Oonko mä ainut joka ei paskonut synnytyksessä? :O

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Minä tiedän, että on tullut yhden kerran seitsemästä, että ei tule joka kerta. Olen kysynyt mieheltä, ja ainoa kerta kun on tullut, mies ei ollut paikalla mutta kätilö sanoi, että odotas vähän niin hän siivoo nämät ennen ku ponnistat vauvan maailmaan.

HÄH
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä on täällä jauhettu jo 2 päivää ja joillekkin on todella vaikea ymmärtää ettei jokaisella tule paskaa synnyttäessä.

Otin peräruiskeen ja istuin yli tunnin paskalla sen jälkeen, kun jäin aina wc:seen odottamaan että tuleeko sitä tavaraa vielä ja sen jälkeen en enään syönyt mitään joten suoli oli todellakin _tyhjä_ kun menin synnyttämään.

Kätilönä oli kaiken lisäksi hyvä ystäväni, jonka kanssa olen voinut jutella synnytyksestäni ihan työajakin ulkpuolella ja sitä paskaa kun ei tosiaan tullut.

Ens kerralla pitää vissiin paskantaa oikein kunnolla siihen pöydälle..
En jaksa koko vitjaa lukea, mutta et ole ainoa. Mulla oli minuutin kestänyt syöksysynnytys, eikä tosiaan alapäästä tullut muuta kuin vauva. Kävin ennen synnytystä "asialla".

visitor
1.kerralla tuli ihan kunnolla ja nöyryytys oli henkeä salpaava,,esikoinen ja synnytys alko vauhdilla ja eteni nii vauhdilla että ei ruiskeita ajateltukkaan. oli helvatun kuumakesä ja sielä huoneessa oli sairaan kuuma,,ja kätilö sano sille jollein apparille että ava ikkuna ÄKKIä,,jeesus että oli kauheeta. 2 muulla kertaa saanu ruiskeen mutta still jótain ne sielä pyyhiskeli,,,,

toinen kätilö
Eipä sitä jäädä kummastelemaan, mutta sanotaanko vaikka että 60% tapauksissa tulee kakkaa, 40% ei... jos suoli on kunnolla tyhjentynyt ennen synnytystä niin ei välttämättä tule mutta jos siinä suolen loppupäässä tavaraa on niin se väistämättä puristuu esille/ulos vauvan pään laskiessa alas ja ulos, sen verran koville se puristaa sitä peräsuolta lyttyyn että jos siellä jotain on niin se myös ulos tulee.

Kakkanenlakana2009
synnytin molemmat lapseni boliviassa, metsässä...jostain syystä pahanhajuinen kakka tuli emättimestäni ja lapseni haisivat kuin viron naisen erotettu kondylooma.

ertj
YLEENSÄ ÄITI EI EDES TIEDÄ PASKONEENSA ;D äidit hyvät. Turha monien sanoa et en mä ainakaan ;). Olen alalla ja itse synnyttänyt ja vaikka kuin ois suoli tyhjennetty, monesti puristuu väkisinkin esiin edes tahnaa hiukan ja kätilön työ on huomaamatta pyyhkiä se sillä alupaperilla joka on alla. Ei niitä teille mainosteta. ;)

En ainakaan tiedä kakkineeni, mut mä olinkin istunut tyyliin viimeiset 1,5 vrk vähän väliä ripulilla.

Synnytyksen jälkeen tuli sellainen tunne, että litroittain nestettä valui jalkojeni välistä. Olinkin todella huolestunut, oliko pidätyskykyni kadonnut tyystin vai vuosinko ihan sairaasti verta, ja kysyin kätilöltä. Mutta ei sieltä tullut MITÄÄN. Outoa miten se oma tuntoaisti petti niin totaalisesti. :eek:

Hemulitäti
En saanut ruisketta ja en tiedä kakasta. Olen ollut siinä uskossa, että kakkaa ei ole tullut, mutta tarkemmin ajatellen en todellakaan osaa sanoa. Ei sitä ainakaan missään papereissa lue :D.

äitix4
Neljästi olen synnyttänyt mutta en osaa sanoa onko tullut paskaa vai ei. Luultavimmin niissä missä ehdin saamaan peräruiskeen niin ei, muista en osaa edes arvella. Toisesta reiästä tulee verta ja lapsivettä jne niin mistä sitä voi tietää mitä sieltä toisesta reiästä samalla tulee. Onko sillä jotakin väliä? Kätilöt on siihen tottuneet ja kaikki tullut törky siivotaan huomaamatta pois. Mulle on ainaki ihan sama kuhan vauva tulee terveenä ulos.

Mä en usko, mies ei (kai) tiedä enkä viitsi kätilöllekään alkaa enää soittelemaan. :xmas: En tosin usko että mies sanoisi vaikka tietäisikin, ei puhuta noista meillä. Eikä se sitä paitsi siellä jalkopäässä ollut vaan pysyi tiukasti pääpuolella käskyn mukaan. ;) Käynnistyksessä kesti niin pitkään että ehti kaikki tarpeelliset asiat hoitamaan moneen kertaan ennen ponnistusta.

vieras
Tuli mieleen, että ei ne miehetkään välttämättä halua sanoa, jos sitä kakkaa tuli. Ajattelevat että parempi olla sanomatta, niin ei äiti skitsoa turhaan sen takia.

Kakkija
Mulla oli hirveä synnytys kun ei kätilö ehtinyt auttelemaan ja lopulta tuli hirveä kiire. Ei kun ponnistamaan. Sitten kätilä vielä sanoi kun kaikkeni yritin että "No nyt sieltä tulee kakka"! Arvatkaa vaan oliko kivaa..

Yhteistyössä