Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On vaan niiiiin helppoa puhua noin ja kauhistella, jos ei itse tiedä millaista elämä voi pahimmillaan olla. Ole onnellinen jos sulla menee niin hyvin, ettet todella voi käsittää toisten ahdinkoa. Mutta ei silloin kannata juuri kommentoidakaan, ainakaan ihan tuolla ehdottomuudella ja ymmärryksellä. Jokainen ahdistunut hakee apua omalla tavallaan ja keinollaan, oli se sitten palstalla purkautumista tai lastensuojelun kautta.
Mistäs sinä tiedät mitä minä olen kokenut?
Ja hyvä vaan, että voi esimerkiksi täällä palstalla purkautua, mutta jos asiat ovat todella niin huonosti kuin jotkut antavat ymmärtää tai ehkä pahemminkin, niin minusta ei ole kenenkään kannalta hyvä vaan antaa asioiden jatkua samalla tavalla. Jos ymmärtää, että on liian uupunut selvitäkseen päivästä seuraavaan, pitäisi ihmisen silloin ymmärtää hakea apuakin tai ottaa sitä vastaan silloin kun tarjotaan.
No ihan selvästi et ole kovinkaan kypsä ja kokenut kommenttiesi perusteella ottamaan kantaa tähän asiaan. Entäs kun uupumus menee yli?
Kommenttieni perusteella. Kysyin, kuinka onko täällä enää ketään, kuka olisi tyytyväinen elämäänsä, jaksaa ja haluaa elää ja hoitaa lapsiaan. Joilla parisuhde olisi vähintäänkin mukiinmenevä.
On jotenkin surullista lukea aloituksia ja keskusteluja, joissa kerrotaan, että koko elämä tuntuu menevän ihan väärillä raiteilla, mikään -edes omat lapset ja heidän hyvinvointinsa- ei kiinnosta, oma terveys ei kiinnosta jne. Eikä siltikään haeta apua.

Uupumus on mahdollista saada aisoihin, estää se sen ylimeneminen.
Enkä myöskään aio alkaa sulle tilittään elämästäni, kokemuksistani, tiedoistani, asiaan perehtymisestäni tms., sillä se ei ollut aloitukseni pointti, enkä myöskään ole sinulle tilivelvollinen. :saint: