Oonko mie kohtuuton?

Ensin taustatietoja: meillä molemmat minä ja mies ollaan töissä. Minun työaika 8-16 ja miehen 11-19. Minulla aina viikonloput vapaat, miehellä yleensä yksi arkipäivä ja sunnuntai vapaat, lauantait töitä klo 9-16. Eli perheen yhteistä aikaa meillä on tosi vähän.

Kesälomatkin meillä on eri aikaan. Miehen loma (3vkoa) alkaa kahden viikon päästä. Jo aiemmin on sovittu, että mies menee lomansa keskimmäisenä viikonloppuna kavereidensa kanssa mökille. No nyt ois sitten lähdössä myös ensimmäisenä viikonloppuna mökkeilemään. Tarkkoja päiviä en tiedä, mutta tuolloin on perjantai-iltana meidän ekaluokkalaisella kesän avaus ja lauantaina sitten pienimuotoinen kevätjuhla ja todistusten jako. Mie oon nyt sitten aika näreissäni tästä, mutta onko mulla siihen oikeus? Niin kovasti on vaan odottanut, että miehen loman aikaan olis edes vähän enemmän aikaa olla yhdessä, mutta taitaa olla turha luulo :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:12 Jaanuska kirjoitti:
Jos ois tuo tilanne niin vaatisin miestä vaihtamaan lomalle lähdön muuksi päiväksi
Meillä tuo ei vaan onnistu :/ Tästä tulee takuulla riitaa ja, jos mies jää kotiin, niin meillä on molemmilla kurjaa. Mutta kun mies lähtee mökille, niin vain mulla on kurjaa :( Ärstyttää vaan ihan suunnattomasti... mie en ymmärrä miks se yleensä ees kysyy minun mielipidettä, kun sillä ei oo mitään väliä kuitenkaan \|O \|O
 
Minä olisin vastaavassa tilanteessa sitä mieltä, että jompikumpi viikonloppu on sopivasti, etenkin kun yhteistä aikaa on vähän ja ainakin toinen sitä kaipaa. Jos mies siitä huolimatta menisi kumpanakin viikonloppuna, pitäisi myös ymmärtää, että kotiinjääneellä voi olla kurja mieli. Jos se ei haittaa häntä, niin se on sitten vähän ikävä juttu. Kertoo jotain prioriteeteistä.
 
no, itse olen sitä mieltä, että mies hoitaa sit sun lomalla sen lauantain vapaaksi. et saat itekin lomaa. ja kevätjuhlia tulee ja menee, pääasia et äiti on paikalla, eiks nii.. sanot ehdot, että jos meinaa mennä niin silloin senkin on joustettava. tuskin pomo siitä suuttuu et yhen lauantain vapaaks pyytää...
 
mam
Miten joku mies voi olla noin itsekäs, että perustaa perheen ja vaatii että saa viettää mökillä vielä kavereiden kanssa?! Aivan täysin eriasia olisi jos teille ei olisi lapsia!! Vitsi mikä SIKA.
 
Et ole kohtuuton. Sano miehelle että hän pahoittaa lapsen mielen ja siinä samassa sinun mielen jos lapselle tulee paha mieli siitä ettei isä halua tulla kevätjuhlaan.
Joku sanoi että kevätjuhlia tulee ja menee.. niin tietysti mutta huomattavasti harvemmin kuin mökkiviikonloppuja kavereitten kanssa.
 
ei nyt suora vasaus tohon kysymykseen, mutta mä antasin ukon mennä mieluummin mökilleen, jos vaihtoehtoina olis, että se sit olis kotona ja lapsen juhlassa, mutta olis siellä hapan naamana ja hampaat irvessä. ei sellaisesta isästä lapsikaan nauti. kyllä mä keksisin lapsen kans niin paljon kivaa, ettei se isän puuttumista huomaiskaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 13:13 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
ei nyt suora vasaus tohon kysymykseen, mutta mä antasin ukon mennä mieluummin mökilleen, jos vaihtoehtoina olis, että se sit olis kotona ja lapsen juhlassa, mutta olis siellä hapan naamana ja hampaat irvessä. ei sellaisesta isästä lapsikaan nauti. kyllä mä keksisin lapsen kans niin paljon kivaa, ettei se isän puuttumista huomaiskaan.
Onhan se tietysti näinkin, mutta minä alan olla niin puhki tähän arjen pyörittämiseen yksin, että ois vaan kiva joskus olla yhtä aikaa kotonakin. Mie oon joskus miehelle sanonutkin, että hommaan itselleni "seuramiehen".. sellasen joka jaksaa ihan vaan olla ja jutella minun kanssa =)
 

Yhteistyössä