OP ja maksujen lisävahvistus, kiristää hermoja!!! Ja muutenkin koko OP!

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Kesken laskunmaksun pyydettiin puhelinnumeroa ja sinne tuli tekstari, jonka mukaan laitoin uuden avainluvun sinne maksuohjelmaan. Sitten kun kaikki laskut oli maksettu, se nimenomainen lasku oli edelleen hyväksymättä, eikä sitä löytynyt edes "hyväksymättömät laskut" -kohdasta. Sitten kun sain sen kaivettua esiin verkkopankista, niin taas uusi tekstari ja avainluvun näpytys. Ja se verkkopankki kehtaa vielä väittää että "olet valinnut maksujen lisävahvistuksen käyttöön"! Hitto vie en ole, oli pakko!

Puolipakolla ajauduin OP:n asiakkaaksi, koska mies on ollut asiakas iänkaiken ja sieltä saimme hyvän lainatarjouksen taloon. Mutta tuo verkkopankki on niin paljon sekavampi kuin Nordealla ja palvelu jäykempää. En saanut edes Visa Electronia kotiin lähetettynä, vaan piti hakea konttorista, ja silloinkin kysyttiin olenko varannut ajan pankkineuvojalle :O No en ollut, halusin vain sen korttini! Sitten jonotin "päivystyävälle", siitä maksutiskiltähän sitä ei tietenkään saanut.
 
"Höh"
Ei tietyssä pankissa ole pakko olla jos se ei ole itselle hyvä, itse aikoinani vaihdoin pankkia ja nyt olen tyytyväinen.

Menette johonkin toiseen pankkiin. Otatte sieltä lainan, ja siirrätte tilinne.

Jos mies on ollut pankissa koko ikänsä, niin ei kai se miehesikään mielestä tarkoita, että siinä pankissa on pysyttävä kuolemaan asti
 
vierass
Kertaakaan en vielä ole noita vahvistustekstareita saanut, ainoa on tullut, kun tuo lisävarmistus tuli käyttöön ja piti aktivointi varmistaa. Minusta siinä oli, että niitä tulee, jos makselee normaalista poikkeavia isoja laskuja.
 
"xxxxxxx"
Lisävahvistukset saat pois. Itselläni oli sellainen vika, ettei maksu lähtenyt koska omat asetukseni olivat huonot. Visa Electronille laitat verkkopankissa toimistustavaksi KOTIIN eikä KONTTORIIN. Laita asetukset kohdilleen niin ei tartte hermota.
 
"alkup."
[QUOTE="xxxxxxx";29623395]Lisävahvistukset saat pois. Itselläni oli sellainen vika, ettei maksu lähtenyt koska omat asetukseni olivat huonot. Visa Electronille laitat verkkopankissa toimistustavaksi KOTIIN eikä KONTTORIIN. Laita asetukset kohdilleen niin ei tartte hermota.[/QUOTE]

Täytyy yrittää ottaa ne lisävahvistukset pois. Tuota kortin toimituspaikkaa en saanut valita, koska kortti tilattiin lainapapereiden teon yhteydessä, eikä minulla ollut siinä vaiheessa edes niitä verkkopankkitunnuksia. Mutta se, ettei sitä edes saanut siitä normaalilta tiskiltä, vaan aika olisi pitänyt olla varattuna, oli niin ihmeellistä.

Ja se lasku, mihin lisävahvistusta haluttiin, oli 113 euroa. Ei siis mikään iso.

Ja laina on tosiaan OP:ssä ihan sen takia, että Nordea ei antanut lainaa ilman omia säästöjä. Omaisuutta on ennestään, mutta se on kiinni velattomassa asunnossa, josta tulee vuokratuloja. Nordeassa ei tätä ymmärretty, vaan käteistä olisi pitänyt löytyä. OP sentään antoi lainan, tuo asunto vakuutena.
 
alkup. vielä
Lisää v***tuksen aihetta: Ajattelin tehdä Excel-taulukon talon asumiskustannuksista ja katsoa kätevästi verkkopankista kaikki maksetut jäte-, vesi-, sähkö- ym. laskut. Enpäs näekään kuin 3kk taaksepäin tiliotteita, ja joka kuukaudesta täytyy maksaa euro, jotta näkee tiliotteen, jos haluaa katsella vanhempia! Minulle tuli ennen pankin vaihtamista paperitiliote ja ne arkistoin kansioon, jotta pystyin vanhojakin tapahtumia tarkistamaan. Mitä rahan nyhtämistä!
 
