luulen, että hoitaja menee vähän hukkaan jos olet kotona. Jätä lapset miehelle, ota päiväksi, lue, nuku päikkärit ja soita pitkä puhelu ja unohda siivous
Mies on usein lasten kanssa, kun on vapaata, mutta osa "laumasta" aina harhautuu ja on minun kimpussa. Jos menen päikkäreille ja mies on lapsien kanssa, niin eka on alle puolen tunnin päästä itkemässä oven takana.
Tai sitten lapsi ei edes itke, vaan on karannut isältä ja tullut katsomaan äitiä. Nyt mies on kolmen vanhimman kanssa uimahallissa. Yleensä nuorin on nukkunut päiväunet tähän aikaan, mutta tänäänpä nukkuikin jo aikaisemmin. Olin suunnitellut itsekkin nukkuvani, mutta ei sitten.
Välillä karkaan makkariin ja laitan oven kiinni, luen kirjaa ja kuuntelen musiikkia. Mutta sitten onkin jo joku tavara hukassa, pienin tarvitsee tissiä tai on joku tappelu, jota isä ei osaa ratkaista. Kyllä nuo ihania ovat, mutta todella huonounisia ja tietenkin kaikilla on ollut korvatulehduksia ja flunssia koko syksy. Että nukkuvat sitten vielä entistäkin huonommin.
Jotenkin olisi ihanaa saada siivota rauhassa. Siis ihan rauhassa. Mies vie välillä lapsia ulos, mutta kolme pienintä haluaisivat kaikki rattaisiin. Meillä on kaksostenrattaat ja tavalliset rattaat, mutta se vaatii aina kaksi aikuista työntämään. Asutaan kerrostalossa, jossa ei ole varsinaista pihaa. Leikkipuistoon menevät välillä, mutta iskä on aina aika helisemässä koko porukan kanssa,( ja niin olen kyllä minäkin...) ovat sellaisia menijöitä koko porukka.