Ootteko huomanneet muuten eri puolella Suomea asuvissa tiettyjä ominaispiirteitä ruumiinrakenteessa?

• Viestiketjun aloittaja analyytikko
  • Ensimmäinen viesti
analyytikko
Esim. savolaisilla miehillä olen huomannut olevan sellaisen töpselimäisen leveän nenän ja pohjanmaalaiset on taas olleet pitkiä, hoikkia ja tummia, kapeanenäsiä.. lappilaiset taas vinosilmäsiä ja lyhyitä. Karjalaiset tukevia ja rotevia...

Eli jos ettii tietynnäköistä miestä niin suunnilleen tietää mistäpäin Suomea minkäkinlaisia löytyy. :p Hassua.

öööööööö
Ainoastaan olen huomannut että lappalaiset ovat tummia ja pieniä. Mutta enemmän tunnistan ruuminrakenteesta horoskoopin,tosin joskus nousevan merkin. Härät ovat lihavia ja iso kokoisia. Kaksoset pitkä raajaisia ja tummia.Kauriit isohkoja ja nyrpeän näköisiä. Jousimiehillä on leveät lanteet.Kalat pieniä ja tummia.Neitsyillä usein silmälasit ja ovat "kuivia". Vesimiehillä naisen vartalo ja päinvastoin nais vesim.miehen vartalo. Vaaka naiset ovat kurvikkaita. Ravut omituisen näköisiä,usein lihavia.Skorpparailla on viikset ja ovat värittömiä.Oinaat pitkiä ja jänteviä....

vieras
No jaa. Mut olen mä kyl Satakuntaan muuttaessani et miten he eroaa ulkonäöltää niistä omista ympyröistä. Sukunimetkin kuulostaa niin oudoilta :D Mut en mä kyl osaa sanoa millä tavalla he eroavat muista.

Mä huomasin Lahdessa käydessäni, että siellä oli tosi paljon lyhyitä/pieniä ihmisiä. Vaikka Satakunnassa olin aika lyhyt muihin verrattuna niin Lahdessa olin muita päätä pitempi. Mun sisko oli huomannut siellä Lahdessa asuessaan saman, että hän oli muita paljon pitempi vaikka hänkään ei ole mikään pitkä ihminen.

kannattais tutkia ennenkuin hutkii
ihan oikeasti mä olen lukenut joskus jonkun ihan oikean tutkimuksen, jossa todettiin että ihmisillä on omat ominaispiirteensä riippuen siitä, mistä päin suomea heidän perimänsä on kotoisin. joten sinällään ap on ihan oikeassa. tietenkään ulkonäkö ei muutu sen mukaan, minne sattuu itse muuttamaan, mutta kyllä alkuperäiset itäsuomalaiset ovat poikenneet ulkonäöllisesti vaikka lappalaisista selkeästi jne.

niin
Totta kai on.
Onhan ruotsalaisetkin eri näköisiä kun suomalaiset, virolaiset jne...
Ihan sama kun luonteetkin tulee ihan selvästi esille sen mukaan mistä päin suomea on
kotoisin.
Mutta, ei voi yleistää koska voihan olla että joku joka on asunut koko oman ikänsä savossa, onkin vanhempien puolelta saanut perimän lappalaisista ja länsisuomalaisista, eli äiti ja isä ihan jostain muualta kotoisin.
Sellaiseen vääntöön ei geenitkään pysty että katsois missä päin suomea synnärillä henkilö syntyy ja siitä sitten ulkonäkö vääntämään.

Alkuperäinen kirjoittaja öööööööö:
Ainoastaan olen huomannut että lappalaiset ovat tummia ja pieniä. Mutta enemmän tunnistan ruuminrakenteesta horoskoopin,tosin joskus nousevan merkin. Härät ovat lihavia ja iso kokoisia. Kaksoset pitkä raajaisia ja tummia.Kauriit isohkoja ja nyrpeän näköisiä. Jousimiehillä on leveät lanteet.Kalat pieniä ja tummia.Neitsyillä usein silmälasit ja ovat "kuivia". Vesimiehillä naisen vartalo ja päinvastoin nais vesim.miehen vartalo. Vaaka naiset ovat kurvikkaita. Ravut omituisen näköisiä,usein lihavia.Skorpparailla on viikset ja ovat värittömiä.Oinaat pitkiä ja jänteviä....

:LOL: Todenperäisyydestä en tiedä, mutta ainakaan omalla kohdallani tämä ei oikeen pidä paikaansa. Olen kaksoset, vaalea ja vankkarakenteinen. Raajat mielestäni keskiverto pitkät. Mies on myös kaksoset, niin ikään vaalea, mutta hennompi rakenteeltaan. Keskivertoraaja hänkin :D

vieras
mistä päin Suomea olen, olen pitkä nainen, normaali vartaloinen, mutta pitkät raajat, ruskeat hiukset, poskipäät korkeat, nenä ehkä hieman normaalia isompi, silmät vihreät,
lapseni ovat kaikki eri horoskooppia ja saman mallisia

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistä päin Suomea olen, olen pitkä nainen, normaali vartaloinen, mutta pitkät raajat, ruskeat hiukset, poskipäät korkeat, nenä ehkä hieman normaalia isompi, silmät vihreät,
lapseni ovat kaikki eri horoskooppia ja saman mallisia
Oisitko hämeestä? Siellä usein pitkäraajaisia pitkiä ja vihreäsilmäisiä ihmisiä. Toisaalta iso nenä viittaa itään itään...

pitkä nainen
olen satakunnasta isäni kotoisin etelä -satakunnasta ja äitini pohjois -satakunnasta, jossa pitkiä ihmisiä, täällä lounais-Suomen kaupungissa ei paljon pitkiä näy, olen kiinnittänyt huomioni siihen etsiessäni kaltaisia pitkiä ihmisiä, olen 180 cm, toinen poikani on 193 cm ja toinen 182, ja tytär 180 ja 5 vuotias 123 cm
Mieheni on pohjanmaalta pituus 195 cm

Alkuperäinen kirjoittaja pitkä nainen:
olen satakunnasta isäni kotoisin etelä -satakunnasta ja äitini pohjois -satakunnasta, jossa pitkiä ihmisiä, täällä lounais-Suomen kaupungissa ei paljon pitkiä näy, olen kiinnittänyt huomioni siihen etsiessäni kaltaisia pitkiä ihmisiä, olen 180 cm, toinen poikani on 193 cm ja toinen 182, ja tytär 180 ja 5 vuotias 123 cm
Mieheni on pohjanmaalta pituus 195 cm
Itse olen alunperin savosta lähtöisin. Olen 182cm pitkä niin kun käyn kotikaupungissani niin ihmiset tuijottaa ja lapset osoittelee sormella miten pitkä toi täti on. Etelämmässä suomessa saa hengittää vapaammin eikä kukaan osoittele sormella.

Yhteistyössä