Oonkohan mä nyt ihan kauhea kummitäti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä vastasin siihen ketjuun, kun sen aloittaja kysyi, onko 50 euroa riittävä, että mun milestäni on ihan riittävä ts ei tarvitse antaa yhtään enempää. Vähemmänkin voisi antaa, mutta sitä taas ketjun aloittaja ei kysynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun laitan kaikkien viiden kummilapsen joululahjoihin 10-20e? Tuohon yhteen ketjuun viitaten, kun joistakin 50e on sopiva summa, 20e vähän...

Mä oon aina ollut sitä mieltä, ettei missään lahjassa euromäärä ole se mikä ratkaisee, vaan lahjan sopivuus saajalle, ja se kuuluisa idea.

Mulle ainakin on yx hailee mitä lahjat maksaa ja saako lapset edes niitä kummeiltaan.. Kun sit taas vihaan kummeja , jotka ilmestyy lapsen elämään silloin kun on ns "pakko", eli siis heidän mielestään pakko. Harvassa ne kummit joita lapset oikeesti oppii tuntemaan, mikä mun mielestä olis paljon tärkeempää kuin ne lahjat. :(

Meillä sit varmaan on toisella huonot kummit, toinen on ostanut yhden lahjan, toinen ei yhtään, poika täyttää 2v.
Miksi minun pitäisi velvoittaa joku työntämään viimeiset pennoset johonkin lahjaan, varsinkin kun kummilla on itselläänkin useempi lapsi..

Minusta ajatus on tärkein ei se summa millä laittaa tai ostaa,ja mielestäni toi 50e on tosi paljon,hyvä kummitäti sinä olet. Mulla on sellanen kummityttö jonka äiti soittaa aina jouluna ja synttärinä että xxx haluaa sitä ja sitä ja yleensäkin mitä se haluaa on hirmu kallista enkä minä raski sitten laittaa mitään tai on mulla sitten semmonen periaatekki että kun soitetaan ja kerjätään niin en laita periaattessakaan mitään ja kyseinen kummilapsi on jo 16v. Tykkään ite miettiä ja hunteerata mitä laitan kellekki niin onpahan ainakin ajatuksella ostettu ja laitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Miksi minun pitäisi velvoittaa joku työntämään viimeiset pennoset johonkin lahjaan, varsinkin kun kummilla on itselläänkin useempi lapsi..
Ei tietenkään tarvitse =) Sitäpaitsi jokaisen pitäisi ihan itsekin tajuta, että varojensa mukaan on jokaisen elettävä. Toinen voi laittaa kummilapsensa lahjaan 2 euroa ja toinen 200 euroa eikä kaikkien tarvitse tehdä just samalla tavalla kuin mitä muut tekee.

No et oo. Me ollaan aatelu kun kummityttö vähän vielä kasvaa niin aletaan tavaralahjojen sijaan antaan elämyksiä...pikku reissuja, uusien asioiden kokeiluja tms.

mutta miehelläni on, sitä kautta myös kummilapsi on melkein kun "omani" siis kummilapsena.
jos minä löydän hyvän lahjan, ja vaikka se maksaisi vain 2 euroa niin en jää ajattelemaan hintaa. minä en anna mieheni ostaa kummilapselleen yli 20 maksavaa lahjaa. mielellään ei menisi yli 15 euronkaan.

tulipas muuten viime joulu mieleen.

Ostin miehen kummilapselle joululahjan, illalla tyttö pisti viestiä ettei tykännyt lahjastaan vaan olisi halunnut kauhuleffan.

Tänä vuonna en päätäni vaivaa, saa mieheni itse huolehtia kummilapsensa joululahjasta.

Yhteistyössä