Öööö, kyselin jo eilen kuumeesta täältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nonih, nyt tuli viestiä päivystyksestä. Ei tiedä kuinka kauan vielä menee. Likka kuulemma tosi väsy ja ovat labrajonossa. Pissa- ja verinäyte pitäis saaha ja sit takas lääkärille. :(

Hyvä kun menitte lääkäriin lapsen kanssa. Se voi olla mikä tahansa vakavampikin "tauti".

Meidän kahdella lapsella on ollut aikoinaan verenmyrkytykset pneumokokki bakteerin aiheuttamana. Ainoa oire oli korkea kuume. Kuumelääkkeellä laski vain hetkeksi. Kuume oli yli 40. Sairaalassa ottivat pissatestit ym. tavalliset testit pois sulkien ne. Löytyi siis pneumokokki sepsis. Ja mä vein jo lapset sairaalaan vrk:den kuluttua kuumeen alettua. Ihan siksi kun lapset eivät jaksaneet leikkiä, olivat velttoja ja erittäin väsyneitä. Molemmat sairastivat eri aikaan ja eri ikäisinä sen.

Mutta voihan se olla myös vain tavallista kuumetautia, mitä on ollut PALJON liikkeellä tänä vuonna. Viikon kestävää. Se kävi myös meillä lapsissa ja itsessänikin.

Mitäs teidän tytölle kuuluu?

Nyt mua vasta jännittääkin. Jos kerran tyttö on ihan väsähtänyki vaikka nukku kunnon päiväunet ja ilmeisesti mennessä autossakin kun matkaa tosiaan on yli 60 km suunta.
Mitähän tästä vielä seuraa :( Eivät kai ne nyt sairaalaan joudu jäämään? Miehellä alkaa työt aamu seittemältä ja minä 6 viikkosen vauvan kanssa täällä kotona ilman autoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Nyt mua vasta jännittääkin. Jos kerran tyttö on ihan väsähtänyki vaikka nukku kunnon päiväunet ja ilmeisesti mennessä autossakin kun matkaa tosiaan on yli 60 km suunta.
Mitähän tästä vielä seuraa :( Eivät kai ne nyt sairaalaan joudu jäämään? Miehellä alkaa työt aamu seittemältä ja minä 6 viikkosen vauvan kanssa täällä kotona ilman autoa.

Voi toki joutua jäämään, jos on vakavammasta kyse. Pissatulehduksessakin joutuu jäämään. Meidän tapauksessa (verenmyrkytys) olivat molemmat lapset vuorokauden vain. Saivat antibioottia suoraan suoneen ja viikon kuuri sitten kotiin.

Käsittääkseni pissatulehduksessa ollaan kauemminkin ainakin sen 3vrk. Muistelisin mitä kaverin lapsella oli...

Toivotaan parasta! ja paranemisia neidille!

Kyllähän se korkea kuume jo itsessäänkin väsyttää. ja sitten jos sattuu vaikka olemaan tulehdusta jossain vie sekin voimia. Mutta eiköhän se siellä nyt selviä. Jos on jostain tulehduksesta kyse niin saa varmasti lääkekuurin... Joka aika nopeasti alkaa yleensä tepsiä.

Meillä lapsella oli kerran todella korkea kuume eikä muita oireita. Vietiin lääkäriin ja siellä todettiin tulehdusarvojen olevan koholla, mutta mitään syytä sille ei koskaan löytynyt. Tulehdusarvoja seurattiin ja ne laskivat kuumeen myötä. Ilmeisesti joku virus oli.

Jos noin kova kuume ja lapsi väsynyt, ottavat yleensä ainakin yön yli seurantaan ja nesteytykseen... Jaksamista kotiinkin! Meillä nosti kovan 3 pv:n kuumeen parvorokko, ja vasta kun kuume hävisi, tuli iho-oireet..

Voi kun odotan heitä jo kotiin. Että saisin tietää mikä on. Kysyin mieheltä et mitä lääkäri veikkas tai oliko se huolissaan mut ei oo tullu vastausta. Toivottavasti ovat edes labraan jo päässy.

