****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Ihanaa vauvahaaveita kun pääsette huomenna ultraan :) onnea sinne. Mulla taas 4 päivän odotus seuraavaan ja toivottavasti se syke sit näkyis!

Kauheesti meijän porukka on saanu keskenmenoja :( siks ollaan näköjään niin pelokkaita. Tehtäis nyt se juttu että poikettais "säännöistä" eikä kukaan meistä tippuis pinosta pois..

On ollu huono päivä muutenkin kun on niin ahdistava parisuhde :( ei ehkä parhaat eväät lapselle mut yksi hyvä vanhempi on parempi kuin kaks huonoa. Ja mulla on maailman parhaimmat tukijoukot :heart:
 
Ihanaa, sain nukkua tänään päikkärit ja ihan eri fiilikset nyt. Mä tosiaan tarttisin päikkärit että jaksaisin iltaan asti. Viikolla ei ole toivoakaan nukkua :/ Ja viikonloppuisin ei ehdi niin paljon jos nukkuu. Lisäksi mua vaivaa paha olo. Tämmöstä ei ollut esikoisesta ollenkaan, eikä oksentamassa oo tarvinnu käydä mut semmostä ellotusta kumminkin.

Te joiden lapsille tulee ikäeroa enemmän kuin 2 vuotta niin aiotteko hommata vielä sisarusrattaat? Mä en oikein tiedä, kun tuo meidän esikoinen on kyllä tosi reipas kävelijä (kun samaan suuntaan suostuu tulemaan :D ), mutta tietty nukkuu vielä päikkäreitä tuolloin että jos kaupungillakin ollaan. Toisaalta tuleekohan kahden kanssa niin paljon kierreltyä kaupungilla... 2v 3 kk tulisi tosiaan näille meidän pikkuisille ikäeroa.

Ääh, huomenna töihin. Mitenhän ihmeessä sitä taas selviää ens viikosta. Mä alan onneksi tehdä ylihuomenna lyhyempää päivää, kun esikoinen on aloittamassa pian päiväkodin niin ei hälle tuu sitten kovin pitkiä hoitopäiviä!

-Linn ja Salamatkustaja 7+0 :heart:
 
sm Mä liikuin ihan omaksi ilokseni, enkä mittaillut mitään sykkeitä, olisin hidastellut tahtiani jos olisi siltä alkanut tuntua, mutta eihän se liikunta koskaan haitannut. Päinvastoin siitä taisi olla ihan apua, kun synnytys oli mielestäni todella helppo, ja kesto kokonaisuudessaan 4h.. ilman mitään lääkityksiä =)

Esikoinen heräsi onneksi vasta seiskalta tänään, eilen oli kaamia känkkäränkkäpäivä häällä, veikkaan hampaita kun suppo auttoi heti :)
Oireettomuus pikkukakkosen kohdalla jatkuu.

rv 4+1
 
No niin..toivottavasti ei ollu ennenuni viime yönä..muutoin meille tulee kaksoset:D

Meillä on sisarusrattaat..hommattiin ne ku ootin aleksia, ja hyvä ostos on kyl ollu, et suosittelen, jos on tulossa pienempi ikäero.

vauvis ja pörri rv 6+4 ( ultraan tänään )
 
Onnea Vauvikselle :heart:

Sisarusrattaat Mulla on ollut sellaset "päiväkotilaisten" sisarusrattaat aikoinaan ja oli kyllä ihan kätevät. Näillä 2 viimeisellä ei ole enää ollut, kun ollaan käytetty vaunuja oikeastaan vain pihassa nukkumispaikkana. Nytkään en ajatellut niitä hommata, jos en ihan 2 istuttavia matkarattaita hommaa.
Sellaisten jotka liikkuvat paljon rattailla, kyllä minun mielestä sisarusrattaat kannattaa hommata, on niistä iso apu kun ei joku 2-3v välttämättä jaksa pitkiä matkoja kävellä. Tokihan on niitä sisarustuoleja ja lautoja mutta niissäkin tarttee osata olla. Ja ainakin minulle kun lyhyt olen niin oli hankala työntää vaunuja kun kokeilimme sellaista seisomalautaa. Kahta istuva ikäistä lasta olen kyllä työnnellyt ihan tavallisilla vaunuilla. Vaunu makuuasentoon ja pienempi istumaan sinne perälle ja isompi sitten siihen eteen :D hyvin on matka taittunut niinkin.
 
Huomenta :)

Menkkajomotusta ei ole ollut nyt missään vaiheessa..

Raskaudet: Esikoisen aikaan (poika) ei menkkajomotusta eikä muutakaan alkuraskauden oiretta, ei tiennyt olevansa raskaana paitsi menkkoja ei kuulunut ja testi näytti plussaa (tein testinkin vasta kp jotain 38) Liitoskipuja kun maha alkoi kasvaa. Sit loppu raskaudessa närästystä ja päänahkaan tuli ihottuma joka oli vielä synnytyksen jälkeenkin. Kuopuksen aikaan (tyttö) Pahaa oloa alkuraskaudesta, menkkajomutusta jonnekin 6 viikolle asti ainakin, sit tietysti nämä liitokivut kun maha kasvoi, (taitaa olla aina olipa kumpi vaan :) ) lievempää närästystä kuin pojasta.. Nyt samanlailla alknut kuin esikoisen aikaan, mutta tuo päänahan ihottuma vaivaa jo nyt : / Tytön aikaan sitä ei ollut ollenkaan, olen siis kärsinyt siitä viimeksi 7- vuotta sitten.. Ristiselkää myös särkee aika ajoin.. Minulla on siis aika vahva poikaolo, mutta tiedä sitten.. :)

Vauvahaaveita onnea ultraan :)

Linn: Mulla tulee nyt kuopuksen ja vauvan ikäero 5 vuotta, joten luonnollisestikaan ei sisarusrattaita tarvita :) Mutta silloin kun kuopus syntyi ja esikoinen oli 2v 9kk niin en silloinkaan niitä hommannut, pärjättiin suht hyvin ilmankin, mut en tiiä tuo 2v 3kk se on siinä ja siinä.. :confused: Saattaa olla hyvinkin tarpeen :)

Varhaisultra aika varattu ja eihän siellä ollut aikoja enää perjantaille joten mennään sit ensi viikon keskiviikkona 24.8 ja silloin rv 7+2 :) :heart: Mitenhän sitä jaksaa nyt oottaa.. :whistle:

rv 6+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Laitan tähän nyt nämä aikaisemmista tulleet oireet jne: Ekasta oli törkeä väsymys, palelu ja iltaisin tosi kova nälkä, vähän huonoa oloa. Syntyi rv 36+6 lapsivesienmenolla ja apuna epiduraali, kesto 4h 45min koko 2760g 47cm. Toisesta väsymys, kuvotus, verenpaine ja selkäsärky. Syntyi rv 41+3 supistuksien alkamisella, mitkä loppu sairaalassa kun seinään ja sit puhkastiin kalvot ja oksitosiinia avuksi ja epiduraali, kesto 16h koko 4270g 53cm. Oli kyllä kova homma, kun ekan syntymästä 8 vuoden tauko. Nyt on tästä kolmannesta tulokkaasta hirveä pahoinvointi, palelu, väsymys, selkäsärky ja nälkä, uskaltaisin veikata poikaa :D Niin ja tänään poksuu 6+0 :heart: Mulla muuten kans ollut unia kaksosista, kovasti jännitän ultraan menoa. Mukavaa tätä viikkoa kaikille ja paljon tarrasukkia matkaan :heart:

Sale81 ja Pupu 6+0
 
Sale: Koska sulla olikaan ultra? Vai meetkö vasta np-ultraan?

Sisarusrattaat: Ei aiota hankkia. Hankitaan seisomalauta noihin nykysiin Brioihin :)

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti tälläkin viikolla saadaan lisää huhtimammoja mukaan porukkaan jutustelemaan :)

Ceali&Lilleri 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!
Mun piti aamulla vielä kerran testata digillä niin eiköhän se h... ollut rikki! Nyt pidetään taas hullua jännityksessä!!! :LOL: Pääsen apteekkiin vasta töiden jälkeen ja huomen aamulla testailemaan...

Tulehan vauvis sitten kertomaan ultrakuulumiset! Mihin aikaan sulla on se?

M1n1 ja Toivo rv 5+1
 
Saatiin tuolle kuopukselle virike kerhopaikka :) Alkaa enskuussa tiistaisin ja perjataisin klo 8.30.-11.30 :) On se kiva että pääsee vähän tästä kotiympyrästä muualle.. Kotona ollut maaliskuusta asti kun minulla loppui työt..

Vauvahaaveita: Sulla on sentää se ultra tänään, mulla vielä 9 päivää :whistle: Mutta jospa kuluis aika äkkiä :)
 
Sisarusrattaista no nyt ei tietty niitä tarvita mut kahdella ekalla oli ja oli kyl mahtavat! Meillä oli sellaset kolmipyöräset ja kun on kaksi koiraa niin kyllä meillä tais esikko olla vielä melkein 5 -vuotias kun niillä lykin lenkillä kun talvella ei pääse pyörällä mukaan ja kävely on kahdelle isolle koiralle liian hidasta. Tosin loppuajasta käytettiin sellasia kahden hengen ihan perusrattaita joissa oli neljä pyörää. Eli meillä kyl käytettiin kahdet tuplat ihan loppuun.

(.) kyllä se nyt etoo.. Heh.. Kuppi kahvia tyhjään mahaan ja tuli pari yökkäystä. Sit banaani nassuun, saattaan poikaa kouluun ja taas nälkä ja ehkä asteen verran etomista tosi lievänä. Meen nyt ostaan ison kasan ruokaa töihin!

Champpis ja Martta 6+3
 
Nellikaramelli: Totta että parempi yksi hyvä vanhempi kun huonossa parisuhteessa/ilmapiirissä kaksi vanhempaa kasvattamassa. Onneks sulla on hyvä tukiverkosto, kyllä sä pärjäät :heart:

KYSYMYS sisarusrattaista: Eli meillä kun tulee lapsille tosi pieni ikäero niin pitäs hankkia tuplat tai sisarusrattaat.. osaisko joku suositella hyviä? =)
Haluan mieluiten taas sellaiset missä on hyvät, leveät renkaat, -helppo työntää myös loskassa kaks lasta kyydissä..?
 
Viimeksi muokattu:
Varasin Savonlahdelle varhaisultran. Se on VASTA kahden viikon päästä maanantaina 29.08. Miten mä jaksan odottaa sinne saakka... Mietin kyllä että menisinkö ensi viikolla käymään Mehiläisessä ihan vaan katsomassa että mahassa on kaikki niin kuin pitääkin... Pelottavan vähän oireita tällä hetkellä. Ihan sillon tällön etoo mutta nälkä on mahtava!

M1n1 ja Toivo 5+1
 
Sainkin neuvola-ajan tosi nopeasti, on jo torstaina :) ja ensi viikolla np-ultraan Lahteen. En siis kerennyt varhaisultraan :D mutta samahan se mikä nimeltään kunhan pääsee.

Voi että mä kaipaan virikekerhoa! Meillä lapset tykkäs kovasti, oikein odottivat 3v rajapyykkiä että siihen pääsee. Täällä ei ole kuin seurakuntakerho, me ei kuuluta kirkkoon mutta onneks lapsia tuossa kerhossa ei ole niin paljon että huolivat pojankin mukaan :) Tänään se alkoi ja voi sitä lapsen riemua :heart:
 
Mulla on sellainen pieni ongelma...En pysty olemaan poissa täältä...:D Vaikka itselle ei sitä huhtivauvaa taidakaan tulla, niin edelleen haluan lukea teidän kuulumisia. Pakkohan täältä on poistua sitten kun ultrassa asia on vahvistettu, mutta saanhan olla siihen saakka..?

Voi NelliKaramelli, yksikin turvallinen suhde riittää lapselle/lapsille. Saako kysyä, oletko nyt ihan vakavissasi harkinnut eroa vai onko tämä pitkään jatkunut tilanne, jonka suhteen et ole päätöksiä tehnyt? Olipa vaikeasti kysytty...Onko muuten enää ollut mitään vuotoja?

vauvahaaveita: Onnea ultraan. Kaikesta sydämestäni toivon, että pieni sydän siellä tykyttää! Tulehan kertomaan sitten kuulumiset...:)

M1n1: Miten aina voi sattuakin noin, että kun jotain odottaa ja innoissaan tekee, niin sitten onkin testi rikki jos ei muuta...:kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

liityn joukkoon :) Tein perjantaina apteekin testin ja plussaa näytti, viikonlopun mehusteltuani oli pakko hakee digi mittari ja plussaa sekin näytti :heart: Eli kovasti raskaana ollaan :) LA 18.4 tällätietoon... Toista lasta vartoon, vielä en ole kertonut kuin parille läheisemmälle ystävälle ja ukolle tietysti :LOL: TAYSsin piiriin kuulun ja ikää 29v.
 
