****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

LS jaksamisia :hug:
Ja tervetuloa uusille!

ON: Lievää pahoinvointia ilmassa, muttei sen kummempaa. Yksi etappi saavutettu kun tänään poksuu 5+0. Sen kunniaksi varaan tuon varhaisultran ja pyydän siskoa lähettämään dopplerin vaikkei sillä vielä mitään kuulukaan... :LOL:

M1n1 ja Toivo 5+0 poks
 
Tervetuloa uudet mukaan :wave:

Tulipa nukuttua hieman huonosti, liekö täysikuusta johtunut :) Eilen piipahdettiin kaveripariskunnan tupareissa, mukavaa oli ja tuli taas syötyä oikein urakalla! Ens viikolle on paljon ohjelmaa tiedossa (ei kuitenkaan niin paljoa etteikö ehtis hyvin kaksplussailla:D), toivon että aika menee nopeesti sinne loppuviikon ultraa kohden :)

LittleStar: Miten siellä voidaan?

Ceali&Lilleri 6+4
 
Päätin, etten nyt käy täällä, kun tuntuu niin pahalta lukea tekstejä. Olisi niin ihanaa itsekin kirjoitella ihania raskausjuttuja. Mutta tulin nyt kuitenkin ja oli huojentavaa lukea teidän tsemppejä, kiitos muruset!! :heart: Te oikeasti olette mielessä, ettekä olleet minuakaan vielä unohtaneet! :)

En osaa vastata siihen, mikä tää miun tilanne on...:| Toisena hetkenä toivo vielä nousee, toisena hetkenä odotan vaan milloin tämä hulahtaa lopullisesti ja olen varma keskenmenosta. Eli päivät olen saanut olla ilman vuotoja, ei tipan tippaa eilenkään koko päivänä. Sitten illalla myöhään alkaa vuoto...:'( Kerran tuli se vaaleanpunainen vuoto, yksi lorahdus (jonka seassa oli vaaleita hippuja, kuin limakalvon muruja). Muuten on ollut tummempaa tai beigeä. Eilen illalla vuoto jäi niukaksi tuhruksi. Kertaakaan ei ole ollut hyytymiä tai runsasta vuotoa. Voi kun joku osaisi kertoa mitä tämä on!!?? :| Olen lukenut keskenmenon kokeneiden juttuja, ja monella se on mennyt juuri näin, että tiputtelee monta päivää ja sit vasta kunnolla rysähtää. Eli pelonsekaisin tuntein odotan milloin alan vuotaa kunnolla. Keskiviikkona se ultra, niin kai siellä jotain nähdään sit. Ellei ennen sitä tapahdu mitään radikaalia.

Onnea uudet tulijat plussista ja kovasti tarrasukkia kaikille! :heart:
 
Huomenta!

Kävin koiran kanssa kävelemässä aamulenkin ja olo oli kuin humalaisella, tosi kummallinen ja millään ei meinaa silmät pysyy auki. Nyt ensimmäinen päivä kun tämmöistä väsymystä on.. Eilen tein jälleen positiivisen testin, eli raskaana ollaan edelleen ;) :heart:
Sairastuin kevät-talvella masennukseen ja olen syönyt mielialalääkettä muutaman kuukauden, nyt kun sain tietää raskaudesta niin lopetin lääkityksen (oli ollut lekurin kanssa puhetta, että jos raskaaksi tuun lääkityksen aikana niin voin lopettaa), enkä ole varma onko silläkin osansa tähän väsymykseen... Muuten hyvällä fiiliksellä mennään! :D

LittleStar: Pidäthän meidät ajan tasalla mitä ultrassa selvisi ja muutenkin? Isot tsemppihalaukset!! :heart: :hug:
 
Heippa!!

En vielä oo lopullisesti kirjautunu teidän joukkoon,, vaikka mieli on kovasti tehny...
Torstaina tein testin ja se näytti plussaa, tosin haaleaa, mutta plussaa kuitenki. =) Täällä molemmat ihan fiiliksissä, sekä minä että mieheni...
mutta nyt tänään aamulla...
vessakäynnillä ilmaantuikin vuotoa. nyt sitte tietty pelottaa että enkö ookkaa raskaana vai meneekö kesken vai mitä?????? tää on hirveetä.
alussahan tässä mennään, laskuri näytti et la ois 14.4.
pitää hakea uus testi ku ies kotiutuu töistä. hieman olin epävarma testin tehdessä, kun se toinen viiva tosiaan oli tosi haalea. mutta kyllä mä sitte kuitenkin rupesin uskomaan raskauteen, kun ohjeessa luki että viivan vahvuudella ei ole merkitystä. nyt vaan ajatteen kokoajan että innostuin turhasta. :/ Mutta toivotaan parasta.

ja jos kaikki kääntyy hyvin, kirjaan sitten itteni listoille. =)
 
sm
LS: Älä vielä luovuta.

