Alkuperäinen kirjoittaja äiti kans:
Äidin se pitäisi juhlimaan päästä! Äitihän siinä kovimman työn tekee koko hommassa (ainakin yleensä!!) Voi sitä lasta muutenkin juhlia kuin ryyppäämällä! Meillä miestä ei edes kiinnostanut moinen touhu, mutta enpä olis minäkään päästänyt! Minusta tuoreen isän kuuluu tehdä jotain ihan muuta kuin ryypätä! Olen varmaan tiukkapipoinen, mutta ihmetelkääpä te sitten kun miehenne on juoppoja jne. eikä kunnioita pätkääkään mitä sanotte! Eihän siinä lupaa toiselta kysytäkkään, vaan mielipidettä miltä toisesta tuntuu JOS lähtisi! Yhdessä ne pelisäännöt sovitaan! Entä ne joiden miehet ei "kysy lupaa" ne menevät vaan eivätkä kysy mitään. Onko se sitten reilua ja onko muija silloin tossun alla? HEtikö mies on tossun alla jos ajattelee myös toisen tunteita??? Ja mies on sitten heti ihan reppana jos ajattelee muutakin kun kavereita ja kaljaa!? Hohhoijaa.....
Ja istenhän se parisuhde toimii! Ihmetelkää muut sitten kun tulee ero: "Se aina vaan lähti kavereittensa kaa kaljalle ja mä jäin lapsen kanssa yksin kotiin hoitamaan lasta ja tekemään kotihommat ja seuraavana aamuna sillä oli kauhee krapula jne..." Ei tartte tapella kun kerran yhdessä sovitaan menot

Meillä menee ainakin loistavasti kun sovitaan menot yhdessä, vaikka useimmiten mennään yhdessä jos mennään. Nyt lapsen synnyttyä menty enemmän erikseen kun ei raaskita vielä laittaa lasta hoitoon. Ja juu, aina ei tartte juoda itteään huonoon kuntoon tms että voi muutenkin viettää kavereiden kanssa iltaa, MUTTA silloinkin on kohteliasta kysyä toisen mielipidettä! Eihän se äitikään ihan voi tuosta vaan lähteä kysymättä josko isi vahtisi vauvaa!
juur tätä meinaan!! ei meillä ole kukaan koskaan sanonut että et saa mennä, ei ole edes kysynyt saako mennä. jos jompanen kumpanen lähtee kavereineen viettään iltaan kysytään toiselta sopiiko jos menen. jos toinen vastaa että haluisn tänään olla sun kanssa niin toinen sanoo ok vietetään vaikka leffailta. jos toinen sanoo joo mene vaan niin sittne menee.. eli kysytään toisen mielipide asiaan.. se on mun mielestä toisen kunnioittamista.