Ootko jo leiponut piparit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leukistinen aksolotli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leukistinen aksolotli

Vieras
Mulla on piparitaikinaa jääkaapissa. Saa ehdotella ideoita piparkakkutaloon, mikäli nyt jaksan sellaisen tehdä, ehkä?:xmas:

Kuuluuko piparit sinun mielestäsi olla pehmeitä, sitkeitä vai rapeita? Entä paksuja vai ohuita?

Mä pidän sitkeistä ja ohuista.

Tehty. Mä tykkään "keskipaksuista" ja rapeista. Teen itse taikinan ja maustan tuplasti, minusta niissä saa olla kunnolla makua. Ja talon tekoon mun hermot riittää 5 vuoden välein, tänä vuonna ei tarvinnu venyä :D

Yhen satsin taikinaa olen jo leiponut ja se on paistettu ja syötykin jo. Tänään varmaan sit pitäis leipoa uusi satsi, nyt ei kyllä ole vaan yhtään sellainen fiilis... Pipareiden pitää olla ohuita ja rapeita.

[QUOTE="vieras";22727246]Tehty. Mä tykkään "keskipaksuista" ja rapeista. Teen itse taikinan ja maustan tuplasti, minusta niissä saa olla kunnolla makua. Ja talon tekoon mun hermot riittää 5 vuoden välein, tänä vuonna ei tarvinnu venyä :D[/QUOTE]

Mäkin maustan tuplasti. Laitan myös vähän mustapippuria ja chiliä. Mun pipareista tulee rapeita jos paistaa kauemmin ja sitkeitä, jos paistaa juuri vain kypsäksi. Mä tykkään tehdä tosi ohuita.

Piparit, joulupullat ja tortut on paistettu....

Kaikki tuon riiviön kanssa, jonka apu on kyllä korvaamatonta, sillä ilman tuota loistavaa apua tekoaika puolittuisi aivan varmasti :D Huhhuh! Nyt on kahvin paikka ;)

Mä en aiemmin oo hirveesti tykännyt pipareista, koska äiti aina paistoi ne minun makuun liian kypsäksi. Nyt kun saan itse tehdä ja laittaa mausteita ja kaikkea, tykkään paljonkin.

Tota voiskin koittaa... ehkä mun pitäis saada maistaa sun ppareita. :D Mutta joo.. en oo muutenkaan mikään keksien ystävä. :) Mä syön mieluummin jotain suolaista hyvää. Joulun mätileivät. :p niitä vois syödä enemmänkin kuin pipareita.

Tota voiskin koittaa... ehkä mun pitäis saada maistaa sun ppareita. :D Mutta joo.. en oo muutenkaan mikään keksien ystävä. :) Mä syön mieluummin jotain suolaista hyvää. Joulun mätileivät. :p niitä vois syödä enemmänkin kuin pipareita.

Mä mietin, että piparitaikinaan voisi laittaa vaikka appelsiininkuortakin, jos semmoisesta tykkää. Tein semmosia valkosuklaakonvehteja, missä oli appelsiininkuorta je ne oli hyviä, mutta suklaa vaan meni vähän möykkyiseksi, kun se appelsiininkuori oli semmosta märkää.

pehmeitä ja paksuja, ne on parhaita :P Ja helppoja siirtää ja pysymään muodossaan kun siirtää. ohuet aina jotenkin venähtää liikutellessa epämuodostuneiksi vaikka käyttäisi jauhoja kilon apuna.

[QUOTE="vieras";22727391]pehmeitä ja paksuja, ne on parhaita :P Ja helppoja siirtää ja pysymään muodossaan kun siirtää. ohuet aina jotenkin venähtää liikutellessa epämuodostuneiksi vaikka käyttäisi jauhoja kilon apuna.[/QUOTE]

Mä kaulin aina valmiiksi leivinpaperin päällä niin niitä ei tarvitse siirrellä mihinkään. Ja saa nii-iin ihanan ohuita ;)

[QUOTE="vieras";22727391]pehmeitä ja paksuja, ne on parhaita :P Ja helppoja siirtää ja pysymään muodossaan kun siirtää. ohuet aina jotenkin venähtää liikutellessa epämuodostuneiksi vaikka käyttäisi jauhoja kilon apuna.[/QUOTE]

Mulla on niin rasvanen taikina, että leipominen tuntuu ihan helpolta, vaikka mulla onkin tosi pehmee taikina. Kun ottaa aina suoraan jääkaapista ja tekee nopeesti, niin se ei ehdi lämmetä.