Oottako te itkeny synnytyksen aikana??

koppis
Alkuperäinen kirjoittaja itkuton:
En, ei sellaisten kipujen aikana pysty itkemään, keskityin pysymään hengissä.
Mullakin melkein näin. Kuopuksen synnytyksessä kyllä ihan itkinkin kivusta hieman ennen ponnistusvaihetta, kun sattui niin kauheasti eikä puudute tehonnut luultvasti ollenkaan. Mulla on kaikki synnytykset olleet hyvin erilaisia. Ykis lapsi syntyi luomuna oikeastaan ilman suurempia kipuja.
 
minttu
Synnytyksen aikana en itkenyt, mutta kun tyttö oli saatu ulos, itku pääsi, kun tyttö oli ihan harmaa ja veltto... Luulin vauvan olevan kuollut ja itkin pelosta. Kun vauva lopulta parkaisi ja alkoi punertua, itku muuttui helpottuneeksi nauruksi :)
 
En mä ponnistaessa itkenyt mutta avautumisvaiheessa pahimpien polttojen aikana tuli pari kertaa tippa linssiin kun sattui niin pirusti.'Ja tietty pari onnen kyyneltä vieri poskille kun oon vauvat syliin saanut. :heart:
 
puddighinu
en synnytyksen aikana, mutta kakkosesta sitä ennen kyllä kun olisi pitänyt kuulemma sektio tehdä ja mua pelotti niin pirusti. mä sainkin sitten pelkoalatiesynnytyksen. :D Ekasta kokoon kursiessa en niinkään itkettänyt vaan lähinnä teki mieli potkia lääkäriä lärviin, sattu niin pirusti se ilman puudutteita ompeleminen. Kakkosesta siihen osasi jo varautua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
Synnytyksen aikana en itkenyt, mutta kun tyttö oli saatu ulos, itku pääsi, kun tyttö oli ihan harmaa ja veltto... Luulin vauvan olevan kuollut ja itkin pelosta. Kun vauva lopulta parkaisi ja alkoi punertua, itku muuttui helpottuneeksi nauruksi :)
meil esikoinen heräs vasta kun isukki oli sen pessy ja alkanut kuivailemaan =D
 
En mä kyllä missään vaiheessa itkenyt. Huusin ja puuskutin ja ties mitä, mutta ei siinä jotenkin kerinnyt itkemään kun piti keskittyä ensin selviämään supistuksista ja sitten ponnistusvaiheessa itse ponnistamisesta.

Itku tuli ekana yönä kun oli niin kakka olo kun vauva oli lämpökaapissa eikä mun luona, itse haahuilin tyhjän mahapussini kanssa unettomana kun joku kenguruemo ilman poikasta. Tuli ihan järkyttävä hormoniryöppy ja sellanen olo että oon ihan tyhjä eikä mulla ole edes vauvaa :( Se oli aika kauhea olotila.. Synnytys oli helppoa verrattuna niihin jälkimaininkeihin tunteineen ja tuntoineen.
 

Yhteistyössä