Omituinen visa electron-suoritus tililtä??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hipsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hipsu"

Vieras
Kävin katsomassa Nordean tiliäni, ja yllätys oli suuri, kun tililtä oli lähtenyt kaksi visa electron -maksua tänään, summat 14,10e ja 14,70e. Maksun saajana oli Laatuautot Oy. Siis mitähäh, ei sano tuo firma mitään, eikä löydy Enirosta eikä googlellakaan mitään. En ole käyttänyt vkonloppuna korttia laisinkaan. Viimeksi perjantaina nostin rahaa. Eilen kun maksoin laskuja, ei näkynyt mitään varauksiakaan tilillä, eli summat ovat tosiaan tulleet tänään. Ai, ja viestikentässä lukee "Pirkkala". En ole eläissäni käynyt Pirkkalassa.

Mitäköhän tässä pitäisi tehdä? 28e tuntuu mukavasti kotiäidin lompakossa, ja mieluusti tietäisin mitä nuo suoritukset ovat...?? Soitanko Nordeaan vai miten? Ei kai korttiani ole kopioitu? :(

Joillakin firmoilla tilitys tapahtuu eri nimellä kuin myynti ja paikkakuntakin on jotain aivan muuta. Mietit missä olet viimeviikolla tuollaiset summat käyttänyt, niin asia selviää sillä.

Kävin läpi kaikki viime viikon kuitit, ei noita summia löytynyt. Soitan Nordeaan heti kasilta. Ja tosiaan, eilen illalla ei ollut mitään varauksia, vaan suoritukset ovat ilmestyneet tänään.

[QUOTE="jep";24930773]tuo voi olla ihan hyvin vaikkapa kotijäätelöauton veloitus tms. Kandee säilyttää kuitit ostoksista.[/QUOTE]

Kaikki kuitit ovat tallessa, teen menoarviota tämän kuun. Koko kuukauden aikana ei tuollaisia summia, missään kuitissa.

[QUOTE="hipsu";24931156]Just. Olen käyttänyt taksia UUTENA VUOTENA 2010, ja nyt vasta nuo summat lähti tililtä. Todella surkeaa toimintaa![/QUOTE]

:( Noissa pitäs oikeesti olla joku aikaraja, koska ne saa vielä velottaa. Mun mielestä joku max. kuukausi ostotapahtumasta olis oikeudenmukaista. Mullekkin on joskus käynyt noin, että joku vuoden takainen ostos vei tililtä johonkin muuhun tarkoitetut rahat ja kyllä harmitti.

[QUOTE="hipsu";24931156]Just. Olen käyttänyt taksia UUTENA VUOTENA 2010, ja nyt vasta nuo summat lähti tililtä. Todella surkeaa toimintaa![/QUOTE]

Meinasin juuri kirjoittaa, että ostotapahtuma on vionut tapahtua ihan milloin vain viimeisen 12kk aikana, se kun kuulemma on se aikaraja minkä sisällä pitää velkoa. Ja yritys saattaa olla ihan mikä vain. Mulla oli vastaava ihmetyksen aihe ja selvittelyjen jälkeen se toiminimi pirkko meikäläinen osoittautui paikalliseksi instrumentariumiksi.

Sama juttu minulla. 18,90 lähtenyt tililtä tänään. Laatuautot oy ja viesti "Pirkkala". Kun luin nyt tuon "Hipsun" uudenvuoden jutun, niin tililtäni lähtenyt summa viittaa Tammikuuhun 2011.

Minulla kerran veloitettiin summa jossa saajana oli yksityinen henkilö. En millään saanut mieleen kuka se voisi olla kunnes pankista sitten vahvistivat, että se on r-kioski joka sitten jo valaisi asian paljon enemmän.

Itsellä kävi sama homma 15,50 lähti tililtä ja selvittelin asiaa. Selvis että 24.12.2010 oli maksu tapahtunut. Onneksi muistan kyseisen jouluaaton hyvin ja yhtään kortti ostoa en silloinkaan ole tehnyt! Tein asiasta rikosilmoituksen ja niin pitäisi teidänkin tehdä jotta asia selviäisi mahdollisimman nopeasti. Pirkkalan laatuautot yritys oli siis tässäkin takana, ongelmana on kortin kopioijan etsiminen. Mutta nyt ihmiset poliisin juttusille niin saadaan asia rullaan

[QUOTE="kkk";24940585]Netistä haettuna tuo Laatuautot oy on autoliikejoka myy ja vuokraa autoja eikä mikään taksifirma...ja sijaitsee Lohjalla...[/QUOTE]

ongelmana on että laatuautot oy nimistä yritystä ei ole olemassa.
lähimmät vastineet ovat. lohjan laatuautot oy, keminmaan laatuautot oy ja turun laatuauto ky...
mutta näistä mistään ei ole kysymys.
se mikä nimi näkyy tiliotteessa veloituksen kohdalla ei välttämättä tarkoita mitään, koska yritys pääsee itse vaikuttamaan tiliotteessa näyttämäänsä nimeen :P
todellinen yritys/henkilö paljastuu vasta tilinumeron omistajan perusteella.

Yhteistyössä