Jos suslla on valittuna että haluat verekkotiliotteena tiliotteesi pääset kyllä katteleen ihan ilmaiseksi niitä vanhempiakin. Jos taas olet valinnut paperitiliotteet, niin saat se 3kk takautuvasti nähdä verkossa ilmaiseksi ja muuten sulla on ne itselläsi paperisina tiliotteina jossain.
 
"sasa"
[QUOTE="alkup.";29623408]
Ja laina on tosiaan OP:ssä ihan sen takia, että Nordea ei antanut lainaa ilman omia säästöjä. Omaisuutta on ennestään, mutta se on kiinni velattomassa asunnossa, josta tulee vuokratuloja. Nordeassa ei tätä ymmärretty, vaan käteistä olisi pitänyt löytyä. OP sentään antoi lainan, tuo asunto vakuutena.[/QUOTE]

On se sitten ikävä pankki, kun lainasi teille rahaa. Olisit pysynyt vanhassa pankissa ja säästänyt, kun kerran verkkopankki kaataa kokonaispaketin myönnettyine lainoineen ja verkkopankkeineen.
 
Vanha setä
Säästöpankissa tuo tekstari vahvistus tarvitaan vain silloin kun maksaa sellaiseen kohteeseen jota ei ole talletettu aiemmin maksunsaajien luetteloon. Niitä pääsee olennaisesti vähentämään kun tallettaa aina maksun saajan ja seuraavalla kerralla valitsee sieltä luettelosta. Tuokin menettely voi hiukan olla erilainen eri pankeissa.
Meilla Kortit kyllä tulevat postissa kotiin.
 
Pikkumie
Sä näet tiliotteet kahden viimeisen vuoden ajalta. Ilmaiseksi!!

Ensimmäisellä kerralla kun saat tekstarin on kyseessä maksunlisävahvistuksen käyttöönotto, sen jälkeen hyväksyt sen maksun. Tämän jälkeen automaatti pyytää sinua vahvistamaan jonkun laskun ehkä noin kerran vuodessa. Kyse on turvallisuudesta. Kannattaisiko lukea mitä siellä verkkopankissa sanotaan?
 
"vierailija"
Jos suslla on valittuna että haluat verekkotiliotteena tiliotteesi pääset kyllä katteleen ihan ilmaiseksi niitä vanhempiakin. Jos taas olet valinnut paperitiliotteet, niin saat se 3kk takautuvasti nähdä verkossa ilmaiseksi ja muuten sulla on ne itselläsi paperisina tiliotteina jossain.
Ei tule paperisia tiliotteita, pelkkä verkkotiliote on. Ja tosiaan kun yritin tänään selailla, niin 3kk taaemmas ei näyttänyt ilman että olisin ottanut maksullisena tiliotteen näkyviin kuukausi kerrallaan.

Ja tuo vahvistusta vaatinut maksu on maksupohjana tallennettuna, maksan sen joka kuukausi (päivähoitomaksu).
 
saan minäkin
Näen minäkin tiliotteet pitkältä aikaa kun vaan katson. Ehkä se on käyttäjässä vika kun ei osaa käyttää. s-pankin kyllä jätän ihan omaan varjoonsa, mitään hyvää siitä en ole kuullut. Arinan pankit on muutenkin aika omanlaisiansa.
 
"Mokkula"
On ero katsooko tilitapahtumia (3kk) vai verkkotiliotetta. ;)

Se on ihan sama vaikka maksaisit jonkun laskun viikottain niin joskus saattaa kysyä maksunlisävahvistusta. Sillä ehkäistään verkkorikollisuutta.
 
vierailija
Vaihdoin asiakkuuteni pois OP:sta ja siirsin kaikki asiani toiseen pankkiin. En ole katunut! OP:lla lähti lisämaksuja aivan kaikesta, asioiden hoitaminen oli tavallisesti hankalaa ja asiakaspalvelu tympeää.
 

Yhteistyössä