Oottako te itkeny synnytyksen aikana??

..
jep,itkin hetken ennen ponnistusvaihetta kun pelotti,sit itkin hetken ponnistusvaiheen aikana kivusta..vauvan rinnalle saatua en itkenyt,tuntui lähinnä helpottavalta kun ei sattunut..ja joo koti-ikävää itkin minäkin :D hirvee ikävä kotiin miestä ja lasta :D mies kyllä on tirauttanu pienet kyyneleet molempien lapsien synnyttyä
 
Ekaa kun synnytin, niin kivusta itkin, kun en saanut tarpeeksi kipulääkitystä.Lääkärikin kutsuttiin paikalle ja sain jonkun kipupiikin, mutta sekään ei auttanut.Epiduraalia ei voitu antaa, kun ei ollut lääkäriä paikalla.
Neljässä seuraavassa synnytyksessä ei tarvinnut itkeä.Ilokaasulla pärjäili melko mukavasti.
 
vieras
En itkenyt missään synnytyksen vaiheessa, en edes silloin kun vauva nostettiin rinnalle, olin vaan helpottunut ja väsynyt. Ekana yönä vasta itkin kun olin niin väsynyt enkä saanut nukuttua kun huonetoverin vauva itki koko ajan, mutta se onkin eri tarina...
 
Ammattilainen
Itkin ennen puudutteen saamista, kun sattui niin maan perusteellisesti... ja jäin hetkeksi yksin kun mies lähti just soittamaan kotiin ja kätilökin oli jossain muualla.
 
Itkin pahimpien supistuksien aikana.
Itkin, karjuin ja huusin epiduraalin laiton aikana (ei mennyt ihan niin kuin piti ja sen laitto kesti yli puoli tuntia kunnes kokonaan toinen lääkäri tuli sen laittamaan).
Itkin ponnistattaessa (Kesti reilu tunnin).
Itkin onnesta kun sain pojan rinnalle :heart:
 
Kolmannen muksun synnytyksessä itku pääsi montakin kertaa, kun raskaus oli jo rv.42+0 ja ainut mitä tapahtui oli lapsiveden tihkuminen päiväkausia, eka itku tuli kun otettiin synnärille oksitosiinitiputukseen eikä sekään saanut suppareita ensitunteina alkamaan, turhautumisitku pääsi. Sitten kun vauvan sydänäänet eka laskivat ja lopulta loppuivat kokonaan ja kohtu kramppasi pysyvään suppariin ja hälinä alkoi ja vauhtikiidätys leikkuriin, niin itku pääsi todellisesta pelosta kun luulin että nyt vauva kuoli. Mut alatiesynnytyksissä en ole itkenyt, niiden aikana oon aina ollut henkisesti äärimmäisen vahvimmillani.
 
Sillon kun sain muksun syliin. Ponnistaessa on ollu muuta tekemistä, eikä se itku helpota siinä vaiheessa tippaakaan. Sitä paitsi: ei se ponnistaminen enää sen avautumisen jälkeen oo miltään tuntunu. Tai siis kipeeltä, pikemminkin vaan raskaalta.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Siis silloin ku ootte punnannut ulos?? :) nii onko päässy itku? Monesti ku kattoo ohjelmia niin ei ne koskaan itke sinä aikana... Monet varmaan itkee sitte ku on saanut sen vauvan syliin/rinnalle :)
Tokassa itkin avautusmisvaiheessa ja rukoilin puudutusta. Ja esikoisen syntymän jälkeen tuli helpotusitku. Tokasta ei, olin niin järkyttynyt synnytyksestä.
 

Yhteistyössä