Ootteko ottaneet lapsenvahtia ja olleet itse kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eee"

Vieras
Meillä ei ole minkäänlaista tukiverkkoa. Mies on kolmivuorotöissä. Minä alan olemaan aika väsynyt,
aina on joku puntissa kiinni kun yritän tehdä jotain. Nyt olen miettinyt, että mitä jos palkkaisin
lapsenvahdin ja olisin itse kotona. Tekisin rauhassa kotihommia tai vaikka nukkuisin päiväunet.
Oletteko koskaan tehneet niin? Onnistuisikohan se, vai olisivatko lapset kuitenkin äidin kimpussa?

[QUOTE="eee";27349233]Meillä ei ole minkäänlaista tukiverkkoa. Mies on kolmivuorotöissä. Minä alan olemaan aika väsynyt,
aina on joku puntissa kiinni kun yritän tehdä jotain. Nyt olen miettinyt, että mitä jos palkkaisin
lapsenvahdin ja olisin itse kotona. Tekisin rauhassa kotihommia tai vaikka nukkuisin päiväunet.
Oletteko koskaan tehneet niin? Onnistuisikohan se, vai olisivatko lapset kuitenkin äidin kimpussa?[/QUOTE]

15 vee joka tarvii ylimäärästä rahaa.

Nuorin on 1- ja jotain kuukausia ja on aika arka. Isompien mukana kyllä saattaisi selvitä, mutta jotenkin ajattelin, että helpompaa olisi, kun olisivat sisäällä ja tietäisi äidin olevan läheellä. En ole moneen , moneen vuoteen nukkunut kahta tuntia putkeen ja päiväunia saan nukuttua todella harvoin. Olisi ihana joskus vaikka lueskella kirjaa ihan rauhassa ja sitten nukkua pari tuntia ja vaikka tyhjentää astianpesukone ilman apureita.

Mies aina sanoo, että lähde jonnekkin, hän hoitaa lapset. Mutta kun minä en halua lähteä minnekkään. Haluan vaikka neuloa rauhassa sohvalla tai jutella kaverin kanssa puhelimessa, selailla lehtiä sängyllä maaten tai siivota kaapit ihan yksin. Nykyisen kokoonpanon kanssa vaikka mies onkin kotona, minulla on aina ainakin yksi kaveri kimpussa. Ei riitä miehellä kädet kaikkien sylissä pitämiseen ja leikkipuistoon mukuloiden kanssa kukaan ei mielellään lähde ihan yksin. Meillä on siis 4-vee esikoinen, kohta 3-vee kaksoset ja 1-vee kuopus.

[QUOTE="123";27349289]15 vee joka tarvii ylimäärästä rahaa.[/QUOTE]

Just tätä ajattelin. Joku mll:n kautta vaikka. En vaan tunne ketää, jonka voisin pyytää, siksi tuota Mll:ää ajattelin.

[QUOTE="eee";27349294]Nuorin on 1- ja jotain kuukausia ja on aika arka. Isompien mukana kyllä saattaisi selvitä, mutta jotenkin ajattelin, että helpompaa olisi, kun olisivat sisäällä ja tietäisi äidin olevan läheellä. En ole moneen , moneen vuoteen nukkunut kahta tuntia putkeen ja päiväunia saan nukuttua todella harvoin. Olisi ihana joskus vaikka lueskella kirjaa ihan rauhassa ja sitten nukkua pari tuntia ja vaikka tyhjentää astianpesukone ilman apureita.

Mies aina sanoo, että lähde jonnekkin, hän hoitaa lapset. Mutta kun minä en halua lähteä minnekkään. Haluan vaikka neuloa rauhassa sohvalla tai jutella kaverin kanssa puhelimessa, selailla lehtiä sängyllä maaten tai siivota kaapit ihan yksin. Nykyisen kokoonpanon kanssa vaikka mies onkin kotona, minulla on aina ainakin yksi kaveri kimpussa. Ei riitä miehellä kädet kaikkien sylissä pitämiseen ja leikkipuistoon mukuloiden kanssa kukaan ei mielellään lähde ihan yksin. Meillä on siis 4-vee esikoinen, kohta 3-vee kaksoset ja 1-vee kuopus.[/QUOTE]

luulen, että hoitaja menee vähän hukkaan jos olet kotona. Jätä lapset miehelle, ota päiväksi, lue, nuku päikkärit ja soita pitkä puhelu ja unohda siivous;)

luulen, että hoitaja menee vähän hukkaan jos olet kotona. Jätä lapset miehelle, ota päiväksi, lue, nuku päikkärit ja soita pitkä puhelu ja unohda siivous;)

Mies on usein lasten kanssa, kun on vapaata, mutta osa "laumasta" aina harhautuu ja on minun kimpussa. Jos menen päikkäreille ja mies on lapsien kanssa, niin eka on alle puolen tunnin päästä itkemässä oven takana.

