Ootteko joutunut maksaan perutusta parturi ajasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IlkoseAlasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kun on ilmeisesti paljon huutiksessa asioivia, niin otetaan huutisvertauksella: Jos joku jättää lunastamatta huutonsa, jokainen lienee sitä mieltä että siitä saa antaa negan ostajalle? Kampaajalle käyttämättä jäänyt aika on vielä astetta pahempi; et voi buukata uutta asiakasta välttämättä noin nopeasti, eli raha jää saamatta kokonaan, eikä edes jää sitä tavaraa uudelleen myytäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
sinänsä ymmärrän, että se on ammatinharjoittajalle tiukka paikka, kun varauskirja on täynnä ja joutuu myymään asiakkaille "eioota", mutta sitten asiakkaat joiden vuoksi muille ei löydy aikoja jättävät tulematta tai peruvat juuri ennen aikaa.
Jokainen asiakas ajattelee, että se ei haittaa, kun juuri hän jättää menemättä, mutta kun näitä peruutuksia tuleekin koko päivälle, jää ammatinharjoittaja ilman palkkaa siltä päivältä, vaikka on kin töissä ja tulijoita olisi ollut asiakkaaksi, kun peruutuksista olisi tiennyt ajoissa.

Juurikin næin! Aatelkaa omalle kohalle, niin ehkæ alatte ymmærtææ?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Ankka:
sinänsä ymmärrän, että se on ammatinharjoittajalle tiukka paikka, kun varauskirja on täynnä ja joutuu myymään asiakkaille "eioota", mutta sitten asiakkaat joiden vuoksi muille ei löydy aikoja jättävät tulematta tai peruvat juuri ennen aikaa.
Jokainen asiakas ajattelee, että se ei haittaa, kun juuri hän jättää menemättä, mutta kun näitä peruutuksia tuleekin koko päivälle, jää ammatinharjoittaja ilman palkkaa siltä päivältä, vaikka on kin töissä ja tulijoita olisi ollut asiakkaaksi, kun peruutuksista olisi tiennyt ajoissa.

MUTTA jos sä tulet sairaaksi yllättäen niin ethän sä tahallasi jätä sitä aikaa käyttämättä.

Mutta mä menen siihen aikaan ja turha sitten nurista jos on lappu luukulla sairastumisen takia :kieh:

enpä ole koskaan kuullut tuollaisesta käytännöstä, ja onhan tuo nyt kohtuutonta että joutuu maksamaan jos aika on maanantaina niin eihän sitä ole voinut aiemmin perua kun kampaamot on sunnuntaisin kiinni ja monet lauantaisinkin..eli ois pitänyt mahdollisesti perjantaina tietää jo että sairastuu!

En ole minäkään kuullut, että perustusta ajasta pitäisi maksaa (ja kampaaja siis olen).
Perumatta jätetystä on oikeus veloittaa, mutta ei meillä ole käytännössä toteutettu ikinä. Mihinkäs lähetät laskun..?
Kurjaahan se on, jos joku jättää tulematta. Se on silloin 0e kassaan, ja tyhjä lokonen listassa. Silläkin aikaa olisi voinut ansaita rahaa.

Jaa mietityttää vaan että mihinhän se kampaaja sen laskun pistäis tulemaan... Jos on noin ikävä tyyli niin eipä tulis toiste aikaa kyseiselle varattuakaan. Töissä käyville ihmisillekin voi tulla muutoksia aikatauluihin niin että joutuu viime hetkellä perumaan. Entä jos se kampaaja ite tulee nyt sit kipeeks ja joutuu peruun seuraavien päivien hommat, aika kaukonäköistä tältä asiakaspalvelijalta :O

Se on se kuulu ammatinvalinta kysymys...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Asiakas on siis aina oikeassa ja saa tehdæ, mitæ lystææ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

?????
Lääkäriltäkin rapsahtaa "sakko" postissa, jos jättää varatun ajan käyttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja illllllli:
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja illllli:
Se on kuitenkin pois siltä kampaajalta jos ei saa peruutetulle ajalle uutta asiakasta. Eri asia tietenkin jos sen peruuttaa ajoissa, esim edellisenä päivänä.

Miten voi sairastumisen ennakoida edellisenä päivänä?

Ei tietenkään mitenkään, daa. Jouduthan sä maksamaan esim hammaslääkärillekin sakkomaksun 28e, jos et peruuta aikaa edellisenä päivänä klo 12 mennessä.

