ootteko te kuullu tälläsestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alottaja

Vieras
tai teettekö itse näin:

Pesette pikkuhousut ja sukat erikseen pesukoneessa, tarkoitan eri pesukerroilla? Vaikka kaikki olisi esim mustaa? Pesettekö muuta pyykkiä sukkien ja/tai pikkuhousujen kanssa vai pesettekö ne kokonaan erikseen?

Tää oli ihan uutinen mulle, ja kuulemma noin pitäs erotella.

En erittele . Pesen pyykit sen mukaan mitä voi pestä samassa asteessa . Mulla on pyykkikorit erikseen 30, 40 ja 60 asteen pyykeille sieltä lataan aina koneen täyteen.

En pese, samaan menee ja jos tää on taas joku pöpöt tarttuu alkkareista juttu, niin elän sitten vaikka näin kauhean vaarallisesti. Ois melkosta hukkaa pestä noin pieniä juttuja erillisissä koneissa. Aina ois vajaa kone pestävänä.

Samassa menee, en erottele. Ainakin joku pyykinpesuvalmistaja joskus väitti, että ne pitäisi pestä erikseen. Ymmärrettävää, kun ihmiset pesisivät enemmän pyykkiä ja pesuainetta kuluisi enemmän.

En ole kuullut. Itse pesen lähes kaiken 60 asteessa ja lajittelen vain tummat ja kirjavat ja sitten "valkoiset".

Tummiin kuuluu mustat, harmaat ja myös ruskeaa ja sinistä, (tosin välillä harmaita, ruskeita ja sinisiä menee myös tuonne kirjaviin)

kirjaviin kuuluu kaikki muu paitsi musta ja valkoinen

ns. valkoiset saattavat sisältää myös vaalean sinistä ja keltaista. Ei ole niin justiin ja värit on aina pysyneet hyvinä.

Työkaverini pesee kaikki värit erikseen. Mielestäni tuhlausta, kun harvoin tulisi koneet täyteen.