V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:Pojan ryhmässä käytetään valjaita pikkuisilla. Ihan vaan siksi, että kun ryhmässä on useampi alle vuoden vanha tai juuri vuoden täyttänyt, niin vahinkoja taatusti sattuisi jos pikkuisilla ei olisi valjaita syöttötuoleissaan. Pienet putoaisivat, kävisivät kaatamassa jonkun sopat päälleen, tms. Ja pihalla alle vuoden vanhat on usein rattaissa istumassa, koska eivät viihdy maassa (itku tulee), tädit eivät todellakaan ehdi koko aikaa pitää sylissä eikä mun mielestä kuulukaan (jos sitä haluaa, hoitakoon kotona joko itse tai palkkaamansa hoitajan avulla), ja isommat voi jyrätä päältä.
Jos hoitajia on melkein yhtäpaljon kuin lapsiakin niin heillä on tuolloin myös aikaa muuhunkin kuin keskenään jutuskeluun. Jos lapsen on istuttava sidottuna kärryissä, niin niitä kärryjä vois hoitaja myös vähän työntää tai antaa lapselle leluja kärryyn. Aika tylsää lapselle vain istua paikallaan. Jokus tuossa päiväjodissa on hoitajia ollut enemmänkin kuin lapsia, joten henkilökunnan vähyydestä ei ole kyse. Viitsimisestä vain. Ja mä jouduin laittaan lapsen hoitoon masennuksen takia, en vain huvin ja oman ajan saamiseksi.