Ei täällä ole hammaslääkärille mitään aikarajaa, että siis pitäis edellisenä päivänä peruuttaa.

Mies kerran unohti koko parturin, varas sit uuden ja oli varautunut maksamaan sen unohtuneenkin, mutta ei tarvinnut =)

En ole joutunut maksamaan. Kerran unohdin totaalisesti junnun parturiajan ja kävin sen maksamassa. Parturi kyllä sanoi, että ei missään tapauksessa tarvitse maksaa, kun hän ei ole pojan päätä parturoinutkaan. Maksoin silti, koska parturin ansionmenetys oli mun syytäni.

Ei voi olla totta! Eikai kukaan oikeesti lähde maksamaan peruttua parturiaikaa. Joku vertasi tässä huutonettiiin, joku taas ammatinharjoittajan käyttämättömään aikaan. Hei oikeesti! Maksatteko te vaatekaupassa varauksesta jotain? En minä ainakaan. Varaatte vaatteen päiväksi ja kun ette otakaan sitä, niin menette maksamaan siitä puolet -jokuhan olisi olisi voinut ostaa sen sinä aikana kun se vartoi teitä odotustangossa. :) Oletteko kuulleet ns. yrittäjäriskistä? Toi on sitä, yrittäjällä on erilaisia riskejä ja niiden kanssa on elettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä taas:
Ei voi olla totta! Eikai kukaan oikeesti lähde maksamaan peruttua parturiaikaa. Joku vertasi tässä huutonettiiin, joku taas ammatinharjoittajan käyttämättömään aikaan. Hei oikeesti! Maksatteko te vaatekaupassa varauksesta jotain? En minä ainakaan. Varaatte vaatteen päiväksi ja kun ette otakaan sitä, niin menette maksamaan siitä puolet -jokuhan olisi olisi voinut ostaa sen sinä aikana kun se vartoi teitä odotustangossa. :) Oletteko kuulleet ns. yrittäjäriskistä? Toi on sitä, yrittäjällä on erilaisia riskejä ja niiden kanssa on elettävä.

Se varattu vaate ei kuitenkaan katoa savuna ilmaan jos varaaja ei sitä otakaan. Yrittäjä voi aina kertoa muille asiakkaille tuotteen mahdollisesti vapautuvan seuraavana päivänä. Että sikäli huono vertaus.

Alkuperäinen kirjoittaja illllllli:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä taas:

Se varattu vaate ei kuitenkaan katoa savuna ilmaan jos varaaja ei sitä otakaan. Yrittäjä voi aina kertoa muille asiakkaille tuotteen mahdollisesti vapautuvan seuraavana päivänä. Että sikäli huono vertaus.

No mihinkä se huutonetin tuote katoaa?
Parturiyrittäjä voi aina laittaa kadulle lapun, että "VAPAATA", jolloin joku voi käyttää ajan hyväkseen. Ja kuten jo sanoin, kyse on riskistä, jota yrittäjä yrittää näin maksattaa asiakkaallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En ole joutunut maksamaan. Kerran unohdin totaalisesti junnun parturiajan ja kävin sen maksamassa. Parturi kyllä sanoi, että ei missään tapauksessa tarvitse maksaa, kun hän ei ole pojan päätä parturoinutkaan. Maksoin silti, koska parturin ansionmenetys oli mun syytäni.

Tuppaatko maksamaan yleensäkkin tyhjästä? Sähän mukava asiakas olet. Maksat sitten varmaan kaupassakin kassalla esim kärryssä menneet jukurtti purkit ym.

No minusta aika kohtuutonta periä maksua perutusta ajasta, varsinkinkun sairaustapauksesta kyse ja tosiaan aika peruttu heti aamusta ja aika kummiskin oli vasta iltapäivästä. Eikös kampaaja olis voinut yrittää tilalle jotain toista asiakasta. Itse ainakin kiertäisin kaukaa tollaset kampaamot.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄläItkeBaby:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Oikeinko se sulle laskun lupas lähettää??
en tiedä mihin se sen olis laittanu koska sie on vain mun nimi :o
kuitenkin mä nyt sitten menen tonne ajalle ja turha sen sitten nurista jos saa ykätaudin :kieh:

no ite olen niin veemäinen että jos kampaaja laskuttas mua siltikin vaikka oksennustaudissa olen niin menisin sinne leikattavaks ja oksentaisin lattialle pariin kertaan..

Yhteistyössä