Ootteko joutunut maksaan perutusta parturi ajasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IlkoseAlasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietenkin on kurjaa parturin kannalta, että asiakas peruu samana päivänä mutta hei, sairastumisesta ei voi tietää etukäteen. Ja yrittämisessä on aina riskinsä. Parturin pitää asia myös kertoa asiakkaan varatessa aikaa, että peruutettu käynti laskutetaan! Siitä ei riitä lappu seinällä. Jos aika pitää päivää ennen peruuttaa, niin sunnuntainakin on parturin sitten olla tavoitettavissa.

Mun parturikin on joskus perunut multa samana päivänä ajan, kun on sairastunut, pitäisikö hänenkin silloin maksaa puolet hinnasta? Hammaslääkäriinkin riittää peruminen samana päivänä jos aika on maanantaina. Itse jouduin perumaan ajan puolta tuntia ennen hammaslääkäriaikaa kun kuopus oli vietävä sairaalaan, ei siitä mitään laskua tullut.

Omituinen käytäntö todella!

Olen kuullut partureista, jotka edellis-iltana ilmoittavat juhlakampauksen varanneelle, että eivät voikaan tehdä sitä luvattua kampausta, eivätkä ole toista tekijää tarjonneet saatikka rahaa... :o Miksi sitten asiakkaan pitäisi maksaa peruutuksesta?!

Itse yrittäjänä tiedän, etten asiakkaalta peruuttamisesta rahaa pyydä!
Ja jos itselleni tulee este, niin on ainakin tähän asti ollut tarjota toinen tekijä.

Kummallista, että pidetään ihan luonnollisena, kun hammaslääkäri ottaa maksun peruuttamattomasta tai samana päivänä perutusta ajasta, mutta parturi ei näin saisi tehdä.

Hammaslääkärin liksoilla peruutuksiin lienee varaakin, mutta parturilla voi tehdä tiukkaa, kun asiakkaat jättävät tulematta.

Tulipahan se eilinen aika käytettyä,onneks ossu lens vasta leikkauksen jälkeen ja ehdin sinne vessaankin :x
olisitte vaan kuullu ku se leikkaaja manas et jos tulee kipeeks :kieh: sanoinkin että en tuppaa maksaan tyhjästä että anteeksi kamalasti :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ÄläItkeBaby:
Tulipahan se eilinen aika käytettyä,onneks ossu lens vasta leikkauksen jälkeen ja ehdin sinne vessaankin :x
olisitte vaan kuullu ku se leikkaaja manas et jos tulee kipeeks :kieh: sanoinkin että en tuppaa maksaan tyhjästä että anteeksi kamalasti :kieh:

:D :D

Alkuperäinen kirjoittaja ÄläItkeBaby:
:o
Mä varasin hiusten leikkuu ajan tonne mikä on alottanu tossa jokin aika sitten ja tänään aamulla soitin 9 aikaa että joudun peruun,sanoin että ollaan koko porukka sit vatta taudissa(vaikkei sitä varmaan olis tarvinnu)kuitenkin aika oli 4 tänään..se sit totes että pitää maksaa puolet siittä kun näin lyhyellä aikaa tulee peruutus :o :o :o :o SIIS OIKEESTI :o
sanoinkin etten varmaan maksa mitään ettei toi voi olla ihan laillista kun kyse ei ollut kun perusleikkauksesta..
no joo meen sinne sitten oksu taudissa :kieh: onneks aamulla vaan oksetti itteeni ja muksuilla helpottamas.

No kyllä sitä pyytää voi, hullu maksaa! Minä ainakin olisin sanonut että kiitos kuulemiin, kyllä niitä partureita riittää! Tuskin toi kauaa edes porskuttaa jos se jollekin toisellekin erehtyy moista ehdottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mem:
Kummallista, että pidetään ihan luonnollisena, kun hammaslääkäri ottaa maksun peruuttamattomasta tai samana päivänä perutusta ajasta, mutta parturi ei näin saisi tehdä.

Hammaslääkärin liksoilla peruutuksiin lienee varaakin, mutta parturilla voi tehdä tiukkaa, kun asiakkaat jättävät tulematta.

Tätä ihmettelen minäkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja mem:

Tätä ihmettelen minäkin...

No minä en ihmettele. Yksi syy tähän voisi olla esimerkiksi se, että lääkäriin mennään silloin kun on "tosi" kyseessä. Tietysti on myös näitä ramppaajia, mutta pääsääntöisesti lääkärin vastaanotolla käyvät sairaat ihmiset. Parturille sen sijaan mennään yleensä hyvinkin terveenä ja tukan leikkuussa ei ole kyse "elämästä ja kuolemasta". Lääkärin vastaanotto ottaa peruutuksesta maksun lähinnä sen takia, ettei näitä peruutuksia tulisi ja ajat riittäisi todella tarvitseville. Parturi ottaa maksun rahastusmielessä. Lääkäriajat ovat todella vähissä kun taas parturiin pääsee huomattavasti lyhyemmällä varoitusajalla. Tässä vain yksi näkökanta.

Meillä oli tää systeemi vanhasss työpaikassani et veloitimme puolet
hoidosta mitä asiakas on varannut jos peruu samana päivänä. Jos perui maanantaina emme koska sunnuntaina
oli liike suljettu. Ja aina kysyimme asiakkaan osoite ja kirjoitimme asiakaskorttiin koneella kun joku varasi ajan
et silleen tiesimme minne lähettää tää "sakon". Joskus tottakai unohtui kysyä sitä
mut silloin on numeropalvelut jotka sen kertoo..
Syy miksi tällänen systeemi että meidän aikamme maksaa myös. Näin teke
hammaslääkärit, lääkärit sun muut myös.
Joskus jopa joutui soittaa asiakaille ku eivät saapuneet paikalle sovittuun aikaan ja suurin osa sai aina hirveet
raivarit... vaikka sitä huolimatta aina kerroimme kun joku varaa ajan että
muistaa että veloitamme puolet hinnasta jos peruu samana päivänä.
Ymmärrän että varmasti v*tuttaa mut näin on joillaki kampaamoilla ja pitää
muistaa ite et sellanen riski on et joutuu maksaa ellei saavu paikalle tsi peruta ajoissa, eli päivän ennen
varattuaan sikaan. Sori.

Entäpä jos et itse saisikaan palkkaa työstäsi? Pomo ilmoittaisi, että nyt ei ole tekemistä, et saa palkkaakaan...

Yrittäjällä on kuitenkin tästäkin tyhjäksi jääneestä ajasta kulua, vuokra yms. Että ei kovinkaan reilua.

Yhteistyössä