Tai sitten lapsi ei edes itke, vaan on karannut isältä ja tullut katsomaan äitiä. Nyt mies on kolmen vanhimman kanssa uimahallissa. Yleensä nuorin on nukkunut päiväunet tähän aikaan, mutta tänäänpä nukkuikin jo aikaisemmin. Olin suunnitellut itsekkin nukkuvani, mutta ei sitten.

Välillä karkaan makkariin ja laitan oven kiinni, luen kirjaa ja kuuntelen musiikkia. Mutta sitten onkin jo joku tavara hukassa, pienin tarvitsee tissiä tai on joku tappelu, jota isä ei osaa ratkaista. Kyllä nuo ihania ovat, mutta todella huonounisia ja tietenkin kaikilla on ollut korvatulehduksia ja flunssia koko syksy. Että nukkuvat sitten vielä entistäkin huonommin.

Jotenkin olisi ihanaa saada siivota rauhassa. Siis ihan rauhassa. Mies vie välillä lapsia ulos, mutta kolme pienintä haluaisivat kaikki rattaisiin. Meillä on kaksostenrattaat ja tavalliset rattaat, mutta se vaatii aina kaksi aikuista työntämään. Asutaan kerrostalossa, jossa ei ole varsinaista pihaa. Leikkipuistoon menevät välillä, mutta iskä on aina aika helisemässä koko porukan kanssa,( ja niin olen kyllä minäkin...) ovat sellaisia menijöitä koko porukka.

Mä kans luulen et joku roikkuisi lahkeessa vaikka sulla olisi lapsenvahti kotona, jos siis roikkuu silloinkin kun mies hoitaa lapsia. Entä jos pyytäisit silloin kun mies on myös paikalla? Hän voisi ottaa pikkuisimman hoitaakseen ja lapsenvahti voisi pari tuntia leikittää isompia?

Helpointa olisi toki lähteä vaikka kaverille makoilemaan hänen sohvallaan.

Voin näin lastenhoitajan näkökulmasta sanoa, että ei ole hyvä jos olet itse kotona. Koska kun ne tietää sen, niin ne todellakin kuitenkin sitten tulee sun luo. Mieluummin jos vaikka hoitaja veis ne lapset sitten puistoon tms, tai että itse menisit vaikka sinne hotellihuoneeseen lepäämään. Tai sitten niin, että lapset luulevat, että olet lähtenyt pois kotoa, ja menet "salaa" vaikka makkariin olemaan.

Mä kans luulen et joku roikkuisi lahkeessa vaikka sulla olisi lapsenvahti kotona, jos siis roikkuu silloinkin kun mies hoitaa lapsia. Entä jos pyytäisit silloin kun mies on myös paikalla? Hän voisi ottaa pikkuisimman hoitaakseen ja lapsenvahti voisi pari tuntia leikittää isompia?

Helpointa olisi toki lähteä vaikka kaverille makoilemaan hänen sohvallaan.

Me ollaan muutettu kauas pois kotiseuduilta ja kaikki kaverit täällä on sellaisia äitikavereita, eli heidän sohvilleen en ainakaan makoilemaan menisi. Sama lapsimäärä olisi siellä vastassa....Tuo hotelli olisi kyllä hyvä vaihtoehto, taitaa vaan olla aika kallista. Tai sitten mies on nuorimman kanssa, sekin olisi hyvä.

Migreeni on alkanut oireilemaan ja tunnen olevani aika loppu. Eilinen oli aika huono päivä, tuli sellainen olo että on pakko tehdä jotain itseni hyväksi välillä. Tuntuu, ettei kroppa kestä, tässä on oltu aika kauan raskaana tai imetetty putkeen. Ihan selvästi tarvitsen lepoa. Välillä otan nuorimman tai sitten kaksoset rattaisiin ja käyn äitikavereiden kanssa lenkillä kävelemässä, sekin helpottaa aika paljon. Vaikka sitä tuleekin lähinnä juteltua noista lapsoista, mutta se on ihan eri asia, kun ei ole koko lauma mukana.