Itse olen onnellinen tästä raskaudesta, mutta torstaina tuleva ultra pelottaa, koska 2 edellistä raskautta on ultrassa (vkolla 14 ja 10) todettu keskeytyneen. Ei sykettä enää. Molemmilla kerroilla eka ultrassa kaikki on ollut hyvin ja syke näkynyt.
Viime päivinä on ollut aikamoista päänsärkyä ja migreenityyppistäkin, minkä omalla kohdallani luen huonoksi merkiksi. Yritän silti olla aktiivinen ja liikkua paljon.. edes silloin nämä negatiiviset asiat unohtuu.

Miten paljon te liikutte nyt alkuraskaudessa ja millaista liikuntaa? Oletteko muuttaneet liikkumista posit testin jälkeen?
 
Liikunta Esikoista odottaessani hölkkäsin 5 x viikossa, 6-10km lenkkejä aina rv 28 asti, jonka jälkeen kävelin tai pyöräilin 6 x viikossa tunnin mittaisia lenkkejä =)
Olin fyysisesti, sekä henkisesti erittäin hyvässä kunnossa silloin, raskausoireita mulla ei ollut silloin lainkaan, kivut alkoi vasta synnytyssalissa rv 37+4 :)

Jännityksellä odotan, että tuoko pikku-kakkonen tullessaan joitain oireita, vai meneekö tämäkin ihan siivillä.

rv 4+0
 
huppa: Nää vuotoasiat on aina niin arvaamattomia. Tuntuu, että mahdollisuus on 50-50. Joko viatonta/jostain luonnollisesta syystä johtuvaa tai sitten se pahempi vaihtoehto. Kovasti tsemppiä sinnekin. Toivotaan , että meidän pienet pysyy kyydissä. Oon yrittänyt myös sitä ajatella, että jos tämä päättyy keskenmenoon niin silloin sillä pienellä ei ole ollut kaikki hyvin ja luonto hoitaa hommansa.

Nyt lupaan lopettaa tämän jauhamisen näistä surkeista asioista, se vaan unohtui ed tekstissäni mainita, että pelkoa lisää oireettomuuskin. Aiemmin ne oli selviä. Esim ennen vuodon alkamista jouduin käymään vessassa 1-2 yössä, nyt sekin hävinnyt. Helposti nukun yön ilman vessahätää. Olisihan se ollut luottavaisempi olo, jos oireet olisi jatkuneet. No, pahoinvointia ehkä vielä vähän.
 
Nyt on alkanut ilmenemään heikotuksen tunnetta jos ei ole vähään aikaan syönyt. Kävin kaupungilla ja tuli heikko olo, söin pari karjalanpiirakkaa ja johan helpotti. Esikoisesta ei ollut tämmöstä..

Te joilla on ennestään lapsia: Onko teillä ollut erilaisia odotusaikoja vai onko mennyt saman kaavan mukaan kaikilla lapsilla? Ittestä tää koko odotus tuntuu jotenkin ihan erilaiselta kun esikoisesta...
 
Vuodoista kärsiville :hug: toivotaan et vuodot loppuu ja pienet pysyy matkassa!
Mulla oli esikoista odottaessa vuotoja joiden syyt ei koskaan selvinneet mut raskaus meni hyvin ja terve poika syntyi yliaikaisena keskenmenopeloista huolimatta =)