LittleStar: tietysti saat ja pitää olla täällä, raskaana kunnes toisin todistetaan :) :hug:

Peppi: Sulla ei sit tarvii kauaa ootella nuita kunnallisiakaan enää :) Paljonko sulla on viikkoja kun menet np- ultraan?

Minä kopsasin tuolta, mitä vauvalle tapahtuu rv 6+ :)

Viikko 6
Lapsi:
100 000 hermosolua minuutissa

Tämän viikon aikana lapsen koko kolminkertaistuu.

Pää erottuu yhä selvemmin. Aivot kasvavat nopeasti ja täyttävät kasvavan pään. Joka minuutti muodostuu noin 100 000 hermosolua. Silmien ja korvien aiheet sekä nystyrä, josta kehittyy suu, ovat näkyvissä. Lisäksi voi näkyä nenän aiheita.

Kehitys on voimakasta. Ruoansulatusjärjestelmä ja hengityselimistö kehittyvät jatkuvasti.

:heart: Voi sitä pientä ihmettä :)
 
Viimeksi muokattu:
Josefia Juu, e i tarvinnut kauaa odotella. Tuota noin... Mulla on nyt kaiketi 6+5 (en muistanut ihan tarkalleen menkkojen alkamispäivää...) niin silloin on jotain 7-9 väliin. Täällä pääsee np 8-11 vkojen välissä.
 
Hinta riippuu ilmeisesti pääkaupunkiseudun Mehiläisestä tai ihan lääkäristä. Mulla maksoi lähemmäs 200e ja Kela-korvauksen jälkeen 150e.

(.) Oireista naaman finnitauti alkaa helpottaa. Rinnat on enää hyvin vähän kipeät. Vatsassa ei juurikaan oireita, olo hyvin normaali. Ruoan jälkeen on usein tosiaan semmoinen olo, että joutuu pohtimaan, että oksettaisko. Jollain muulla oli samaa. Ja välillä kahvin tai ruoan ajatteleminen saa huonon olon aikaan, mutta sitten kuitenkin maistuu. Suht oireetonta elo on edelleen, mutta koska tuikkiva alkio näkyi kohdussa, uskon olevani raskaana.

Hyvin jaksoin jalkeilla ja vähän tanssahdellakin koko Flow-viikonlopun. Välillä siemailin siideritölkistä vettä. Onneksi seura oli myös vähäalkoholista.
 
Hellurei!

Vauvahaaveita: täälläkin mielenkiinnolla sitten odotellaan mitä siellä ultrassa näkyi =) muistahan tulla valottamaan asiaa meille :p
Samirja: Minulla ainakin on ruoan jälkeen etova olo.. Äskenkin söin pari leipää niin en ollu varma pitäskö suorilta vaan mennä vessaan. yök.! :x Onneks menee suht nopeesti kumminki ohi.

(.) Eka neuvola vasta joskus syyskuun puolen välin tienoilla! :headwall: Kai se täytyy käyä ensin siellä yksityisellä maksamas ittensä kipeeks, jotta näkee onko tuola masussa kaikki kondiksessa.. :) :heart:

Onko kenelläkään muuten kokemuksia Firkon F7 vaunuista? Itse olen niihin näin ulkonäöllisesti tykästynyt, mutta onko ihan pilipali juttu kun niin "halpa" ??

Löllöttelijä & Pallero 4+6 (kai) :heart: :D
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta! :heart:

Mä oon ollut nyt vähän taka-alalla.. Juuri äsken oli varhaisultra ja voin sanoa, että jännitti! Sydän hakkasi varmaan toista sataa.. mutta.. :) Yksi sikiö, 1cm:n pituinen, sydän sanoi viuhviuhvih.. Laskettuaika menisikin nyt näillä näkymin maaliskuun 31.pvä, mutta täällä mä meinaan notkua. :D

Toi varhaisultrakäynti maksoi mulla muuten 80 euroa, hinnoista kun on ollut puhetta. Onkos teillä muuten ollut miehet mukana/otatteko miehet mukaan? Mä otin mun miehen mukaan ja olihan se tosi herkkä hetki molemmille, kun näki miten siellä kohdussa oikeasti joku köllötteli.. Tuli ihan itku silmään.. :´) :heart:

Muille jännäilijöille pidän peukut pystyssä!!

Melissa ja Hippu 7+2
 

Yhteistyössä