[QUOTE="vieras";27349388]Voin näin lastenhoitajan näkökulmasta sanoa, että ei ole hyvä jos olet itse kotona. Koska kun ne tietää sen, niin ne todellakin kuitenkin sitten tulee sun luo. Mieluummin jos vaikka hoitaja veis ne lapset sitten puistoon tms, tai että itse menisit vaikka sinne hotellihuoneeseen lepäämään. Tai sitten niin, että lapset luulevat, että olet lähtenyt pois kotoa, ja menet "salaa" vaikka makkariin olemaan.[/QUOTE]

Meillä on makkari vähän erillään muusta kämpästä, se voisi vaikka onnistua, että esittäisi lähtevänsä pois ja sitten menisikin nukkumaan. Isoin olisi varmaan hoitajasta innoissaan, seuraavat menevät aika lailla isoimman perässä ja nuorin on vaan se vaikea kohta. Kuinkakohan moni 15-vee meidän lauman huolisi hoitoonsa, pitäisi varmaan olla kaksi hoitajaa. Onko noilla Mll:llä ja muilla muuten jotain rajoitusta lapsimäärässä?

On rajoitus, mutta se on juurikin se neljä lasta per hoitaja. Muistaakseni siis. Ja ikärajahan on mll:llä 16, siis vähintään sen ikäisiä ne on. Olen siis itsekin mll:n hoitaja, ja meillä on myös näitä eläkeikäisiä ja hoitajia, ja itsekin olen 24, joten ei kaikki ihan nuoria edes ole :) Kyllä niiden lasten kanssa yleensä pärjää, vaikka ne vähän ujoja oliskin :)

[QUOTE="vieras";27349480]On rajoitus, mutta se on juurikin se neljä lasta per hoitaja. Muistaakseni siis. Ja ikärajahan on mll:llä 16, siis vähintään sen ikäisiä ne on. Olen siis itsekin mll:n hoitaja, ja meillä on myös näitä eläkeikäisiä ja hoitajia, ja itsekin olen 24, joten ei kaikki ihan nuoria edes ole :) Kyllä niiden lasten kanssa yleensä pärjää, vaikka ne vähän ujoja oliskin :)[/QUOTE]

Juu, Mll:lle soittelin ennen kuopuksen syntymää ja aivan ihanan mummon kanssa sovittiin, että olisi tullt meille isompia hoitamaan, jos äitini ei olisi saanut lomaa. Mä olin sitä mummoa jo meille adoptoimassa, kun lasten omat mummot on niin kaukana, etteivät niitä kovin usein nää.

Mies oli soittanut mun äidille, että mä olen aika väsy ja äiti sitten soitteli ja lupasi tulla meille "syyslomalle" pikkusiskoni ( 13-vee) kanssa lapsenvahtiavuksi huomisesta lähtien. Ovat sunnuntaihin saakka, eli mä saan nukkua ja vähän apuakin ja seuraa. Taidetaan mennä koko porukka lintsille kieppumaan ja korkeasaareen ja vaikka ulos syömään ihan kunnon ravintolaan miehen kanssa kahdestaan.

Itse olen joskus ollut lapsenlikkana kun äiti on ollut kotona. Aika haastavaa oli pitää pois äidin luota, mutta kun keksi jotain jännää onnistui. Tämäkin tietenkin riippuu ihan lapsesta. Lapselle kannattaa keksiä sellaista uutta ja mielenkiintoista tekemistä jota ei niin vanhempien kanssa tehdä. Tai sitten menevät tunniksi pariksi ihan pihalle ja leikkivät niin että äiti unohtuu hetkeksi.

eiköhän jo kunnasta sais apua? meilla kaksoset 2,5v ja kuopus 1v ja saatu kunnasta apua välillä. itse laitoin välillä hoitajan lasten kaa ulos ja nukuin!!! tai sit kävin rauhassa kaupassa.

mutta vastaus ap:lle, ota vaan hoitaja, kyllä te löydätte tavantoimia. tai voisko mies mennä jonnekin oikeesti useemmaks tuntia lasten kaa?

Yhteistyössä