Erilaisista odotusajoista : mulla on kokemusta siinä mielessä et esikoinen on poika, painoa tuli raskausaikana melkein 20kg, kokoajan oli nälkä ja väsymys vaivasi. Silloin oli myöskin pinna kireällä ja mielialat heitteli.
Seuraava lapsukainen taas oli tyttö. Raskausaikana olin tosi energinen, olin töissä viime metreille asti kun mistään ei kolottanut, väsymys ei vaivannut jne. Ruokahalu oli huono ja pahoinvointiakin oli ilmassa, painoa tuli reilut 8kg koko raskausaikana, mielialakin oli yllättävän tasainen näin tempperamenttiselle ihmiselle.
Nyt tämä kolmas alkanut raskaus taas on jotain noiden kahden väliltä.. viikot on ihan olemattomat joten vaikea toisaalta tässä vaiheessa verrata.. ja kun nyt tilannekin on toinen kun tytär tässä vieressä on vasta puolivuotias eikä anna mun nukkua riittävästi niin kun tuo 4,5vuotias esikoinen antoi viime raskaudessa.. Mutta siis.. väsymys vaivaa, pahoinvointiakin on ilmassa, pinna on kireellä kun mielialat vaihtelee.. jostain syystä on poika olo mut tiedä sitten =)
 
Avokado: No mä vähän täs olen miettinyt, et mahtaako mulla olla poika tulossa. Tyttöä odottaessa olin nimittäin kans tosi energinen ja söin kevyesti. Nyt voisin syödä joku 10 pihviä, silti on nälkä. Ja koko ajan väsyttää. Painokin nousee niin et huh huh... Saas nähä sit!
 
LS:lle ja muille vuodoista kärsiville: toivotaan onnellista raskauden jatkoa! Ja tsemppiä, odottelu mitä tuleman pitää, on varmasti erittäin stressaavaa. :|

Meillä esikoinen on tyttö ja kuopus poika. Kakkosesta maha repes esiin ihan toista vauhtia kuin esikoisesta sekä perusruoka maistui... liiankin hyvin... tulikohan noin 15 lisäkiloa. Esikoisesta vatsa oli kompakti, mutta vatsalihaksenikin oli ihan toisessa kunnossa ja painoa tuli kymmenisen kiloa sekä makeampi maistui. Nyt tuntuu makoinen maistuvan, mutta en siitä vielä mitään johtopäätöksiä vedä, koska perusruoka alkoi kakkosraskaudessa maistumaan vasta raskauden ollessa jonkin verran pidemmällä. Katsellaan, rakenneultrassa tuo todennäköisesti selviää... =)
 
Moikka kaikille, uskaltaudun seuraanne viikon sivusta seuraamisen jälkeen! Eli esikoista odotellaan La 16.4. sairaalana TYKS. Taustalla 02/11 tm ja 05/11 KM joten pelonsekaisin tuntein tässä mennään.

Oireita on, päälimmäisenä jatkuva vilu, vessassa juokseminen ja kesto nälkä. Huono-olo tulee helposti jos edellisestä ruokailusta muutama tuntu jo aikaa. Hieman menkkamaista jomottelua vatsassa mutta se jo lähes loppunut. Niin ja nännit on tosi kipeet, rinnat ei niinkään.

Voimia kaikille vuotojen kanssa taisteleville:hug:

Anazu+ DaCapo 4+6
 
Hei vaan! Tervetuloa uusille :flower: ja oikein paljon tarrasukkia vuodoista kärsiville!

Tänään on kyllä ollut niin saamaton päivä, mitään ei saa aikaiseksi eikä jaksa edes alkaa tekemään mitään. Pakolliset kuviot vain.

Odotuksista 4 lapsen ja muutaman keskeytyneen raskauden jälkeen ainakin minulla kaikki olleet ihan samanlaisia. Jppa keskeytyneet, alkaneet "normaalisti" kunnes alkoi vuoto. Ainoa lisänevä oire on aikaisemmin alkava selkäkipu. Ja väsy. Muuten mulla menee käytännössä oireetta, menkkojen poisjäänti ainoa oire mistä voi päätellä olevansa raskaana. Tosin synnytykset ei sitten ole ihan helpoimmasta päästä, että kait sitä sitten jollainlailla tarvitsee osansa kuitenkin kärsiä.

Huomenna vois soittaa neuvola-aikaa. Samalla tarvii soittaa ajat noille 2 pienellekin.