Tytöllä oli reilu vuos sitte pissatulehus eikä kyllä joutunu osastolle sen takia. Antibioottikuurin sai ja sillä meni ohi.
Elkää nyt pelotelko mua :(

Mun tytöllä on kans pienempänä ollut useampikin pissatulehdus (tyttö nyt 3v) eikä kertaakaan olla oltu sen asian takia osastolla. Aina vain saatu antibiootit ja sillä menny ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
Tytöllä oli reilu vuos sitte pissatulehus eikä kyllä joutunu osastolle sen takia. Antibioottikuurin sai ja sillä meni ohi.
Elkää nyt pelotelko mua :(

Mun tytöllä on kans pienempänä ollut useampikin pissatulehdus (tyttö nyt 3v) eikä kertaakaan olla oltu sen asian takia osastolla. Aina vain saatu antibiootit ja sillä menny ohi.

Juu, mun kaverin lapsella se pissatulehdus tais nousta munuaisiin asti, siks kai joutuivat jäämään osastolle..

Tuli taas viesti mieheltä. Neiti on kuulemma niin väsyny ettei meinaa pysyä enää hereillä :(

Kyllähän se korkea kuume väsyttää, ei se nyt sinällään ole kauheen huolen aihe. Virustaudeissa yleensä on juuri korkea kuume ja viruksiinhan ei ole parantavaa lääkettä. Mut jos kotona ei ole esim. pronaxeenia, niin hyvähän se on resepti saada. Kaikkien kannattaiskin pyytää jollain lääkärikäynnillä ko. lääkkeen resepti ja ostaa sitä kotiin jo varulta tällaisia tapauksia varten. Tai pitää kotona varulta Burana -suppoja, ne kun laskevat myös tehokkaammin kuumetta ja tulehduskipulääkkeenä nujertavat sitä tulehdustakin =)

Mies soitti. Ovat tulossa kotiin. Täällä ei mikään apteekki tähän aikaan enää päivystä, oli saanu tuolta mukaan muutaman supon ja pari annosta pronaxenia. Pissanäytettä ei ollu suostunu antamaan, sen vien paikalliseen tk.hon huomenna aamulla. Pikatestillä oli tulehusarvot ollu koholla, tarkkoja tuloksia ois joutunu oottamaan vielä ainaki tunnin. Huomenna sitte pitää olla taas yhteydessä tuohon samaan lääkäriinkin.
Tyttö oli kuulemma sen verran hyvä vointinen ettei tarvinu suoraan jäädä osastolle. Mies sano että todella kuuma koko tyttö ja tosi väsyny. Ei paljon rupattele kun yleensä puhuu ku papupata.
:(

No niin... Hyvä, että pääsevät kotiin. Saapa nähdä sitten, mitä siitä huomisesta pissanäytteestä selviää. Siis että onko tulehdusta. Toivottavasti kuume laskee pian. Pikaista paranemista tytölle!

Pikaista paranemista! Menkää kuitenkin heti taks, jos tytön kunto alenee, ettei siis jää kotiin jos rassukka tosi heikossa kunnossa. Ei se lääkärissä käynti tarkoita, ettei sinne uudelleen voisi mennä, jos siis hätä tulee. Toivottavasti kuitenkin menee parempaan ja alkaa tervehtymään!

Sain sitä pronaxenia menemään kun laitoin lusikkaan ihan pikkusen kerrallaan. Sit ain hörppy limua päälle ennen uutta kuormaa. Ja kovat kehut.
Neiti piristy huomattavasti kun tuli kotiin, oli ihan kuin erityttö kuulemma. Söi vesimelonia, sipsiä ja joi limua sekä söi yhden kalkkunanakin :) Jaksoi leikkiä, hoitaa nukkeja, käytiin suihkussa, nauroi, väritettiin kuvia ja äsken kun meni sänkyyn niin luettiin unisatukin ( kahteen päivään ei ole jaksanut satua kuunnella ). Kuumetta oli sairaalasta tullessa vielä 39,4. Nyt oli enää 37,7 :)
Nyt kun vaan saan vauvan yöunille niin nukun itsekin, ihan väsy :)
Kiitos taustatuesta :)

Yhteistyössä