Meillä on semmoinen välimuotoratkaisu

. Kirvesmiehen tyttärenä vastustan itsekin elementtitaloja, ei voinut sellainen tulla siis kyseeseenkään. Isäni on kuitenkin kuollut, eikä meillä mieheni kanssa ole tarpeeksi tietotaitoa alkaa pitkästä rakentamaan, joten valittiin Kastellin talopaketti.
Sehän on mittaan leikattua pitkää tavaraa, eli talo rakennetaan paikan päällä kuin pitkästä, mutta kaikki tarvittava toimitetaan tontille mittaan leikattuna. Pakettiin kuuluu myös villat, kipsilevyt, kattotiilet, ulko-ovet ja väliovet. Kaupan päälle saatiin saunapaketti kiukaineen.
Pystytystä ei tarvi ottaa lainkaan jos ei halua, mutta me otettiin Kastellin kautta pystytys säältä suojaan-vaiheeseen. Kattotiilet asennettiin itse ja kaikki siitä eteenpäin. Perustukset jne. tehtiin tietty itse. Yksi palkattu timpuri meillä on ja minä ja mies ollaan vähän niinkuin apupoikina siinä ohessa

.
Tuo pakettiratkaisu on mielestäni loistava siksi että ei tarvitse ajella metsästämässä tarvikkeita (just noita villoja jne.), näkee talon alusta loppuun asti, eli todellakin tietää mitä se sisältää, kunnioitetaan pitkästä rakentamista mutta helpotetaan hiukan ja Kastellilta saa laadukkaat tarvikkeet rakentamiseen. Niin ja pohjaratkaisut on kuitenkin mietittyjä ja useimmiten hyviä, muutoksia on todella helppo tehdä jos jokin ei miellytä.
Ainoa huono puoli mitä keksin on hinta. Pitkästä rakentaminen tulee varmaan jonkin verran halvemmaksi.
Rakentaminen on toistaiseksi sujunut hyvin ja ollaan alle budjetissa. Ei ole kiristänyt hermoja, ei siltikään että asutaan karmeassa tönössä raksa-ajan. Autotallin tekeminen jätetään myöhemmäksi ja se tehdään sitten omista puista, jotka odottaa kaadettuna tontin laidalla

.