Päivät matelee.. onneksi ystis kävi piristämässä :)

Peppi ja Iines 6 ja jotain..kait :)
 
Liikunta: Toki olisi hyvä enemmänkin semmoista harrastaa, mutta olen kovin laiska ja mukavuuden haluinen ihminen, enkä siis ole liikunnasta saanu niin hyvää fiilistä että jaksaisin kovin säännöllisesti perseeni penkistä nostaa, mutta tsemppaan koko ajan :D Keskimäärin liikun siis jonku 3 kertaa viikossa, pyöräilen melkein päivittäin, mutta son semmosta kauppareissua tms, ei hikilenkkiä.. :D
Onko muilla menkkamaisia mahakipuja, etenkin levossa tuntuu tulevan päivittäin.? Nykyään jo vähän vähemmän mut heti plussauksen jälkeen oli niin kipee maha et olin jo varma tän raskauden olleen siinä.. :confused:
Paljonko maksaa ultraus yksityisellä? =)

Vauvaliimaa ja tarrasukkia meille kaikille mahoton!! :heart:

Löllöttelijä & Pallero 4+5 :heart:
 
Noniin

Ensin halaus kaikille vuotojen kanssa painiville. Se on NIIN inhottavaa.

Ja sitten vähän itsestäni. Elikkä itse olen 30v. Ja lapset 7v ja 4v. Kaikki kevään lapsia. Meillä ehtii 5v synttärit olla juuri ennen vauvan syntymää ja 8v. synttärit on sitten vähän vauvan jälkeen.

Olo. Musta tuntuu et nyt se pikkuhiljaa alkaa. Siis se olo :/ Koko ajan ellottaa. Näin myös aiemmissa raskauksissa, mutta mielestäni silloin alkanut vasta viikolla 6 suunnilleen, paitsi kesken menneessä kaksosraskaudessa alkoi heti. Ja älytön väsy. Mutta kyllä tämä tästä. Kyllä tämän kestää, kun tietää mikä palkinto oottaa. Mulla on molemmat raskaudet ollu supistusherkkiä ja olen loppuraskauden ollut kotona. Saa nähdä miten nyt käy. Maananaina ajattelin soittaa neuvolaan. Varhaisultraan en ajatellut mennä. Odottelen sitä niskapoimu-utraa. Tiettyhän vois terkan kans neuvotella aiemman km:n jälkeen olevasta pelosta, josko päästäis mut TK:n ultraukseen.

YÖK. Nyt en voi enää istua. Pakko mennä maate. Palataan.

Kultakurkku 4+5
 
sm
Kiitos Tanya ja Löllöttelijä vastauksista.
Piditkö Tanya raskauden aikana jotain sykerajaa liikkuessasi?
Olen pohtinut tietysti edellisten huonosti päättyneiden raskauksieni takia tätä liikunta asiaakin... voisiko siinä olla syy, lähinnä korkeasykkeisessä lajissa.. Tosin tiedän että monet juoksevat, ratsastavat ja käyvät jumpissa normaaliin tapaan raskaudesta huolimatta ja toki synnytyksessä ja varsinkin siitä palautumisessa hyvästä yleiskunnosta on hyötyä. Omassa olossani olen huomannut, että liikkuessa ei ole pahoinvointia ja jaksaminen on parempaa. Tosin liikkumaan lähteminen on työläämpää... useammin tunne ettei huvita/jaksa. Omassa tapauksessani parempi kuitenkin treenata kuin maata sohvalla.
 
Viimeksi muokattu:
Odotusajoista kaksi onnistunutta ja kaksi kesken mennyttä ja kaikki olleet ihan samanlaisia (paitsi se toinen keskenmennyt joka oli alkuraskauden keskenmeno eli oireeton). Mut huonot olot alkaneet rv 6+ ja ihan samanlaiset mieliteot on olleet ja mulla siis poika ja tyttö.

Löllöttelijä mulla on ollut kaikissa raskauksissa menkkamaisia kipuja ja nyt niitä on ollut aika paljonkin. Ehkä vähän helpottaneet nyt kun kuus viikkoa on täynnä.

(.) huh työpäivä takana. En tiedä tästä olosta et onko huono olo vai ei, vai närästääkö vai mitä. Just söin ja taas on nälkä, mutta kun söin niin tuntu et maha oli ihan täynnä eikä maistunut.. Ota nyt sit selvää tästä :D

Chammpis ja Martta 6+2
 
Champion: täällä myös etenki ruoan jälkeen ei tiedä onko olo huono,hyvä onko maha täys vai hirveä nälkä taas.. Ärsyttävää :D

Jos sitä laittais nukkumaan kun kovasti väsyttää, huomenna soittoa neuvolaan eikä jostain syystä yhtään nappaa :|
 

Yhteistyössä