oonko mielestänne liian ylisuojeleva 6vuotiaani kanssa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kaveri ainakin väittää niin.
Oltiin kaverin kanssa sovittu salille menosta tänään.
Mies kuitenkin joutui yllättäen työmatkalle ja en kyllä uskalla jättää just 6v täyttänyttä poikaa siksi aikaa kun olemme salilla yksin kotiin.
Kaverini olis sitä mieltä, että kyllä noin "iso" lapsi pärjää 1,5-2 tuntia yksin kotona.
Poika ollut tähän mennessä pisimmillään n 10min yksin, kun olen hakenut pyykkituvasta pyykkejä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27771932]Kaveri ainakin väittää niin.
Oltiin kaverin kanssa sovittu salille menosta tänään.
Mies kuitenkin joutui yllättäen työmatkalle ja en kyllä uskalla jättää just 6v täyttänyttä poikaa siksi aikaa kun olemme salilla yksin kotiin.
Kaverini olis sitä mieltä, että kyllä noin "iso" lapsi pärjää 1,5-2 tuntia yksin kotona.
Poika ollut tähän mennessä pisimmillään n 10min yksin, kun olen hakenut pyykkituvasta pyykkejä.[/QUOTE]

niin ja kaverilla ei ole itsellään lapsia.

"Vieras"
Jos lapsi ei itse halua jäädä yksin, niin en jättäisi minäkään! Meillä on ollut lapset aina tosi arkoja jäämään yksin kotiin. Nyt isoina kyllä jo jäävät itekseenkin! ;) Lapset vaan on erilaisia.

Mun mielestä ei yhtäkkiä kannata jättää yksin. On se pari tuntia kuitenkin suht pitkä aika. Ja riippuu toki lapsesta muutenkin onko turvallinen olo olla yksin jne.
Ei kai se iästä ihan pelkästään ole kiinni kuka voi olla itsekseen kotona...

"Vieras"
No jos ei koskaan oo ollu yksin niin ei kannata sloittaa kahdesta tunnista. Mutta kevään ja kesän aikana kannattaa alkaa harjotella sitä yksinoloa ja itsenäistä liikkumista ulkona, kuitenkin ilmeisesti kouluun menossa syksyllä?

"vieras"
[QUOTE="vieras";27771937]niin ja kaverilla ei ole itsellään lapsia.[/QUOTE]

Outo kaveri sinulla, ei aikuisena pärjää yksin salilla :D

Ei noin pientä lasta kyllä jätetä yksin kotiin.

• Tykkää
Reactions: Naene
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";27771967]No jos ei koskaan oo ollu yksin niin ei kannata sloittaa kahdesta tunnista. Mutta kevään ja kesän aikana kannattaa alkaa harjotella sitä yksinoloa ja itsenäistä liikkumista ulkona, kuitenkin ilmeisesti kouluun menossa syksyllä?[/QUOTE]

Meillä tokaluokkalainen ei ole vielä ollut yksin kotona kahta tuntia, iltapäiväkerhossa käy. Sinne ja muihin koulun jälkeen oleviin harrastuksiin kulkee kaverin kanssa. Ei ole arka, muttei ole vaan ollut tarvetta jättää yksin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27771976:
No et ole ylisuojeleva. Omianikaan en ole 6-vuotiaana yksin jättänyt, eikä sen ikäisen tarvitse vielä pärjätä yksin. Kysys kaverilta että mitä ihmettä varten koulujen ip-kerhot sitten on?
Ei iltapäiväkerho tarkoita ettei lapsi olisi yhtään yksin kotona. Kaikilta kun ei työpäivä lopu klo 16 tai 17.

Yhteistyössä