla mahdollista että mun tilillä oli eilen rahaa kaikki 4,60? ja tänä aamuna siellä oli pyöreet 0?!! :o

eilen illalla siis tarkistin verkkopankissa saldon ja sen jälkeen en ole mitään ostanut ja rahat on siis kadonnut tililtä.

onko mennyt palvelumaksuja

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:

onko mennyt palvelumaksuja

ei ole,tilillä ei ole mitään menoja tälle päivää..

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
op:lla on ne palvelumaksut aika korkeita..

mulla on 3ekk ja käytän nettipalvelua,jokaisessa pankissa nousee summa miten nostat automaatista rahaa tai maksat automaatti päätteellä laskusi.

ja nuo kyllä näkyy tilitapahtumissa mutta kun pankki ei ole velottanut mun tiliä nyt lainkaan tapahtumien mukaan mutta ne vajaa 5? on siis sentilleen kadonnut tililtä..sielä on tasan 0? rahaa!!

Varmaan electronilla tehdyt ostokset ovat lähteneet tililtä vasta nyt. Kortilla tehdyt ostokset eivät lähde tililtä heti, vaan parin päivän viiveellä. Ostohetkellä tilille tehdään katevaraus, mutta saldo ei ostohetkellä muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja pankkilainen:
Varmaan electronilla tehdyt ostokset ovat lähteneet tililtä vasta nyt. Kortilla tehdyt ostokset eivät lähde tililtä heti, vaan parin päivän viiveellä. Ostohetkellä tilille tehdään katevaraus, mutta saldo ei ostohetkellä muutu.

kyllä se saldo muuttuu kun katevaraus tehdään. ainakin tilillä käytettävien rahojen saldo muuttuu ostoshetkellä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kannattaa kysäistä pankista.. Eihän kukaan muu tiedä verkkopankkitunnuksiasi sinun lisäksi?

ei!
ja näkisinhän minä siis tilitapahtumista jos tuo vajaa 5e on jonnekki siirretty..

Ai niin, totta turiset. No pankin tädin saattaa tietää jotain.

no onpa menny sentilleen ostot ku tili ei ole edes miinuksella vaa +-0?

ja tää ois kyllä eka kerta jos näin käy et tähän en kyl usko!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllä se saldo muuttuu kun katevaraus tehdään. ainakin tilillä käytettävien rahojen saldo muuttuu ostoshetkellä...

näinpä näin!!

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
"Maksutilistä näytetään tilin käytettävissä oleva euromäärä saldon sijasta" Nykyään siis näin, olisko tuolla jotaki tekemistä asian kans? Siskoki oli säikähtäny tilitietojansa yks päivä, niillä muuttu tuo systeemi op:ssa...

nyt meni vähä yli mutta oli miten oli,rahat on kadonnu mun tililtä katoin mä sen sitten mistä hyväsä.
tilillä on tasan 0?

Siis etkö tuolla aiemmin kertonut, että katevaraus oli 152 euroa ja tilin saldo 147 euroa. Eli kun katevarauksen mukaisesti tililtä on otettu 152 euroa, tili oli silloin 5 euroa miinuksella. Jos tili on miinuksella, niin silloinhan käytettävissä ei ole mitään, eli käyttövara on 0 euroa. Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin?

Ainakin Nordea Electron toimii niin, että ostotapahtuman yhteydessä tilin saldo ei muutu mihinkään, ainoastaan katevaraus muuttuu. Rahat lähtevät tililtä vasta myöhemmin ja silloin saldo vasta muuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Siis etkö tuolla aiemmin kertonut, että katevaraus oli 152 euroa ja tilin saldo 147 euroa. Eli kun katevarauksen mukaisesti tililtä on otettu 152 euroa, tili oli silloin 5 euroa miinuksella. Jos tili on miinuksella, niin silloinhan käytettävissä ei ole mitään, eli käyttövara on 0 euroa. Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin?

Ainakin Nordea Electron toimii niin, että ostotapahtuman yhteydessä tilin saldo ei muutu mihinkään, ainoastaan katevaraus muuttuu. Rahat lähtevät tililtä vasta myöhemmin ja silloin saldo vasta muuttuu.

et ole ymmärtäny mitään väärin. näin se menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:

et ole ymmärtäny mitään väärin. näin se menee.

Miten on mahdollista että Electron-kortilla voi saada tilin miinukselle? Senhän ei pitäisi olla mahdollista koska kateveraus otetaan aina reaaliaikaisena.

Yhteistyössä