Ootteko pitäneet unikoulua, jos vauva on syönyt huonosti?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Siinäpä se otsikossa kysymys jo olikin =)

Meillä poika kohta 9kk ja syö TOSI huonosti päivisin. Rintaa kyllä imee, mut liha/kasvis-soseet ja puurot tökkii pahasti. Hedelmää saan menemään jonkin verran. Yöllä imetän pari kertaa ja monta viikkoa ollaan jo aiottu pitää unikoulua, mut koko ajan ootan, että alkaa ruoka maistumaan :whistle:
 
No meillä aloitettiin unikoulu vaikkei ruoka juuri uponnut, mutta kappas- kun ei saa yöllä maitoa uppoaa ruoka (ja tissi) päivällä ihan eri malliin ku ennen! Nyt unikoulusta jo 2kk:tta ja voin sanoa että musta tuli sen myötä vankkumaton unikoulun puolestapuhuja.
 
Okei. Meillä eilen poika söi päivällä himpun paremmin ja minä tein päätöksen, että enää en yöllä imetä PISTE. Ja viime yönä sitten valvottiin 2h15min :whistle: Ja poika heräs oikein hyväntuulisena klo 6 eikä ollut silloinkaan edes kovin nälkäinen.. Eli ens vuonna en enää öisin syötä, eiköhän tuo poikakin sen joku yö ymmärrä :D
 
meillä poika syö korviketta ja asteittain ollaan vähennetty yöllä annettavaa määrää. Aloitettiin n.160ml ja 20ml kerrallaan ollaan jätetty pois. Ensi yönä on 60ml vuorossa, sen jälkeen en enää vähennä vaan sitten loppuu. On selkeästi mielestäni alkanut syömään päivisin enemmän, tosin ihan tarkoituksella olen useammin ja kauemmin tuputtanut ettei sit tosiaan yöllä itke nälkäänsä. Hyvin on toiminut näin meillä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
meillä poika syö korviketta ja asteittain ollaan vähennetty yöllä annettavaa määrää. Aloitettiin n.160ml ja 20ml kerrallaan ollaan jätetty pois. Ensi yönä on 60ml vuorossa, sen jälkeen en enää vähennä vaan sitten loppuu. On selkeästi mielestäni alkanut syömään päivisin enemmän, tosin ihan tarkoituksella olen useammin ja kauemmin tuputtanut ettei sit tosiaan yöllä itke nälkäänsä. Hyvin on toiminut näin meillä :)

Viime yönä poika nukkui 20-06! ja söi iltapalaksi ison määrän (noh,meidän mittakaavassa ainakin) peruna-bataatti-kesäkurpitsasosetta. Piti nälkää ilmeisesti hyvin :) Puurosta ei oo meillä hyötyä vaikuttanut iltaruokana olevan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
meillä poika syö korviketta ja asteittain ollaan vähennetty yöllä annettavaa määrää. Aloitettiin n.160ml ja 20ml kerrallaan ollaan jätetty pois. Ensi yönä on 60ml vuorossa, sen jälkeen en enää vähennä vaan sitten loppuu. On selkeästi mielestäni alkanut syömään päivisin enemmän, tosin ihan tarkoituksella olen useammin ja kauemmin tuputtanut ettei sit tosiaan yöllä itke nälkäänsä. Hyvin on toiminut näin meillä :)

Viime yönä poika nukkui 20-06! ja söi iltapalaksi ison määrän (noh,meidän mittakaavassa ainakin) peruna-bataatti-kesäkurpitsasosetta. Piti nälkää ilmeisesti hyvin :) Puurosta ei oo meillä hyötyä vaikuttanut iltaruokana olevan.

Kiva kuulla että teilläkin yöt paranee =)
Meillä poika heräs viime yönä vielä kaksi kertaa, mut ekalla kerralla valvottiin vain 10min ja toisella 20min. Kuudelta poika heräili ja laittelin valoja päälle, mut sitte päätinki mennä antaan aamutissiä meidän sänkyyn ja poika nukahti vielä kahdeksan B) Niin, ja nyt pari päivää poika on syönyt jo aika hyvin eli en ole enää huolissani siitä, ettei saisi tarpeeksi ravintoa!

 
Pannaanpa tähän ketjuun vielä loppukaneetti :)
Eli tää vuosi ollaan nyt menty ilman yösyöttöjä ja viime yö meni jo loistavasti. Nukkumaan poika meni kiltisti n. klo 19.30. Illalla klo 23 aikaan jotain kätisi, mut mies kävi vaan "selättämässä" ja tokeni siihen. Sit neljän aikaan itkeskeli seisoen pinnasängyn laitaa vasten, mut kävin vaan laittamassa mahalleen, taputin muutaman kerran pepulle ja pikkumies nukahti. Aamulla puoli seitsemältä noustiin ylös. Unikoulu taitaa olla onnistunut!
Ja sitäpaitsi; päivisin ruoka jo maistuukin :)
 

Yhteistyössä